«І зростив Господь Бог із землі кожне дерево, принадне на вигляд і на їжу смачне, і дерево життя посеред раю, і дерево пізнання добра і зла».
Про скільки різних родів дерев іде мова в цьому вірші?
Відповідь: Ми розуміємо, що вираз «дерево життя» в єврейській мові стоїть у множині. Всі дерева в Едемському саду були деревами життя. В цьому вірші йде мова про три відмінні види дерев. Вони є поділені наступним чином:
Всяке дерево, принадне на вигляд (декоративні дерева, разом з квітковими деревами і кущами);
Всяке дерево на їжу смачне (фруктові дерева), навіть (єврейське слово ве означає навіть, і) дерева життя посередині (в межах ) саду; і
Дерево(а) знання добра і зла. Дерева знання добра і зла правдоподібно принципово не відрізнялися від другої категорії дерев, не рахуючи факту, що Бог відокремив їх, щоб піддати Адама пробі послуху.
Дивись книгу Що Проповідник Рассел Відповідав (Питання і Відповіді) 6 ст. (англ. і пол.); РТ ’32,35.
Хто занедбує Господні накази, які стосуються «лукавих здогадів», той снує павутину для своєї власної пастки, незважаючи на те, як «обережно» він може поводитися в інших справах. Це тому, що серце, наповнене сумнівом і підозрою супроти ближніх, є більше чим наполовину приготоване до сумніву щодо Бога. Дух невдоволення і гіркоти веде боротьбу з духом Господа, духом любові. Один з них осягне перемогу. Невластивий дух мусить бути усунений, бо інакше він опоганить християнина і зробить його «негідним». З іншого боку, якби нова природа перемогла, виявившись «переможцем», то результат був би наступний: якщо лукаві підозри поконані, то половина боротьби проти теперішніх труднощів і облоги злого була виграна. – R 3594
* * *
Любов в остаточному аналізі є доброю волею, яка проявляється різними способами, залежно від обставин. Коли той, хто має любов, є скривджений, то своєму кривднику він приписує добрі наміри, хоча може і не мати про це докладних відомостей. Такий дух не може таїти підоздри, і не буде приписувати поганих намірів словам і вчинкам іншої особи.