Князі на Землі

КНЯЗІ НА ЗЕМЛІ

  Чи це правильно, коли посвячені Божі діти мають питання щодо подій, про які говорить Біблія? Безперечно, деякі питання вимагають більше, аніж простої відповіді, але часто ми не маємо терпіння, щоб почути ці відповіді. І тим самим ми створюємо ще іншу проблему. Оскільки ми не змогли приділити достатньо часу чи розумових сил, аби почути й зрозуміти відповідь, ми йдемо геть, вважаючи, що відповіді немає. Ми блукаємо її сторінками з ледачим настроєм розуму, вириваючи щось з контексту і не будучи в стані зрозуміти загальної картини сказаного. Апостол Павло, один з наших улюблених біблійних персонажів, радить нам правильно розбирати слово Правди. 2 Тим. 2:15 (KJV): «Вчися, щоб показати себе перед Богом гідним, працівником бездоганним, що вірно розбирає слово правди». Виходячи з цього, очевидно це можливо невірно розбирати слово Правди!

Давайте розглянемо 2 Пет. 3:15,16: «А довготерпіння Господа нашого вважайте за спасіння, як і улюблений брат наш Павло написав був до вас за даною йому мудрістю, як і по всіх посланнях, що в них він говорить про це. У них є дещо тяжко зрозуміле, що неуки та незміцнені перекручують, як і інші Писання, на власну загибіль свою». О, апостол Петро застерігає нас не перекручувати Писання, нагадуючи нам, що деякі речі в Біблії просто тяжко зрозуміти! Ми повинні ставитися до Божого Слова з повагою, глибоко копаючи, щоб знайти закладене там значення.

Переклад Біблії Короля Якова (KJV, англ.) вживає слово «князі» 277 разів. Наше бажання визначити Князів Тисячоліття. Чи це виключно Старожитні і Молоді Гідні чи також включає інших? Є багато текстів Святого Письма, які стосуються князів Тисячоліття. Визначним серед них є Псалом 45:17 (KJV, Хом.): «Замість батьків Твоїх [прабатьків Месії] будуть сини Твої [Старожитні Гідні, перворідні діти Месії], їх по цілій землі Ти поставиш князями [як приклад досконалої людської природи на земному рівні]». В Пс. 45:13,14 Тіло Христа, клас Нареченої, представлений як «царська дочка [Єгови]», яка «вся славна всередині» (KJV), «шата ж її погаптована золотом» (божественна природа). «У шати гаптовані вбрану [їхні характери розвинені до рівня кристалізації в чеснотах Духа]  провадять її до Царя [нашого Господа Ісуса, царського Небесного Нареченого]» (Гал. 5:22,23; 2 Пет. 1:6,7). Клас Нареченої, члени Тіла, мають участь з Ісусом як Тисячолітні і після-Тисячолітні Царі і Священники (Об. 5:9,10; 11:15; 20:4,6; Дан. 7:13,14,18,22,27).

Наступним в порядку є Великий Натовп (Об. 7:9-17), Велика Громада, представлена у 15 і 16 віршах як «дівчата [Мала Черідка разом з Великою Громадою представлені в Мат. 25 як діви], подруги її [Нареченої]», що з радощами та потіхою «за нею… проваджені» до палацу Єгови, на Весільну Вечерю Агнця (Об. 19:7-9). Вони є шляхтою і антитипічними Тисячолітніми  і після-Тисячолітніми Левитами.

Подальший розгляд Пс. 45:17 показує, що у свій час будуть приведені діти – у воскресінні першого відокремленого Тисячолітнього класу – Старожитніх Гідних. «Замість батьків Твоїх будуть сини Твої, їх по цілій землі Ти поставиш князями». Ті, які були «батьками», Старожитні Гідні, стануть Тисячолітніми дітьми Христа – Голови і Тіла, Нареченого і Нареченої. Лише Старожитні Гідні, головний клас князів Тисячоліття, є «батьками», і тому лише князі Тисячоліття вказані в Пс. 45:17. Звичайно, Молоді Гідні будуть мати участь в служінні, природі і нагородах зі Старожитніми Гідними, як показують інші тексти Святого Письма, хоча вони не вказані в цьому тексті Писання.

Молоді Гідні як четвертий клас все ще є серед нас і невдовзі буде завершений їх розвиток Господом в приготуванні до їх становища під керівництвом Старожитніх Гідних в земній фазі Царства. Цей час випробування частково мав місце в роки подорожування по символічній пустині, в кінця якого вірна Мала Черідка і Велика Громада отримали свій обіцяний відпочинок у Ханаані. Молоді Гідні співпрацюють з Господом в наведенні останніх штрихів у їх розвитку для призначення на становища в Тисячолітньому Царстві. Супроводжуючі їх обставини мали дуже змішаний характер. Але серед усіх цих обставин наш Господь провадив Свій люд, подібно як Мойсей провадив Ізраїль впродовж прообразних сорока років подорожі.

Ми коротко скажемо, що народи, які по вічні віки будуть славити Бога, згадані в Пс. 45:18, включають Посвячених Табірників Епіфанії, а також решту спасенних квазі-вибраних і спасенний невибраний світ людства в загальному. Всі, хто буде належати до семи спасенних класів з-поміж людства з часу перед Тисячоліттям, в Тисячолітті і після Тисячоліття, включені в Пс. 45:14-18 (Е 17, 2 розділ).

Ще один сильний текст це Ісаї 32:1, який каже: «Тож за праведністю царюватиме цар, а князі володітимуть за правосуддям». Згаданий тут цар – це очевидно Христос; а Його панування в умовах загальної праведності і миру, як великого антитипічного Соломона, виконається у Його Тисячолітньому Посередницькому Пануванні (Пс. 72:1,2,7), коли Старожитні та Молоді Гідні (антитипічні Левити) будуть пробуджені зі смерті як досконалі людські істоти в усіх якостях, і як князі володітимуть за правосуддям, як земні правителі на землі під керівництвом Христа як духовних істот, Царів і Священників. «Князі тут – це Старожитні й Молоді Гідні» (Е 17:111,329; ТП ’16:4).

Очевидно, що князі, які будуть на чолі тих 12 поколінь, це Старожитні (Пс. 45:17) та Молоді Гідні (Іс. 32:1). Старожитні та Молоді Гідні будуть підрядними правителями під керівництвом Христа; світ же тоді (зображений в дванадцяти колінах Ізраїлю, Мат. 19:28) не лише не буде взагалі панувати, але буде підданий цим Гідним. Старожитні та Молоді Гідні будуть стояти перед світом як його видимі правителі, як такі вони будуть визнані світом, а світ буде їм слухняний (Е 17:107; ТП ’16:10).

Те, що кожне коліно буде під начальством окремих князів (Чис. 1:5-16, див. KJV) не обов’язково означає, що хтось один з Гідних буде начальником кожного відповідного коліна, тому що в застосуванні на Вік Євангелії князь в кожному випадку зображував «вождів (не одного, але певне число)» кожного антитипічного коліна (Е 8:12). В образі начальники або князі мали «підлеглих» (Е 8:665, внизу), які були допоміжними князями або начальниками.

Отже, Гідні як князі будуть мати здібних помічників серед квазі-вибраних (особливо Посвячених Табірників Епіфанії), відповідно до різних їх здібностей, тому що квазі-вибрані представлені в підлеглих князях або начальниках. Вони допомагатимуть невибраним, «дочкам» (Іс. 60:4; Йоіл 3:1), піднятися на Святу Дорогу, тому що як великі місіонери Тисячоліття, під керівництвом, в першу чергу, Христа і Церкви, а також Старожитніх і Молодих Гідних в другу чергу, вони підуть усюди, навертаючи поганські народи та тих євреїв, які відступили, згідно Божого Слова і праці (див. Йоіл. 3:1; Е 17:339; порівняй з ТП ’2000:13).

Тисячолітні князі також згадані в Пс. 107:40. 32-42 вірші відносяться до Тисячолітніх умов. Реституційний клас під час Тисячоліття повстає перед нашою увагою в 33-38 вв. Річки, що перетворюється на пустелю, і водні джерела, що перетворюються на суходіл – це потоки і джерела Вавилону. Вони остаточно будуть висушені в Царстві. І хоча це була плодюча земля в певному відношенні для її мешканців, Бог спустошить її. Замість неї народам буде дана сфера Правди та її Духа, а також правдиве знання про Бога. Тоді настане час, коли Дух і наречена скажуть: Прийди! А хто чує, хай каже: Прийди! І хто прагне, хай прийде, і хто хоче, хай воду життя бере дармо! (Об. 22:17). Народи з радістю визнають Божі діла, як показано в Пс. 107:22. Їм буде дане місто, правдивий релігійний уряд, Новий Єрусалим, як їх місце мешкання. 37 і 38 вв. показують розквіт Тисячоліття. Далі в 39 і 40 вв. нашій увазі представлені проби в кінці Тисячолітнього Віку, в Малому Періоді.

Під час Малого Періоду весь відроджений світ людства буде суворо випробуваний через лихо і горе, які сатана та його підлеглі принесуть людській родині. Бог виллє Свій осуд на тих, які виявляться невірними. Вони показані як князі при кінці Тисячоліття, тобто вони були на шляху того, щоб стати царями землі, і згадані як князі (порівняй переклад Хоменкап.п.). Вони змушені будуть піти блукати по символічній пустині (яка зображує другу смерть), де немає ніяких доріг, якими міг би ходити люд Божий. Без сумніву, вони підуть на повне знищення (див. РТ ’50:172).

Людство в загальному буде князями в кінці Тисячолітнього Віку, а після Тисячоліття стане царями, коли воно під кінець Тисячолітнього Віку осягне досконалість. Праведне людство отримає членство в Божому Царстві й отримає повний контроль над землею, як було задумано на початку. Кожна людина стане володарем, царем. Це виразно показано в символічному пророцтві Івана Богослова. У своєму видінні він не лише бачив людей, що ходили в світлі Царства, але бачив царів, які входили в нього в славі.

Об. 21:24-26 каже так: «І народи ходитимуть у світлі його, а земські царі принесуть свою славу до нього. А брами його зачинятись не будуть удень, бо там ночі не буде. І принесуть до нього славу й честь народів». Ніхто не зможе ототожнювати себе з цим містом (царством), хто спочатку не буде суворо випробуваний; лише ті, яких Агнець запише як гідних вічного життя, і кому Він скаже: «Прийдіть, благословенні Мого Отця, посядьте Царство, уготоване вам».

ЯК ПОТРІБНО РОЗУМІТИ ЦІ ПРАВДИ?

Перехід Пастора Рассела за другу завісу 31 жовтня 1916 року завжди буде особливою урочистою датою для Божого люду. Сто п’ять років тому всі, які були духовно зачаті, які були духовно просвічені Правдами Жнива Парусії, були шоковані новиною про його відхід. Декому важко було повірити в це, поки це не стало цілком очевидним, і тоді вони усвідомили, що для них це була велика втрата, а для нього – велике надбання. Так сильно його любив Господній люд і так сильно він проник в їх життя, що його відхід залишив в їх житті пустку. Спогади про нього були приємними пахощами і благословенням для членів цих трьох вибраних класів, які провадили посвячене життя в той час, а з того часу ці спогади перейшли на нас і розвинули тих з нас, які занурилися в Правди Жнива, об’явлені Господом через його служіння. З цим пов’язані деякі найбільші радості і привілеї Божого люду, що живе при кінці Євангельського Віку: Малої Черідки, Великої Громади і Молодих Гідних. Перші два з цих класів, духовно сплоджені особи, завершили свою земну подорож і тепер є у своєму вічному небесному мешканні. Гідні, доповнені в числі до 1954 року, невдовзі скінчать це життя і тоді, разом зі Старожитніми Гідними, отримають свою частку в «кращому воскресінні» і будуть поставлені князями в земній фазі Царства (Євр. 11:35; Пс. 45:17). Пастор Рассел завжди буде займати почесне місце в наших серцях завдяки своєму праведному характеру, безкорисливому служінню і вірному зношенню страждань. І щоб наша пам’ять про нього й надалі залишалася приємними пахощами і благословенням для нас, давайте коротко разом подивимося на діяльність, звершення і здобутки цього сорок восьмого члена зорі і сьомого Князя Лаодикійського періоду Церкви (Мих. 5:5).

Він, безперечно, був вченим в правдивому значенні цього слова. Ті, які вимагають університетський диплом як незаперечний доказ освіти, відкидають його заслугу як вченого. Тим не менше, є багато випадків вчених самоучок, які здобули знання поза визнаними в світі навчальними закладами. Серед них брат Рассел зайняв своє почесне місце. Він знав лише англійську, і не був знавцем мов, хоча добре навчився послуговуватися словниками в своїх біблійних працях, використовуючи праці найкращих вчених в галузі грецької та єврейської мов. Він був глибоко обізнаний з історією, що доводять його праці. Він так добре розумів справи бізнесу, що здібні фінансисти зверталися до нього за порадами. Його праці показують, що він прекрасно орієнтувався в питаннях промисловості, економіки, соціології, капіталу і робітничого класу. Він серйозно вивчав питання філософії і був експертом в теоретичній та практичній психології. Небагато хто збагнув принципи діяльності людського інтелекту і серця настільки добре, як він. Людська анатомія і фізіологія були для нього відкритими книгами. Його пізнання в сфері цих наук, в поєднанні з медициною, дали йому можливість досягти кращих результатів в лікуванні, аніж це було у випадку пересічних лікарів. Тим не менше, справжніх висот науки він досяг в сфері теології, в якій йому не було рівних з часів апостолів. Його знання Біблії було феноменальним, і коли інших теологів відкидали, то він був визнаний непорушним авторитетом в цій найбільшій з усіх наук.

Ще більше розуміння щодо Князів на Землі ми отримуємо з іншого чудового тексту (Мих. 5:2): «Тому Він їх видасть до часу, аж поки ота не породить, що має родити, а останок братів Його [Ісуса] вернеться до Ізраїлевих синів». Ісус був Левом з Покоління Юди і мав багато братів в цьому поколінні. Його брати повернуться з дітьми Ізраїлю (десятьма поколіннями). Ми маємо тут два покоління (Юди і Веніаміна) і десять поколінь. Його брати з Юди (євреї) повернуться з дітьми Ізраїлю (десятьма поколіннями). Чи всі вони мають повернутися з гробу? О, так, десять поколінь, так само, як і два!

Читаємо про це в Мих. 5:3: «І стане, і буде Він пасти Господньою силою, величністю Ймення Господа Бога Свого. І осядуть вони, бо Він стане великий тепер аж до кінців землі!». Тут подана історія Євангельського Віку для Церкви. Впродовж цілого цього Віку Ісус «стоїть». Це відноситься до часу, коли Він є в славі, під час Свого вознесіння і після того. «І стане, і буде Він пасти Господньою силою» (силою Єгови). Ісус стоїть в силі Єгови, як сам Ісус сказав, коли був на землі, що Він не знає часу Свого Другого Приходу. Але Єгова дав Йому те, що було частиною сили, яку дав Йому Єгова, і Ісус пас овець, черідку, кормив цими плодами. Так що, коли ми прийшли до розуміння, що наш Господь прийшов, то Він вже був тут. «І стане, і буде Він пасти» (своє стадо – UBT). Це не означає, що Він буде пасти Себе. Тут вжите перехідне дієслово. Він буде пасти інших. Він пасе Свою черідку силою Свого Отця. «Величністю Ймення Господа Бога Свого», тому що в Своєму воскресінні Ісус стоїть у Своїй величності – в ім’я Єгови, Свого Бога, «І осядуть вони, бо Він стане великий тепер аж до кінців землі». «І осядуть вони» – що це означає?

Це означає, що переможна Церква, яка перебуває на престолі, переможна Велика Громада, яка перебуває перед престолом, Молоді Гідні, які також будуть переможцями як князі на землі, Посвячені Табірники Епіфанії, які посвячуються тепер, перед початком реституції, а також ті зі світу, які  осягнуть кристалізацію характеру в силі Господа – одержать вічне життя. Це вони житимуть на землі. Дороге братерство, Правда прийшла і залишиться, вона буде ширитися більше і більше, аж наповнить цілу землю! Вона більше не обернеться в пустиню. Ті, які будуть визнані гідними вічного життя, осядуть, «бо Він стане великий тепер аж до кінців землі!». Правда шириться більше і більше, і рятує більше і більше, аж поки всі вівці реституції не отримають вічного життя. Ісус під час Євангельського Віку стояв в Божій силі і Його величності, і в божественній природі. Він пасе Свою черідку і вони будуть жити спокійно.

Хоча Старожитні й Молоді Гідні є головними Тисячолітніми князями,  в ширшому значенні князями є також Посвячені Табірники Епіфанії і решта квазі-вибраних, а в найширшому значенні ними також будуть реституціоністи в загальному при кінці Тисячолітнього Віку. Бр. Рассел писав про цих вірних слуг в 1910 році. Віра настільки виправдала Авраама і весь клас Старожитніх Гідних, що як тільки завершиться антитипічний День Примирення і зійде Тисячолітній ранок благословень під Новою Угодою, то ці Старожитні Гідні повернуться з гробів досконалими, виправданими, вповні відродженими, праведними і в цілковитій гармонії з Богом. «Вони були засвідчені, що Богові вони догодили»; вони були виправдані до досконалого людського стану завдяки своїй вірі в обітниці.

Бр. Хедман в 1986 році подав деякі оновлені пояснення цього питання, «що Гідні повернуться з гробів досконалими людськими істотами. Після свого повернення вони будуть врятовані від їхніх гріхів, звільнені з неволі тління і будуть припроваджені до повної свободи Божих синів на земному рівні. Деякі тексти Біблії вказують на те, що при кінці Тисячоліття цей клас перейде на духовний рівень. Слідом за цими двома класами (Церквою і Великою Громадою) наш Господь Ісус визволить від гріха всіх, які захочуть бути Його людом». Так, Бог готує чудових вчителів для Тисячолітнього Посередницького Панування Христа!

ПІДРЯДНІ КНЯЗІ ТИСЯЧОЛІТТЯ

В застосуванні на Тисячоліття Табір Скинії зображує «стан світу, підданого реституції (РТ ’40:14; ’53:22). Цей Табір буде поділений у своїх антитипічних дванадцяти колінах реституціоністів – «Тисячолітній Божий Ізраїль» (див. Е 17:360-363). Очевидно, що головами цих дванадцяти колін будуть Гідні, бо тоді (Іс. 32:1) «князі володітимуть за правосуддям» – «князями тут є Старожитні й Молоді Гідні» (Е 17:111,329;; ТП ’16:4), і «замість батьків Твоїх будуть сини Твої, їх по цілій землі Ти поставиш князями». «Старожитні Гідні будуть князями – не царями – по цілій землі» (Пс. 45:17, KJV), і в якості своїх помічників матимуть Молодих Гідних (Йоіл 3:1)». «Ці Старожитні та Молоді Гідні будуть підрядними правителями під керівництвом Христа; світ же тоді не лише не буде взагалі панувати, але буде підданий цим Гідним» (світ зображений тут у дванадцяти колінах Ізраїлю). «Старожитні та Молоді Гідні будуть стояти перед світом як його видимі правителі, а світ їх визнає як таких і буде їм слухняний» (Е 17:107; ТП ’16:10).

РТ №771,’2020:34; ТР №554,’2020:34


Теперішня Правда № 75, січень-лютий 2022

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.