Але вмертвляю (втримую) й неволю я тіло своє, щоб… не стати самому негідним — 1 Кор. 9:27.
Тіло, плоть, має тенденцію підніматися зі стану, в якому воно вважається мертвим; отже, нова природа має бути постійно насторожі, щоб втримати своє верховенство, щоб вести добрий бій віри і здобути нагороду переможця. Ці сутички нового розуму з тілом є добрим боєм в тому значенні, що вони є боротьбою проти гріхів і слабостей, притаманних зіпсутій природі. Вони є боротьбою віри в тому значенні, що весь шлях християнина є шляхом віри, як говорить Апостол: «Ми ходимо вірою, а не видінням»… Це є бій віри в тому значенні, що ніхто не міг би вести цієї битви проти власного тіла та його нахилів і бажань, якби не проявляв віри в обітниці та в Господа як свого Помічника. – R 3272
* * *
Є різниця між втримуванням тіла, та його поневоленням. Ми втримуємо наше тіло тоді, коли гамуємо його зусилля панувати над нами, коли відриваємо свої земні почуття від його об’єктів і зупиняємо його атаки. Ми поневолюємо тіло тоді, коли наше нове серце, розум і воля стримують його і уярмлюють, щоб воно чинило Божу волю, служило Правді, праведності і святості. Ми маємо виконати обидві ці речі, щоб осягнути нагороду нашого поклику. Хоча ще й інші речі мусять бути виконані, щоб осягнути вічне життя, та ці дві є необхідними для перемоги. Кожен, хто цього не зробить, той не переможе. Він буде позбавлений нагороди.
Отож, хто від цього очистить себе, буде посуд на честь, освячений, потрібний Володареві, приготований на всяке добре діло — 2 Тим. 2:21.
Коли хто бажає почесті від Бога, то нехай не втомлюється шукати її у визначений Богом спосіб – шляхом покори, тому що свою благодать Господь дає покірним. Якщо ви хотіли б бути посудиною на честь, вживаною Володарем, то покоріться під міцну Божу руку, щоб Він вас Свого часу повищив. Та не дуже поспішай з цим, а «все, що всилі чинити рука твоя, теє роби», починаючи і постійно продовжуючи очищати свою земну посудину, щоб вона могла бути придатною для вжитку Володаря. – R 3096
* * *
Речі, від яких ми маємо очиститись, це вади тіла і духа. Це означає, що ми маємо звільнитись не лише від зла, яке вкоренилося в наших тілах, як особиста неохайність, тютюн, спиртні напої і наркотики, обжерливість, непристойність і т.п., але й від зла, яке вкоренилося в наших розумах і серцях, як неправда, невірство, розпач, нерішучість, нетерпимість, безбожність, нестача братерських почуттів, самолюбство, пиха, марнославство, боягузтво, лінивство, суперечки, ненависть, нещирість, жадібність і т.п. Основною частиною нашої християнської боротьби є бій проти гріха, омани, самолюбства і світовості. Таке очищення здійснюється через діяльність Святого Духа і зміцнення цього Духа. Воно приготовляє нас до почестей в Бога, резервує нас для Нього, пристосовує для Його служби і приготовляє до кожного доброго слова і діла. До нас всіх, а особливо пілігримів і старших, скерований наказ: «Очистьтеся ви, що носите посуд Господній!».