БІБЛІЙНІ ПИТАННЯ
МЕТОД ВИБОРУ СТАРШИХ В ЗБОРІ
Питання: Чи є властивим, щоб старший чи старші вибирали й оцінювали всіх кандидатів на старших і дияконів, за яких пізніше голосує збір?
Відповідь: Це була б певна форма пресвітеріанства, влади старших, на відміну від конгрегаціоналізму. Конгрегаціоналізм є доктриною, яку схвалює Біблія, яка говорить, що кожен збір є, під управлінням Христа, господарем своїх власних справ, включаючи визначення і далі голосування через піднесення руки на всіх кандидатів на старших, дияконів чи інших служителів, в повній незалежності.
Як було показано в 6 томі Нове Створіння, ст. 276-283, слово, перекладене в Біблії Короля Якова (КJV) в Діях 14:23 як «рукопоклали» є хіротонео, що означає «вибирати підняттям руки» (Янг). Таєр передає його як «голосувати підняттям руки». Лідл і Скотт подають його як «голосувати за, вибирати, властиво через показування руки». Стронг визначає основу цього слова як «витягаючий руку чи голосуючий (через піднесення руки)». Ротергам передає його як «призначаючи їм в кожному зборі старших через голосування». З цього ясно, що кожний місцевий збір голосував незалежно.
Ті, що стверджують, що старші повинні управляти зборами і бути в них диктаторами, а не піддавати справи збору для рішення через голосування піднесенням рук – ті, що виступають за пресвітеріанство – часто читають Євр. 13:17 і 1Тим. 5:17 як докази на те, що старші мають управляти і диктувати умови збору. Може здаватися, що ці тексти, так як вони представлені в KJV, підтримують їх погляд. Але цього не робить кращий переклад.
Як це показано в Е 6, ст. 428, кращий переклад Євр. 13:17 не звучить: «Слухайтеся тих, що мають владу над вами, і будьте покірні», але «Переконайтеся своїми наставниками і дозвольте себе провадити». Ротергам передає цей текст «Коріться тим, які є вам за провідників і піддавайтеся їм».
1Тим. 5:17 повинен звучати «добре головують» (Ротергам) замість «добре керують», як це є в перекладі Короля Якова (Е 6, ст. 591). Як стверджує бр Рассел: «Тут напевно нічого не санкціонує автократичного правління чи диктаторської поведінки; тихість, делікатність, довготерпіння, братерська ввічливість і любов мусять бути кваліфікаціями, які мають вирізнятися в тих, які визнані за старших. З кожної точки зору вони мусять бути взірцем для стада. Якщо вони були б диктаторські, то взірець для стада був би такий, що всі повинні бути диктаторами; але якби були тихі, довготерпеливі, терпеливі, делікатні і люблячі, тоді згідно з цими рисами були б прикладом для всіх» (том 6, ст. 301, 303).
Ті, які вірять в автократичні уряди єпископів чи старших, так як Єпіскопаліани, Свідки Єгови та інші, часто вказують на Тита 1:5 як текст, який підтримує їх науку і практику обирання старших без голосування збору. Цей фрагмент Тита 1:5 звучить: «Щоб ти впорядкував недокінчене та пресвітерів настановив по містах, як тобі звелів». Звичайно Апостол Павло не дав би Титу «порядок» чи інструкцію, щоб він поступав інакше, лише вживаючи методу «хіротонео», яку він сам висував в цьому питанні, як показано в Діях 14:23, процитованих вище (Том 6, ст. 332, 335).
Деякі також стверджують, що вибір дияконів, який згадується в Діях 6:1-6 доводить, що в дійсності Апостоли самі вибирали сімох дияконів, замість дозволити голосувати через піднесення рук зібрання. Однак, зауважмо, що Апостоли сказали іншим в зібранні: «Виглядіть ізпоміж себе сімох мужів». Зібрання, а не Апостоли, вибирали сімох дияконів. Це також підтверджують слова: «І всім людям сподобалося оце слово, і обрали Степана (і ще шість інших)… їх поставили перед апостолів». Тому, здається, що не був використаний жодний інший метод, як тільки хіротонео.
РТ № , ; ТР №476, ’01,43;
Теперішня Правда №51, весна 2009