ПЕРША частина статті в загальний спосіб займається двома спасіннями. Натомість ця частина статті займається різними частинами двох основних класів, показаних в Біблії. Іншими словами, ці класи поділені на підкласи – на кілька класів.
ДВІ ЧАСТИНИ НЕБЕСНОГО КЛАСУ
Першим і головним серед небесних класів є Мала Черідка, Наречена, тобто Христове Тіло, 144000 (Лук. 12:32; Об. 7:4-8; 21:9; 1 Кор. 12:12-27; Еф. 5:23-27), цей клас складається з найкращих (навернених) євреїв і з найкращих поган, які жили в час перебування Ісуса на землі або пізніше.
Підрядний духовний клас є названий в Об. 19:1,6 «великим натовпом». Ми називаємо його Великою Громадою, Великим Гроном.
Однак ми не розуміємо, що у Віці Євангелії (Віці Церкви) Бог покликав два класи до спасіння, бо ж Святе Письмо свідчить, що «були ви покликані в одній надії вашого покликання» (Еф. 4:4). Ми не маємо на підставі цього робити висновок, що Бог запланував два різних спасіння у Віці Євангелії, бо Біблія про це ніде не вчить.
Радше, одне спасіння було запропоноване у Віці Євангелії тим, котрі хотіли відвернутися від гріха до праведності, від сатани до Бога і Христа. Тим всім Бог запропонував божественну природу (2 Пет. 1:4) як нагороду (Фил. 3:14), вічне життя і співнасліддя з Христом як Його Наречена, члени Його Тіла (Рим. 8:17; 12:4,5; 2 Кор. 11:2; Еф. 4:4,12; 5:22-30; Об.21:9,10) при умові вірності аж до смерті в наслідуванні Христа (Об. 2:10).
Чому два духовних вибраних класи?
Другому духовному вибраному класу (крім Нареченої, Христового Тіла) дозволено отримати спасіння у Віці Євангелії. Члени цього класу становили більшість тих, які через століття Віку Євангелії чули про Господнє запрошення до посвяти своєї людської природи на смерть в Його службі й розвивання небесних розумів і сердець (Рим. 12:1,2). Однак члени цього класу занедбали і не бігли так, аби дістати нагороду божественної природи і вічного співнасліддя з Христом, як члени Малої Черідки (Лук. 12:32). По суті, вони отримали нижчу нагороду від нагороди Високого Поклику, від вінців слави, честі й безсмертя (Об. 2:10; 3:11; Рим. 2:7), оскільки не виявилися «більше, ніж переможцями» (Рим. 8:37 згідно перекладів KJV і ASV) гріха, омани, самолюбства й світовості, через які в результаті більшої чи меншої невірності стали більше чи менше забруднені.
Нагороди Малої Черідки і Великої Громади
Члени великої Громади, як дружки, з великою радістю, яка панує на небі беруть участь в весільній вечері Агнця (Пс. 45:15,16; Об. 19:9). Замість вінців (Об. 2:10), мають в руках пальмове віття переможців (Об. 7:9). А будучи в небі, як духові істоти, мають привілей служити Богу, як шляхта перед Його троном і Леви-ти в його святині (Об. 7:15). А в той час Ісус і Його Мале Стадо сидять на троні і є живим камінням святині і Царським Священством (Еф. 2:19-22; 1 Пет. 2:4-9; Об. 1:6; 3:21; 5:10; 20:6)
СПАСІННЯ СВІТУ
Спасіння світу, яке наступить у Віці Тисячоліття, буде цілком відрізнятися від обговорюваного до тепер. Воно не буде охоплювати зміни з земної до духовної природи, а буде означати звільнення від гріха, вмирання і смерті до земної досконалості першої пари, Адама і Єви, на образ і подобу свого Творця і оточення всіляким благословенством, потрібним для людського задоволення. Людська досконалість і дім Едему були втрачені через непослух Богові. Благословенне Боже розпорядження, яке стосується заслуги нашого Господа, Його слухняного жертвування Себе аж до смерті, коли вона буде остаточно застосована за людство, повністю усуне вирок смерті, який тяжіє над ним.
Часи відпочинку і реституції
Святий Петро (Дії 3:21) вказує на славні часи благословення світу і називає їх «часами відпочинку» і «часом відновлення всього» (тобто часами реституції). Він також каже, що всі святі пророки описували благословенства тих реституційних часів (Дії 3:19-21), знаних також як «тисяча років», Тисячоліття.
Коли очі нашого розуміння одного разу відкрилися, то побачили, що слова Апостолів цілком підтверджують Божі свідоцтва, що описують прекрасні благословенства, які мають наступити, коли земля видасть свій урожай (Пс. 67:5-8). Тоді Втрачений Рай стане Приверненим Раєм. А Бог вчинить прекрасним земний підніжок Своїх ніг. В той час Боже благословення збагатить усіх і не Він додасть нікому смутку в тому Царстві. В той час джерела заб’ють на пустині «і місце сухе стане ставом, а спрагнений край – збірником вод джерельних» (Іс. 35:1,6,7).
Але найбільш славною буде зміна, яка буде довершена в людському роді. Господь обіцяє дати народам «уста чисті [післанництво]» (Соф. 3:9) замість суперечливих вірувань поганства і церковництва. Бог обіцяє, що сатана буде зв’язаний на тисячу років, щоб більше не міг зводити народи. Обіцяє також, що всі сліпі очі розплющаться, а всі глухі вуха відчиняться (Іс. 35:5).
«І більше не будуть навчати вони один одного, і брат свого брата, говорячи: „Пізнайте Господа!” Бо всі будуть знати Мене, від малого їхнього й аж до великого їхнього, – каже Господь, – бо їхню провину прощу, і не буду вже згадувати їм гріха!» (Єрем. 31:34).
СПАСЕННІ КЛАСИ, ОПИСАНІ В ЙОІЛА 3
Одним з найкращих віршів Святого Письма, які (символічно) відносяться до спасенних класів на землі в часі Царства, є пророцтво Йоіла 3:1:
«І буде по тому, – виллю Я Духа Свого на кожне тіло, і пророкуватимуть ваші сини й ваші дочки, а вашим старим будуть снитися сни, юнаки ваші бачити будуть видіння».
Це буде тоді, коли «Дух і невіста скажуть: Прийди!» – Об. 22:17.
Пророк Йоіл в другому розділі (1-11 в.) описує великий утиск Господнього Дня і тих, котрі Його викличуть. Але пророк також показує, що перш ніж прийде утиск, прийде Господь і пошле повідомлення до люду, аби покаявся (12-17 в.). Вірні отримають запевнення, що перед вибухом утиску Господь усуне наслідки символічного знищення рослин (25 в.) і покарає тих, що чинять зло (20 в.), поверне апостольські вчення і практики, які перед утиском стануть причиною великої родючості на тих полях праці, де працюють Його вірні (19,21-24,26,27 в.).
Більше того, Бог через пророка говорить (3:1 в.), що станеться після тих днів, після привернення апостольських учень і практик, тобто, що станеться після Віку Євангелії, під час періоду Тисячоліття, а, власне, тоді Бог виллє Свого Духа на всяке тіло.
У Йоіла 3:2, вертаючись до теми, яка є предметом нашої дискусії про «ті дні» (про Вік Євангелії), Бог говорить, що Він буде чинити у Віці Євангелії, а Він, власне, буде виливати Свого Духа на «рабів та невільниць» – на Малу Черідку і Велику Громаду, тобто на ті класи, котрі обговорювалися вже раніше.
«Ваші старі» з Йоіла 3:1
Обговорення тих чотирьох класів спасенних під час реституції розпочинається з «ваших старих» з Йоіла 3:1. Той самий клас теж названий «старішими» в Ісаї 24:23 (тут виступає те ж саме гебрайське слово). Пс. 107:32 посилається на той же самий клас, названий тим самим гебрайським словом, перекладеним на українську мову «старші». Той самий клас названий в Євр. 11:2 «старші», натомість в англійських Бібліях — старожитніми. Оскільки про той клас в Євр. 11:38 сказано, що світ не вартий був його представників, ми їх називаємо Старожитніми Гідними.
Розуміємо, що ці «старі» – це вірні слуги Бога за часів Старого Заповіту. Довгий перелік, який називає багато з тих старців особисто і їх вчинки, є поданий в Посланні до Євреїв 11:4-32. Інші з того класу є згадані по вчинках, якщо не поіменно у 33-38 віршах. Це герої віри з часів перед приходом Христа. Бог послуговувався ними, як Своїми представниками, слугами і свідками своїх днів, а через деяких з них дав Святе Письмо Старого Заповіту. Бог також (хоча і без їх відома) використовував події з їх життя, щоб представити багато типічних образів певних майбутніх осіб, класів і подій, передбачених у Його плані.
Живучи перед смертю Христа, вони не могли отримати актуального скасування вироку смерті, який успадкували (вони і все людство) по Адамові. Та Бог дав їм пробне виправдання завдяки вірі в Його обітниці (Рим. 4:3-9,18-22; Євр. 11:7). На підставі Євр. 11:40 ми робимо висновок, що в результаті послуги воскресіння, яку виконає клас Христа, ті Старожитні Гідні встануть з гробів як досконалі люди.
«Ваші юнаки» з Йоіла 3:1
Наступним класом, над яким ми будемо застановлятися, є «ваші юнаки». Зауважмо, що цей клас, якщо говориться про становище та працю, є порівняний з «старими», Якщо тих останніх ми називаємо Старожитніми Гідними, то «юнаків» будемо називати Молодими Гідними (як тих, які будуть другими в одній парі).
Порівняльні назви є відповідними, бо так як Старожитні Гідні виявилися лояльними щодо Бога і вірними аж до смерті перед відкриттям високого поклику до божественної природи і співнасліддя з Христом, так Молоді Гідні (четвертий і останній клас Божих вибраних, через яких Бог буде благословити невибраних) вибираються при кінці Віку Євангелії, під час його пересікання з Віком Тисячоліття, після закриття привілею входу до Високого Поклику з метою отримання божественної природи і співнасліддя з Христом. Сподіваємось, що обидва посвячені класи по обидві сторони періоду Високого Поклику, ті, які витривали в вірності аж до смерті, будуть в подібний спосіб нагороджені.
Тому члени цього класу, «юнаки» з нашого вірша, слушно можуть бути названі Молодими Гідними, не по тій причині, що вони є молодими, бо це не є важливим, а радше тому, що вони є «юними» в порівнянні до старих (Пс. 107:32; Іс. 24:23), які були вірними аж до смерті перед відкриттям Високого Поклику і «світ не вартий був їх» (Євр. 11:38). Молоді Гідні будуть споріднені зі Старожитніми Гідними в Тисячолітніх і післятисячолітніх нагородах і службі. На Молодих Гідних, як на клас, вказують різні вірші Святого Письма.
«Сини ваші» з Йоіла 3:1
Третій з чотирьох класів, на який звернено увагу в Йоіла 3:1, є названий «ваші сини». Ми віримо, що ці сини у Віці Тисячоліття – це відносно вірні віруючі (включаючи деяких посвячених) в періодах перед Тисячоліттям. До цього класу належать три підкласи:
(а) Віруючі євреї, які прилучилися до обітниць Угоди, даної Авраамові, Ісаакові і Якову (ми їх називаємо «віруючі в угоду і практикуючі праведність євреї), які не були достатньо вірні, аби надаватися до Старожитніх Гідних (в часи Старого Заповіту), ані достатньо вірні, аби могли бути перенесені з Закону до Христа (в часи Нового Заповіту). Ці євреї є нащадками Якова, і як такі тішаться особливою обітницею і покликанням Господа (Бут. 28:13,14; Рим. 11:28,29). Ця обітниця полягає в тому, що вони успадкують Ханаан назавжди, а покликання охоплює їх як другорядне земне насіння (під керівництвом Старожитніх Гідних і Молодих Гідних, першорядного земного насіння), яке «буде благословити всі народи землі».
Деякі особи з-поміж євреїв, хоча недосконалі, довели вірність і завдяки тому стали Старожитніми Гідними. Однак народ в своїй масі був непокірливим. І коли прийшов Ісус, деякі особи серед євреїв доказали, що вони є правдивими ізраїльтянами, і як такі успадкували обітницю стати Царським Священством, але переважаюча частина відкинула Його (Ів. 1:11,12,47; Рим. 2:28,29; 1 Пет. 2:9).
(б) Як другу частину цього класу, представлену в синах, ми бачимо витривалих виправданих через віру у Віці Євангелії – це погани (і деякі євреї), які у Віці Євангелії визнали себе грішниками, з точки зору ворожого стосунку до Бога. Покутуючи за свої гріхи і приймаючи Ісуса як свого Спасителя, вони дійшли до виправдання через віру і до миру з Богом (Рим. 5:1), але замість того, щоб використовувати виправдання як сходинку, яка веде до вищого становища (Рим. 5:2), а саме до бігу по нагороду Високого Поклику (Фил. 3:14), або участі в класі Молодих Гідних, вони стояли спокійно. Вони не захотіли піти слідами Вчителя (1 Пет. 2:21), аби цілковито посвятитись Богу (Рим. 12:1), зректися власної волі щодо себе (Мат. 16:24) і щодо світу (Мат. 10:37-39), а прийняти Божу волю за свою власну (Мат. 26:39; Євр. 10:7).
Та хоча вони не посвятилися Господу, вони тривали у вірі в Викуп і поступали праведно, аж до кінця життя. Ми розуміємо, що такі будуть зараховані до другорядного земного насіння, яке (під керівництвом Старожитніх і Молодих Гідних як першорядного земного насіння) буде благословити всі народи землі, навертаючи їх до Божого Царства.
(в) Третій клас (найвищий з квазі-вибраних) складається з Посвячених Табірників Епіфанії. Члени цього класу посвячуються, починаючи з осені 1954 року, тобто після закриття періоду, в якому були покликані Молоді Гідні, а їх становище в Таборі Скинії відрізнялося від становища, яке було на Подвір’ї. Типом на той клас є «підданці храму» [Нетинеї], які допомагали Левитам в службі біля храму (Ездр. 8:20; Неем. 10:29). Багато з Посвячених Табірників Епіфанії, як окремі особи, завершать свій шлях перед розпочаттям Посередницького Панування. Віримо, що ті останні будуть пробуджені на початку Посередницького Царства. Може так статися, що інші переживуть час утиску і перейдуть до того періоду.
«Ваші дочки» з Йоіла 3:1
Четвертий і останній клас зі спасенних класів, про які говорить Йоіл в 3:1, це «дочки», або невибрані. Ми визнаємо, що під цією назвою «дочки» маються на увазі погани (див. Єзек. 16:61). Вищість Ізраїлю над поганами в часі Тисячоліття взялася з вищості синів над дочками в багатьох країнах, але вона залишається в гармонії з інтерпретацією представлення поган дочками. Погани представляють ті народи і людей, котрі не є в стосунках угоди з Богом.
Однак ті ізраїльтяни, які однаково, як у Єврейському Віці, так і у Віці Євангелії виявили негативну сторону характеру, зрікаючись віри в Авраамові обітниці і Угоду Закону, не отримають тих особливих ласк, приписаних Ізраїлеві, обговорюваних вище. В Тисячолітті поводження з ними буде як з поганами з уваги на їх відступництво, яке зробило з них реально, якщо не тілесно, поган. Тому всі, які не є тілесним або духовим Ізраїлем, з Божої точки зору є поганами.
Можна сказати, що погани не прагнуть прославляти Бога як Бога, і тому Він залишив їх власній долі, яка – як засвідчують і Біблія і історія – у великій мірі була нещасною (Рим. 1:21-32). Сатана і упавші ангели звели їх на пункті шанування фальшивих релігій, вірувань і практик (1 Кор. 10:20; Еф. 2:2).
Отже історія людства складається в більшій частині з принизливих подій, релігій, інституцій і прагнень досягнення чогось. Інтриги, революції, війни, грабежі у великій мірі характеризують історію народів, в той час як насильство, брутальність, нечесність, неморальність і самолюбство переважно знаменують історію суспільних стосунків людини. Могутні імперії повставали лише для того, щоб занепасти перед імперіями, які тільки розвивалися, а якщо не занепали в такий спосіб, то розпалися по причині внутрішньої корупції. Більше або менше неосвіченості, розпусти і забобонів як смертельний саван окутали поганський світ.
Нехай Богу буде дяка за те, що Йоіл 3:1 говорить про те, що пророкуватимуть сини та дочки, тобто будуть навчати Правди тих з людського роду, які про неї не чули! Остаточно в такий спосіб усі ці класи будуть визволені від гріха і осуду до досконалості і вічного життя.
О, як же прекрасно Бог приготував для тих класів можливість успадкувати вічне життя, якщо вони будуть вірні»!
Якими ж радісними ми можемо бути, маючи можливість бачити «ширину, довжину, глибину і вишину» Божої і Христової великої любові (Еф. 3:18,19)!
Бо ми маємо не такого Первосвященика, що не міг би співчувати слабостям нашим, але випробуваного в усьому, подібно до нас, окрім гріха. Отож, приступаймо з відвагою до престолу благодаті, щоб прийняти милість та для своєчасної допомоги знайти благодать — Євр. 4:15, 16.
В хвилини спокуси ми повинні серцем піднестися до великого Учителя, з цілковитою певністю віри, визнаючи Його любов, Його мудрість і Його здатність допомогти нам, Його бажання зробити так, щоб усе допомагало на добре тим, які люблять Його. Коли ми прохаємо про поміч в часі такої потреби, то це напевно принесе нам Господню пораду, поміч і силу ходити в праведності, правді, чистоті і любові. Завдяки цьому ми будемо переможцями щогодини, щодня і остаточно – повними переможцями. – R 2248
* * *
Немає таких досвідчень, які переносить Божий люд від тіла, світу і сатани, щоб їх не переходив наш Господь. Та хоча Його спокуси не стосувалися гріха, але світовості і природного самолюбства, то були, все ж, болісними і виробили в Ньому симпатію до нас, які перебуваємо в подібних випробовуваннях. Це повинно наповнити нас довірою і наблизити до Бога через Нього і в Ньому для отримання допомоги в кожній потребі.
Хто вірний в найменшому, – і в великому вірний — Лук. 16:10.
Це не означає, що Божий люд має бути задоволений звичайною рутиною щоденного життя вдома чи на роботі, і має говорити собі: «Бог приймає мою працю так, немов би вона була зроблена безпосередньо для Нього в якійсь іншій, більш прийнятній формі»; натомість, це означає, що кожен, хто знаходиться в такому становищі, повинен день за днем старанно переглядати свої земні обов’язки і зобов’язання, щоб побачити, яким чином можна було б правильно і справедливо викроїти хвилини, години або дні від служби земним речам і земним інтересам, щоб пожертвувати їх для духовних речей і духовних інтересів, своїх та інших. Посвячене серце, самовідданий учень, буде використовувати так швидкоплинні хвилини, вживаючи їх, наскільки це можливо, для справи Отця. – R 3265
* * *
Характер особи проявляється у всьому, що вона робить. Тому її ставлення до малих справ і малих обов’язків є таким же добрим свідоцтвом її характеру, як і поводження у великих справах. Такою є Божа засада оцінення характеру, оцінення святих, вірність Господу яких у малих справах теперішнього життя Він розглядає як достатню гарантію вірності в майбутніх великих справах.
Бо чим серце наповнене, те говорять уста. Добра людина з доброго скарбу добре виносить, а лукава людина зо скарбу лихого виносить лихе — Мат. 12:34, 35.
Отож, нашою найпершою турботою повинно бути наше серце, щоб його почуття і нахили могли бути вповні під контролем Божої ласки, щоб кожен принцип правди і праведності міг бути там укорінений, а справедливість, милосердя, доброта, братерська ввічливість, любов, віра, тихість, стриманість, найвища пошана до Бога і Христа і гаряча любов до всіх рис святості могли бути міцно закріплені як провідні принципи життя. Якщо ці принципи будуть закріплені, утверджені в серці, тоді з доброго скарбу серця уста будуть говорити слова правди, розсудливості, мудрості і ласки. – R 1937
* * *
Серце є джерелом наших слів і вчинків; тому, якими є слова і вчинки людини, таким є її серце. Добре серце наповнене добрими словами і вчинками; лихе серце – лихими словами і вчинками. Наскільки ж необхідним є берегти серце в чистоті! Наступна настанова призначена особливо всім послідовникам Господа: «Над усе, що лише стережеться, серце своє стережи, бо з нього походить життя» (Пр. 4:23).
Улюблені, не дивуйтесь огневі, що вам посилається на випробовування, немов би чужому випадку для вас. Але через те, що берете ви участь у Христових стражданнях, то тіштеся, щоб і в з’явленні слави Його раділи ви й звеселялись — 1 Пет. 4:12, 13.
В неприязному ми світі можемо сподіватися, що одержимо лише зневаги, такі ж, як впали на нашого Господа, тому що учень не більший від свого Учителя. Світ, тіло і диявол противляться нашій дорозі. Існує боротьба всередині і страх назовні, і є багато стріл і вогненних жал, спрямованих на праведних. Якою ж є найбезпечніша постава душі в нещастях і суворих пробах? Чи це не є тихість перед Богом – очікування і пильнування, щоб перш за все пізнати Його керівництво, Його волю в кожній справі, перш ніж наважимось братися до якихсь справ, які часто мають велике значення? Тому Псалмист говорить: «Занімів я в мовчанні, замовк про добро [навіть від чинення чи говорення того, що виглядає добрим в моїх очах]». – R 1937
* * *
Нехай Божі Діти не дивуються, коли приходять випробовування, тому що їх посвячення означає страждання з Христом. Ці випробовування також не повинні їх знеохочувати, а радше мають бути причиною радості, бо вони дають їм привілей страждання з Христом, а такий досвід зробить нашу майбутню славу набагато солодшою. Чим більше ми переносимо страждань, тим більшою буде й майбутня слава. Нехай ця думка буде для нас заохоченням.
А помазання, яке прийняли ви від Нього, – воно в вас залишається — 1 Ів. 2:27.
Благословення і сила Господа супроводили в якийсь спосіб помазання Давида, – хоча як саме, ми не можемо зрозуміти, – даючи йому здібність зростати в знанні і т.п., пристосовуючи і приготовляючи його до обов’язків уряду, на який він був помазаний. Чи у зв’язку з цим ми не можемо розглядати помазання, яке сплинуло на Церкву від часу прийняття її Господом, як прообраз цього? Помазання Церкви не було фізичним помазанням; благословенства, які вона отримала, не були дочасними, бо члени Церкви зростали в ласці, знанні й любові як Нові Створіння, і як такі в майбутньому, в першому воскресінні, вони будуть вдосконалені і зійдуть на престол разом з нашим Господом і Учителем, своїм Головою. – R 3225
* * *
Старожитні ніколи не розуміли, що Помазанець буде складатися з певного числа осіб. Однак ця таємниця була вияснена Церкві Євангельського віку, а вірним є запевнене становище в цьому помазаному гроні. Святе серце і розум, сплоджені при посвяті, були завдатком їх спадщини, незмінним гарантом вірності Бога щодо вірних.
І будуть Мені вони власністю, – каже Господь Саваот, – на той день, що вчиню, і змилосерджусь над ними, як змилосерджується чоловік над синами своїми, що служать йому — Мал. 3:17.
Якби Господь послав нас шукати Його вибраних, то, мабуть, ми зібрали б таких, яких Він відкинув би як негідних, тому що ми не можемо читати сердець. Ця думка повинна розвинути в нас покору, ввічливість і лагідність в стосунку до всіх і повне сполягання на Господа, а також схильність шукати Його керівництва щодо нашої праці як Його слуг, подібно, як Самуїл пошукував Господа у зв’язку з помазанням Давида. – R 3225
* * *
Господь дав славні обітниці тим, які шукають Його як головної мети свого життя. Він чинить їх Своєю власністю, а навіть Своїми синами, що особливо буде заманіфестоване в цей великий день. Він поводиться з ними з делікатною доброзичливістю. Жоден земний батько не трактує своїх дітей з більшою поблажливістю, ніж це чинить Єгова щодо Своїх дітей, які знаходять задоволення у виконуванні Його волі.
Отче, у руки Твої віддаю [в депозит] Свого духа! — Лук. 23:46.
Наш дорогий Відкупитель звернувся з повним довір’ям до Отця, і сповнений віри заявив, що Він усе Своє життя і всі блаженні надії на майбутнє віддає любові Отця і силі Отця, щоб бути в гармонії з Планом і Словом Отця. І так само ми, як послідовники нашого Учителя, мусимо дивитись вперед з вірою, і в нашу смертну годину передати усі наші справи Тому, Який виявив Свою велику любов до нас не лише в даруванні Сина Свого, як нашого дорогого Відкупителя, але і в передбачливій опіці впродовж усієї нашої мандрівки, в Його великих і дорогоцінних обітницях, які йдуть перед нами і дають нам силу, заохочення і запевнення. – R 2473
* * *
Хоча на кілька хвилин перед Своєю смертю наш Господь відчув себе покиненим Богом, та, однак, в момент смерті до Нього повернулось усвідомлення Божої ласки, тому Він звернувся до Бога як до Отця. Його довір’я до Божої ласки було так повним, що Свої надії майбутнього існування Він без тіні сумніву доручив Отцівській силі, маючи досконале запевнення, що Отець знову поверне Його до життя. Дослівний переклад вказує, що Господь, також для блага інших, віддав на зберігання Отцю Свої людські життєві права і Своє право до людського життя.
Вірші Зоріння: 189. Статті з Вартової Башти: R 5621
Питання: Що означала для мене заслуга Христа на цьому тижні? Як на мене вплинуло Його довір’я Богові? Які благословенства вилились на мене, а через мене на інших?
Що на смерть віддав душу Свою, і з злочинцями був порахований — Іс. 53:12.
Як кожен, хто йде слідами Господа, мусить пережити певні гефсиманські досвідчення, то так само кожен, принаймні в якійсь мірі, мусить скуштувати всіх досвідчень свого Учителя. Тож не забуваймо шукати довкола себе нагод служити «братам», «малим», співучням Христа! Будьмо обережні, щоб не додавати наруг, які мусять впасти на всіх послідовників Агнця, але, навпаки, дарувати слова співчуття і допомагати нести один одному тягарі в труднощах і випробуваннях на цьому шляху. Таким чином ми найкраще покажемо нашому Господу і Голові, як ми оцінили б нагоду допомагати Йому нести Його хрест дорогою на Голгофу. – R 2473
* * *
Смерть нашого Господа не була вдаваною смертю. Його смерть була дійсною. Він був у всій Своїй істоті підданий смерті. Цей процес був повільним. Він тривав три з половиною роки і складався з Його фізичного виснаження, розумового смутку та фізичного насильства. Він так сильно нас полюбив, що для нашого блага впродовж трьох днів перебував у стані смерті. Його останні години життя також не пройшли в кращих умовах. Хоча Господь не вчинив ані гріха, ані злочину, все ж, був засуджений на смерть як грішник і злочинець з грішниками і злочинцями.
Якщо ви споживати не будете тіла Сина Людського й пити не будете крови Його, то в собі ви не будете мати життя — Ів. 6:53.
З радістю, любий Господи, ми споживаємо (присвоюємо для наших потреб) заслугу Твоєї чистої природи, принесеної в жертву за нас – для нашого виправдання. Ми також радо будемо учасниками з Тобою в чаші страждання, розуміючи, що це великий привілей – терпіти з Тобою, щоб у властивому часі також царювати з Тобою; бути померлими з Тобою, щоб у вічній майбутності жити з Тобою і бути подібними до Тебе й ділити Твою любов і Твою славу, як Твоя Наречена. О, щоб ми були вірні, не тільки у виконуванні цього символу, але також і в дійсності! Благословенний Господи, ми слухаємо Твоє Слово, яке говорить: «Чашу, що Я її п’ю, ви питимете, і хрищенням, що Я ним хрищусь, ви охриститеся». Господи, ми самі не здібні так жертвуватися, але Твоя ласка є достатньою для нас, тому що ми повністю Твої, тепер і навіки. – R 2436
* * *
Споживати тіло Сина Людського означає, серед іншого, присвоювати собі через віру Його досконалу людську природу, а пити Його кров означає, серед іншого, присвоювати собі через віру Його досконале життя. Таким чином ми присвоюємо собі з заслуги Христа докладну рівноцінність нашого боргу, який виник в результаті гріха Адама. Завдяки цьому присвоєнню досконалої людської природи і життя ми є визнані за досконалих і таких, що мають досконале життя. Без цього присвоювання ми є мертвими в Адамі і не можемо мати життя, але завдяки йому ми маємо життя. Споживання Його тіла і пиття Його крові, особливо останнє, означає, серед іншого, також участь Церкви в жертвенній смерті.
Чаша благословення, яку благословляємо, – чи не спільнота то крови Христової? Хліб, який ломимо, чи не спільнота він тіла Христового? Тому що один хліб, тіло одне – нас багато — 1 Кор. 10:16,17.
Це одна чаша, хоча вона має сік з багатьох виноградних грон, так як один хліб, хоча він складається з багатьох зерен. Зерна не можуть зберегти своєї індивідуальності і свого власного життя, якщо мають стати хлібом для інших. Подібно, грона не можуть залишатися гронами, якщо мають стати оживляючим напоєм. Тому бачимо красу слів Апостола, що Господній люд є учасником одного хліба і однієї чаші. Тут немає іншого шляху, яким ми могли б осягнути нову природу, як тільки прийняття Господнього запрошення пити Його чашу і бути переломленими з Ним, як члени одного хліба [буханця], і бути поховані з Ним в хрещенні в Його смерть, і в такий спосіб осягнути з Ним воскресіння слави, честі і безсмертя. – R 2771
* * *
Хоча основною думкою, символізованою в Господній Вечері, є виправдання, то наступною є посвячення. З цієї точки зору чаша, наповнена для нас Отцем, символізує страждання, пов’язані з процесом жертвенного вмирання, а хліб символізує людську природу Церкви, складену в жертвенній смерті. Так в Пам’ятці є представлена смерть Ісуса і Церкви.
Вірші Зоріння: 54. Статті з Вартової Башти: R 5341
Питання: Чи я страждав на цьому тижні з Господом і братами? Яким чином? В яких обставинах? Що мені в цьому допомагало або перешкоджало? З якими результатами?
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: