Переходимо до обговорення теми цієї статті в період історії людства, який є безпрецедентним з точки зору розмірів насильства, суспільного неспокою, корупції в урядах, виникнення анархічних угруповань, погіршення в релігійній та деномінаційній сферах, а поєднання усіх цих елементів збільшує напруження і стає тягарем в серці та розумі кожного, хто живе в теперішньому суспільстві. Багато століть тому цей сценарій був провіщений в Святому Письмі через пророка Даниїла як Час Утиску і через нашого Господа як Великий Утиск (Дан. 12:1; Мат. 24:21,22). Ці передбачені Біблією всесвітні умови почали виконуватися восени 1914 року з вибухом І Світової Війни й тривають аж до сьогодні, продовжуючи посилюватися. Здається, що ми наближаємося до часу, описаного Ісусом, коли скажуть: “І коли б не вкоротились ті дні, не спаслася б ніяка людина; але через вибраних дні ті вкоротяться.”
Можливо ви собі пригадуєте, що у попередніх статтях на тему цього особливого часу утиску він представлений на підставі 1 Цар. 19:11,12 як такий, що складається з трьох пов’язаних між собою періодів: війни (вітер), революції (землетрус) та анархії (огонь). Він розпочався фазою війни і поступово поєднується з іншими його частинами, революцією та анархією, що стають все більш очевидні і починають займати головне місце, по мірі, як утиск збільшується в своїй інтенсивності та в сфері нищення людського життя та власності.
У цій цитаті Ісус заспокоює шторм і ми з вірою дивимося на Його велику любов та силу, що здатні втихомирити хвилі людської недосконалості та бунту під час Його панування в Тисячолітньому Царстві. Застосуймо представлені тут засади до наших родин тадо всіх тих, на кого ми можемо мати вплив, як сьогодні, так і в майбутньому. Зберігаймо Господні Слова “Мовчи, перестань” в наших серцях та розумі протягом цього Нового 2006 Року.
СЛУЖБА НАШОГО ГОСПОДА правдоподібно тривала вже два роки до часу здійснення чуда заспокоєння моря, що описане в цій лекції. Після обрання дванадцятьох Апостолів та виголошення Нагірної Проповіді наш Господь повернувся до Капернауму і незадовго розпочав Свою другу подорож до Галілеї. Саме під час цього періоду Ісус пробудив від сну смерті сина вдови з Наїн – це перше записане такого роду чудо в службі нашого Господа. Далі Господь подав різні притчі, а потім, приблизно о п’ятнадцятій годині, після працьовитого дня, проведеного при навчанні, весь час сидячи в човні, подібно, як і при попередній нагоді, коли Він вже закінчив давати інструкції, – Він доручив переправити човен на протилежний бік озера. Багато зібраних людей, чуючи, що виклади завершилися, віддалилися, а човен без зволікань вирушив. На підставі різних описів ми думаємо, що всі дванадцятеро Апостолів були з Ним і, найімовірніше, були там і інші “люди” – моряки, що ми бачимо з опису Матвія (Мат. 8:23-27).
Відвідувач Святої Землі казав нам, що Галілейське Море часто наражається на штормові вітри. Др. Томпсон, описуючи свої власні досвідчення на цьому малому морі, каже: “Ледь сонце зайшло, коли вітер почав віяти в бік моря і віяв цілу ніч із зростаючою силою, так що, коли ми дісталися до берега наступного ранку, поверхня озера була схожа на великий котел. Вітер продирався кожною долиною зі сходу та північного сходу з такою силою, що жодні зусилля веслярів не могли направити човен до берега в жодному місці цього узбережжя. Щоб зрозуміти причини тих несподіваних штормів, ми мусимо пам’ятати, що це озеро лежить низько, 183 м нижче рівня моря; що розлогі та відкриті плоскогір’я Галану здіймаються на велику висоту, простягаючись в бік пустинних територій Харану, а в гору простираючись до засніженої Гори Хермон; що русла річок борознять глибокі узвози та широкі розлами, збігаючись біля передньої частини озера, і що вони діють як гігантські лійки, затягуючи холодні вітри з гір”.
“ВІДОМІ БО НАМ ЙОГО ЗАДУМИ”
На нашу думку, “князь, що панує в повітрі” (Еф. 2:2) якось був пов’язаний з виникненням цього шторму – що мав більше, аніж натуральні причини, хоча вони могли його посилювати, хоча могли й самі бути достатньою його причиною. Пам’ятаймо, що Ворог раніше вже намагався схилити нашого Господа, щоб Той стрибнув з наріжника храму, але йому це не вдалося. Очевидно тепер він хотів втопити Його в морі. Але Бог, котрий заявляє про Себе, що може зробити так, щоб гнів людини хвалив Його, зробив так, що гнів сатани чи порив стихій, що б не викликало цей шторм, славило Бога – показуючи Його велику силу.
Під час шторму наш Господь спав на подушці в задній частині човна. Найімовірніше, Він був дуже виснажений Своїми подорожами і служінням. Між тим, по мірі, як шторм посилювався, човен зі своїм дорогоцінним вантажем почав наповнятися водою швидше, аніж можна було її вичерпати. Нічого дивного, що учні та рибалки, що були знайомі з непередбачуваними наслідками шаленіючого моря, були занепокоєні. Ми не можемо уникнути думки, що Божественне провидіння якимось чином було пов’язане з продовженням сну в таких умовах, і що це мало на меті виставлення віри учнів на пробу. Раніше вони бачили Його великі діла, Його лікування хворих, пробудження мертвих, вони чули Його науки і здійснили чудесну ловлю риби на Його доручення там, де перед тим нічого не зловили, і до того часу повинні були мати більшу віру в Його силу з кожної точки зору. Той факт, що вони взагалі звернулися до Нього, вказує на те, що до певної міри вони мали віру, хоча не безмежну.
Дещо відмінні описи цієї події, подані Матвієм, Марком та Лукою, можуть бути парафразовані наступним чином: Матвій – “Рятуй, Господи, гинемо!”, Марко – “Учителю, чи Тобі байдуже, що ми гинемо?”, Лука – “Учителю, Учителю, гинемо!”. Всі три описи є правильні – один учень кликав такими словами, а інший іншими. Це можна представити таким чином: Мала Віра молилася: “рятуй”; Великий Страх кликав: “гинемо”; Брак Довіри підганяв: “чи Тобі байдуже?”; Велика Віра казала: “Господи, Учителю”. Слабка надія кликала: “Господи, Ти маєш владу”. Ісус встав (проснувся) і наказав щоб настав спокій та тиша, які без зволікань настали. Опис згадує припинення вітру і, крім того, заспокоєння моря. Хтось міг би сказати, що могло так статися, що шторм, що повстав так несподівано, так само швидко вщух, але цього не було в думці про заспокоєння моря. Води, що з такою силою били, не могли бути швидко заспокоєні інакше, як тільки через надлюдську силу. Насправді ми можемо визнати, що це був головний аспект цього чуда.
Дуже особливим є те, що грецьке слово, вжите в виразі “Мовчи” в даному вірші, є таке саме, як було вжите нашим Господом стосовно демона (Мар. 1:25). Це підтверджує думку, подану вище, що шторм був ділом рук ворога. В будь-якому разі, це чудо виразно показує, що шторми не повинні бути приписувані, що часто робиться, Божому гнівові; тому що, якби Отець викликав шторм, то Син не міг би його вгамувати. Ми також не хочемо, щоб хтось зрозумів, що всі шторми є сатанинського походження; ми не заперечуємо, що багато з них є природного походження, але стверджуємо, що деякі є надприродні й походять від противника, і як біблійний доказ на це подаємо вихор, викликаний сатаною, що вдарив в дім з розмовляючими дітьми Йова – Йов. 1:18,19 (Танах).
ІСУС ВТИХОМИРЮЄ МОРЕ
40 і 41 вірші здається вказують на те, що наш Господь замірив, щоб це досвідчення виявило силу лекції для учнів, щоб вони мали віру в Нього. Господь запитав їх: “Чого ви такі полохливі? Чому віри не маєте?” Чи ваша віра не розвинулася ще до такої міри, що можете мені довіряти й усвідомлювати собі отцівську ласку й силу, яка завжди є зі мною для моєї охорони, і що, будучи зі мною, жодна кривда не може вас торкнутися – що немає нічого, що не було б вповні під моїм контролем? Нічого дивного, що Апостоли одержали додаткову пошану до Господа внаслідок цього чуда. Найочевидніше, що це сталося у найвідповіднішому часі і порядку, щоб стало для них властивою лекцією. По суті, ми можемо зробити висновок, що кожна деталь їх досвідчень і все в поведінці нашого Господа, в Його навчанні та великих ділах, особливим чином служило повчанню тих дванадцятьох, які мали стати Його вчителями для нас і для народів усієї землі, що стосується цієї служби.
УРОКИ ДЛЯ ЗЕМНИХ КЛАСІВ
В цьому чуді міститься також цінний урок для всіх послідовників Господа, що знаходяться поза громадою Апостолів. Ми також потребуємо віри і потребуємо проб для нашої віри. Найбільш очевидно, що відколи ми стали послідовниками Господа, то наші щоденні досвідчення є керовані і надглядаються невидимою силою, для того, щоб ми всі як учні в школі Христа могли бути навчені Ним і щораз більше розвивалися в чеснотах Духа, а особливо, щоб ми мали все більшу віру. Правдоподібно, що тепер ми не є в стані вповні оцінити, наскільки важлива ця віра. Здається, що вона є рисою, що особливо шукається Господом в тих, котрі тепер є покликані, щоб бути Його послідовниками. “Догодити ж без віри не можна”. “Хто вірує, все можливе”. Очевидно, що властива віра розуміється не як легковірність, не як полягання на слова людей, але як безмежна віра в Бога, а також у все те, що Він обіцяв. “Станеться вам згідно з вашою вірою”.
Така важлива риса мусить обов’язково вимагати багато уроків для її правильного розвитку, і нас не дивує те, що в наших індивідуальних досвідченнях як християни ми знаходимо таких, котрі відповідають досвідченням Апостолів, описаним в цій лекції. Як несподівано ворог може часом спровадити на нас ураган спокус, опозиції чи переслідувань! Наскільки небо здається нам захмареним, темним, повним злих передчуттів в такі хвилини; як хвилі перешкод чи утисків нас майже пригнічують і здається, що Господь спить і не пильнує на нашу небезпеку, а також байдужий до наших потреб! Такі досвідчення є пробами нашої віри, так як це досвідчення було пробою віри для Апостолів. Якщо в таких обставинах наша віра буде відповідно сильна, то ми надалі будемо намагатися властиво регулювати справами, котрі відповідають вичерпуванню води з човна і веслуванню; але між тим, з сильною вірою в обітниці нашого Господа, що “усе допомагає на добре”, ми будемо в стані співати так, як Апостол Павло і Сила, коли були бичовані та заковані в колоди за їх вірність для Господа. Вони раділи, що були визнані за гідних терпіти в ім’я Христа. Тому згідно з нашою вірою, чи будемо ми в стані радіти навіть в утисках? Ми не можемо радіти терпінням; ми можемо тішитися думкою, яку віра прив’язує до них, а саме, що вони є маленьким горем, що виробляє для нас спасіння в тисячолітньому Царстві Христа.
Кожне досвідчення такого роду повинне бути помічним для нас. Якщо на початку ми були боязливі і голосно кликали – то незабаром отримували поміч, можливо з доганою, “о, маловірний”; але, коли ми отримуємо наступні лекції, то Господь буде сподіватися – і ми самі повинні очікувати від себе – більшої віри, більшої надії, більшого спокою, більшої радості в Господі, більшої довіри в Його присутність з нами та його турботу про нас а також в Його силу звільнення нас від ворога, а також від кожної злої речі і остаточно безпечного припровадження нас до бажаної пристані – до Царства.
ПЕРЕДБАЧЕНІ ДОСВІДЧЕННЯ ДЛЯ ЦЕРКВИ
Хтось запропонував, на виразно розумних підставах, що це досвідчення Ісуса й Апостолів в човні зображувало особливо досвідчення Його духовних класів під час поклику до Церкви Первороджених під час минулого віку, а в другорядному значенні – теперішні досвідчення земних класів. Господь запевнив Свій люд, кажучи: “І ото, Я перебуватиму з вами повсякденно аж до кінця віку”. Далі Він обіцяв, що повернеться на землю в своєму другому приході, щоб зібрати вибрану Невісту і члени цього класу вже закінчили своє земне буття і знаходяться в небесній сфері. Господь каже про це наступними словами: “Я знову прийду й заберу вас до Себе, щоб де Я були й ви”, і “ніщо вам не зашкодить”, ітд. Вірний Господній люд протягом усього цього віку усвідомлював собі, більш-менш виразно, певність тих дорогоцінних обітниць; вони відчували, що Господь насправді був з Його Церквою; але часом здається, ніби Він не зважав на молитви Своїх вірних і не звертав уваги на їх плач і зітхання. Протягом вісімнадцяти століть Його Мале Стадо було різко кидане ворогом і тими, котрі мали сатанинський характер, котрі переслідували, гнобили, поневіряли їх – і то цілу ту темну ніч, в яку єдиним доступним світлом було Слово Боже, щоб вони могли “у світлі життя ходити перед Богом” (Пс. 56:14). Досвідчення інших в минулому є подібні до наших теперішніх досвідчень. Ми тепер представляємо Господню справу серед шаленіючих стихій людської пристрасті та опозиції, і надалі є правдою те, що Апостол каже про його часи, що “ми не маємо боротьби проти крови та тіла, але проти початків, проти влади, проти світоправителів… проти піднебесних духів злоби”. Здається, що бурі походять від світу, але насправді за світом стоїть ворог. “Відомі бо нам його задуми”; наші серця інколи могли б бути дуже занепокоєні, якби не віра, яка є в стані зауважити Господа в човні разом з нами і є здатна вхопитися за думку про Його могутню силу, що у відповідний для Нього час і знаним Йому способом оголосить світові мир. Незабаром надійде час, коли Господь, котрий турбується про нас, застосує свою велику силу з метою звільнення нас до Царства і накаже шаленіючим стихіям: “Мовчи, перестань!” Тоді настане великий спокій, великий відпочинок на тисячу років від злісника, оскільки він буде зв’язаний, щоб не зводив більше народи. Тоді настане вічний відпочинок серця для всіх, котрі в той час будуть в човні з Господом, потім настане нагода входу для всіх, вибраних і квазі-вибраних, щоб були співпрацівниками з нашим Господом у великому й славному ділі благословення світу. Але нас не повинно дивувати, якщо темна година буде ще тривати серед нас – якщо надійде час, коли штормові вітри будуть такі поривчасті, що багато будуть кликати, боячись і тремтячи. Обґрунтовано учімося цінних досвідів теперішнього часу, щоб тоді наша віра нас не підвела – щоб ми в найтемнішу годину могли співати й радіти в Тому, Хто полюбив та викупив нас Своєю дорогоцінною кров’ю, а також співати пісню Мойсея і Агнця!
Нехай цей вірш девізу “Мовчи, перестань” буде потіхою для всіх в році, що розпочинається, в міру, як ми сполягаємо на Господа в цьому внутрішньому спокої серця, щоб наша Віра могла зростати день за днем, як наближаємося до Христового Царства тут на землі!
Теперішня Правда №39, Весна 2006
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Бо ми маємо не такого Первосвященика, що не міг би співчувати слабостям нашим, але випробуваного в усьому, подібно до нас, окрім гріха. Отож, приступаймо з відвагою до престолу благодаті, щоб прийняти милість та для своєчасної допомоги знайти благодать — Євр. 4:15, 16.
В хвилини спокуси ми повинні серцем піднестися до великого Учителя, з цілковитою певністю віри, визнаючи Його любов, Його мудрість і Його здатність допомогти нам, Його бажання зробити так, щоб усе допомагало на добре тим, які люблять Його. Коли ми прохаємо про поміч в часі такої потреби, то це напевно принесе нам Господню пораду, поміч і силу ходити в праведності, правді, чистоті і любові. Завдяки цьому ми будемо переможцями щогодини, щодня і остаточно – повними переможцями. – R 2248
* * *
Немає таких досвідчень, які переносить Божий люд від тіла, світу і сатани, щоб їх не переходив наш Господь. Та хоча Його спокуси не стосувалися гріха, але світовості і природного самолюбства, то були, все ж, болісними і виробили в Ньому симпатію до нас, які перебуваємо в подібних випробовуваннях. Це повинно наповнити нас довірою і наблизити до Бога через Нього і в Ньому для отримання допомоги в кожній потребі.
Хто вірний в найменшому, – і в великому вірний — Лук. 16:10.
Це не означає, що Божий люд має бути задоволений звичайною рутиною щоденного життя вдома чи на роботі, і має говорити собі: «Бог приймає мою працю так, немов би вона була зроблена безпосередньо для Нього в якійсь іншій, більш прийнятній формі»; натомість, це означає, що кожен, хто знаходиться в такому становищі, повинен день за днем старанно переглядати свої земні обов’язки і зобов’язання, щоб побачити, яким чином можна було б правильно і справедливо викроїти хвилини, години або дні від служби земним речам і земним інтересам, щоб пожертвувати їх для духовних речей і духовних інтересів, своїх та інших. Посвячене серце, самовідданий учень, буде використовувати так швидкоплинні хвилини, вживаючи їх, наскільки це можливо, для справи Отця. – R 3265
* * *
Характер особи проявляється у всьому, що вона робить. Тому її ставлення до малих справ і малих обов’язків є таким же добрим свідоцтвом її характеру, як і поводження у великих справах. Такою є Божа засада оцінення характеру, оцінення святих, вірність Господу яких у малих справах теперішнього життя Він розглядає як достатню гарантію вірності в майбутніх великих справах.
Бо чим серце наповнене, те говорять уста. Добра людина з доброго скарбу добре виносить, а лукава людина зо скарбу лихого виносить лихе — Мат. 12:34, 35.
Отож, нашою найпершою турботою повинно бути наше серце, щоб його почуття і нахили могли бути вповні під контролем Божої ласки, щоб кожен принцип правди і праведності міг бути там укорінений, а справедливість, милосердя, доброта, братерська ввічливість, любов, віра, тихість, стриманість, найвища пошана до Бога і Христа і гаряча любов до всіх рис святості могли бути міцно закріплені як провідні принципи життя. Якщо ці принципи будуть закріплені, утверджені в серці, тоді з доброго скарбу серця уста будуть говорити слова правди, розсудливості, мудрості і ласки. – R 1937
* * *
Серце є джерелом наших слів і вчинків; тому, якими є слова і вчинки людини, таким є її серце. Добре серце наповнене добрими словами і вчинками; лихе серце – лихими словами і вчинками. Наскільки ж необхідним є берегти серце в чистоті! Наступна настанова призначена особливо всім послідовникам Господа: «Над усе, що лише стережеться, серце своє стережи, бо з нього походить життя» (Пр. 4:23).
Улюблені, не дивуйтесь огневі, що вам посилається на випробовування, немов би чужому випадку для вас. Але через те, що берете ви участь у Христових стражданнях, то тіштеся, щоб і в з’явленні слави Його раділи ви й звеселялись — 1 Пет. 4:12, 13.
В неприязному ми світі можемо сподіватися, що одержимо лише зневаги, такі ж, як впали на нашого Господа, тому що учень не більший від свого Учителя. Світ, тіло і диявол противляться нашій дорозі. Існує боротьба всередині і страх назовні, і є багато стріл і вогненних жал, спрямованих на праведних. Якою ж є найбезпечніша постава душі в нещастях і суворих пробах? Чи це не є тихість перед Богом – очікування і пильнування, щоб перш за все пізнати Його керівництво, Його волю в кожній справі, перш ніж наважимось братися до якихсь справ, які часто мають велике значення? Тому Псалмист говорить: «Занімів я в мовчанні, замовк про добро [навіть від чинення чи говорення того, що виглядає добрим в моїх очах]». – R 1937
* * *
Нехай Божі Діти не дивуються, коли приходять випробовування, тому що їх посвячення означає страждання з Христом. Ці випробовування також не повинні їх знеохочувати, а радше мають бути причиною радості, бо вони дають їм привілей страждання з Христом, а такий досвід зробить нашу майбутню славу набагато солодшою. Чим більше ми переносимо страждань, тим більшою буде й майбутня слава. Нехай ця думка буде для нас заохоченням.
А помазання, яке прийняли ви від Нього, – воно в вас залишається — 1 Ів. 2:27.
Благословення і сила Господа супроводили в якийсь спосіб помазання Давида, – хоча як саме, ми не можемо зрозуміти, – даючи йому здібність зростати в знанні і т.п., пристосовуючи і приготовляючи його до обов’язків уряду, на який він був помазаний. Чи у зв’язку з цим ми не можемо розглядати помазання, яке сплинуло на Церкву від часу прийняття її Господом, як прообраз цього? Помазання Церкви не було фізичним помазанням; благословенства, які вона отримала, не були дочасними, бо члени Церкви зростали в ласці, знанні й любові як Нові Створіння, і як такі в майбутньому, в першому воскресінні, вони будуть вдосконалені і зійдуть на престол разом з нашим Господом і Учителем, своїм Головою. – R 3225
* * *
Старожитні ніколи не розуміли, що Помазанець буде складатися з певного числа осіб. Однак ця таємниця була вияснена Церкві Євангельського віку, а вірним є запевнене становище в цьому помазаному гроні. Святе серце і розум, сплоджені при посвяті, були завдатком їх спадщини, незмінним гарантом вірності Бога щодо вірних.
І будуть Мені вони власністю, – каже Господь Саваот, – на той день, що вчиню, і змилосерджусь над ними, як змилосерджується чоловік над синами своїми, що служать йому — Мал. 3:17.
Якби Господь послав нас шукати Його вибраних, то, мабуть, ми зібрали б таких, яких Він відкинув би як негідних, тому що ми не можемо читати сердець. Ця думка повинна розвинути в нас покору, ввічливість і лагідність в стосунку до всіх і повне сполягання на Господа, а також схильність шукати Його керівництва щодо нашої праці як Його слуг, подібно, як Самуїл пошукував Господа у зв’язку з помазанням Давида. – R 3225
* * *
Господь дав славні обітниці тим, які шукають Його як головної мети свого життя. Він чинить їх Своєю власністю, а навіть Своїми синами, що особливо буде заманіфестоване в цей великий день. Він поводиться з ними з делікатною доброзичливістю. Жоден земний батько не трактує своїх дітей з більшою поблажливістю, ніж це чинить Єгова щодо Своїх дітей, які знаходять задоволення у виконуванні Його волі.
Отче, у руки Твої віддаю [в депозит] Свого духа! — Лук. 23:46.
Наш дорогий Відкупитель звернувся з повним довір’ям до Отця, і сповнений віри заявив, що Він усе Своє життя і всі блаженні надії на майбутнє віддає любові Отця і силі Отця, щоб бути в гармонії з Планом і Словом Отця. І так само ми, як послідовники нашого Учителя, мусимо дивитись вперед з вірою, і в нашу смертну годину передати усі наші справи Тому, Який виявив Свою велику любов до нас не лише в даруванні Сина Свого, як нашого дорогого Відкупителя, але і в передбачливій опіці впродовж усієї нашої мандрівки, в Його великих і дорогоцінних обітницях, які йдуть перед нами і дають нам силу, заохочення і запевнення. – R 2473
* * *
Хоча на кілька хвилин перед Своєю смертю наш Господь відчув себе покиненим Богом, та, однак, в момент смерті до Нього повернулось усвідомлення Божої ласки, тому Він звернувся до Бога як до Отця. Його довір’я до Божої ласки було так повним, що Свої надії майбутнього існування Він без тіні сумніву доручив Отцівській силі, маючи досконале запевнення, що Отець знову поверне Його до життя. Дослівний переклад вказує, що Господь, також для блага інших, віддав на зберігання Отцю Свої людські життєві права і Своє право до людського життя.
Вірші Зоріння: 189. Статті з Вартової Башти: R 5621
Питання: Що означала для мене заслуга Христа на цьому тижні? Як на мене вплинуло Його довір’я Богові? Які благословенства вилились на мене, а через мене на інших?
Що на смерть віддав душу Свою, і з злочинцями був порахований — Іс. 53:12.
Як кожен, хто йде слідами Господа, мусить пережити певні гефсиманські досвідчення, то так само кожен, принаймні в якійсь мірі, мусить скуштувати всіх досвідчень свого Учителя. Тож не забуваймо шукати довкола себе нагод служити «братам», «малим», співучням Христа! Будьмо обережні, щоб не додавати наруг, які мусять впасти на всіх послідовників Агнця, але, навпаки, дарувати слова співчуття і допомагати нести один одному тягарі в труднощах і випробуваннях на цьому шляху. Таким чином ми найкраще покажемо нашому Господу і Голові, як ми оцінили б нагоду допомагати Йому нести Його хрест дорогою на Голгофу. – R 2473
* * *
Смерть нашого Господа не була вдаваною смертю. Його смерть була дійсною. Він був у всій Своїй істоті підданий смерті. Цей процес був повільним. Він тривав три з половиною роки і складався з Його фізичного виснаження, розумового смутку та фізичного насильства. Він так сильно нас полюбив, що для нашого блага впродовж трьох днів перебував у стані смерті. Його останні години життя також не пройшли в кращих умовах. Хоча Господь не вчинив ані гріха, ані злочину, все ж, був засуджений на смерть як грішник і злочинець з грішниками і злочинцями.
Якщо ви споживати не будете тіла Сина Людського й пити не будете крови Його, то в собі ви не будете мати життя — Ів. 6:53.
З радістю, любий Господи, ми споживаємо (присвоюємо для наших потреб) заслугу Твоєї чистої природи, принесеної в жертву за нас – для нашого виправдання. Ми також радо будемо учасниками з Тобою в чаші страждання, розуміючи, що це великий привілей – терпіти з Тобою, щоб у властивому часі також царювати з Тобою; бути померлими з Тобою, щоб у вічній майбутності жити з Тобою і бути подібними до Тебе й ділити Твою любов і Твою славу, як Твоя Наречена. О, щоб ми були вірні, не тільки у виконуванні цього символу, але також і в дійсності! Благословенний Господи, ми слухаємо Твоє Слово, яке говорить: «Чашу, що Я її п’ю, ви питимете, і хрищенням, що Я ним хрищусь, ви охриститеся». Господи, ми самі не здібні так жертвуватися, але Твоя ласка є достатньою для нас, тому що ми повністю Твої, тепер і навіки. – R 2436
* * *
Споживати тіло Сина Людського означає, серед іншого, присвоювати собі через віру Його досконалу людську природу, а пити Його кров означає, серед іншого, присвоювати собі через віру Його досконале життя. Таким чином ми присвоюємо собі з заслуги Христа докладну рівноцінність нашого боргу, який виник в результаті гріха Адама. Завдяки цьому присвоєнню досконалої людської природи і життя ми є визнані за досконалих і таких, що мають досконале життя. Без цього присвоювання ми є мертвими в Адамі і не можемо мати життя, але завдяки йому ми маємо життя. Споживання Його тіла і пиття Його крові, особливо останнє, означає, серед іншого, також участь Церкви в жертвенній смерті.
Чаша благословення, яку благословляємо, – чи не спільнота то крови Христової? Хліб, який ломимо, чи не спільнота він тіла Христового? Тому що один хліб, тіло одне – нас багато — 1 Кор. 10:16,17.
Це одна чаша, хоча вона має сік з багатьох виноградних грон, так як один хліб, хоча він складається з багатьох зерен. Зерна не можуть зберегти своєї індивідуальності і свого власного життя, якщо мають стати хлібом для інших. Подібно, грона не можуть залишатися гронами, якщо мають стати оживляючим напоєм. Тому бачимо красу слів Апостола, що Господній люд є учасником одного хліба і однієї чаші. Тут немає іншого шляху, яким ми могли б осягнути нову природу, як тільки прийняття Господнього запрошення пити Його чашу і бути переломленими з Ним, як члени одного хліба [буханця], і бути поховані з Ним в хрещенні в Його смерть, і в такий спосіб осягнути з Ним воскресіння слави, честі і безсмертя. – R 2771
* * *
Хоча основною думкою, символізованою в Господній Вечері, є виправдання, то наступною є посвячення. З цієї точки зору чаша, наповнена для нас Отцем, символізує страждання, пов’язані з процесом жертвенного вмирання, а хліб символізує людську природу Церкви, складену в жертвенній смерті. Так в Пам’ятці є представлена смерть Ісуса і Церкви.
Вірші Зоріння: 54. Статті з Вартової Башти: R 5341
Питання: Чи я страждав на цьому тижні з Господом і братами? Яким чином? В яких обставинах? Що мені в цьому допомагало або перешкоджало? З якими результатами?
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: