«ОДИН ЧОЛОВІК»
Питання: Вірші Даниїла 10:5,6 звучать так:
«І звів я свої очі та й побачив, аж ось один чоловік, одягнений у льняну одіж, а стегна його оперезані золотом з Уфазу. А тіло його – як топаз, а обличчя його – як вид блискавки, а очі його – як огняне полум’я, а рамена його та ноги його – ніби блискуча мідь, а звук слів його – як гук натовпу».
Ким є «один чоловік», про якого йде мова в цих віршах?
Відповідь: Процитовані вірші показують видіння, яке бачив Даниїл (7 в.). «Один чоловік» мусив бути ангелом, бо його опис напевно не є описом людини. Хоча його ім’я не є виразно подане, правдоподібно це був ангел Гавриїл, який був вжитий, щоб дати Даниїлу попередні об’явлення. Це, а також той факт, що Гавриїл був іншою особою, і то нижчого рангу, аніж Михаїл (13,21 вірші; Дан. 12:1) роблять це певним.
Це видіння має образне застосування. Той «один чоловік», тобто Гавриїл, є типом на нашого Господа Ісуса. Михаїл в цьому розділі є типом Бога, який є начальником Христа, так як Михаїл був начальником Гавриїла. Те, що Гавриїл є типом на нашого Господа, видно зі схожості символічного опису Гавриїла в 5, 6 віршах з описом нашого Господа в Об. 1:13-15.
Льняна одіж (5 в.) представляє справедливість нашого Господа і його уряд священика. Стегна оперезані золотом з Уфазу (перекручене слово Офір, яке означає плідний, рясний), що символізує готовність нашого Господа до плідного виконання Божої служби. Його тіло (6 в.) як топаз (неправильний переклад слова, яке означає хризоліт) представляє ясність Правди, яку подає Ісус.
Його обличчя як вид блискавки (6 в.) символізує ясність Правди, яку приносить Ісус. Його очі як огняне полум’я (6 в.) є символом того, як ясно наш Господь вникає в Правду. Його рамена і ноги як мідь блискуча (6 в.) представляють здібність Ісуса до служби, як також Його поступування і характер, випробуваний і вдосконалений через терпіння.
Як останній елемент, голос Його слів як голос натовпу (6 в.) символізує той факт, що окрім Його особливих речників, послання Ісуса є подане через Його люд, який є чисельний. (Відносно речників дивись ТП №41 про Смирну і Пергам.)
Дивись Том Е 9, 476.
Теперішня Правда №53-54, осінь-зима 2009