ВЕЛИКІ ЧУДА НА НЕБІ
Після смерті пастора Рассела серед люду в Правді мало місце широкомасштабне відступництво в доктрині і практиці. Дж.Ф. Рутерфорд поступово усував, одне за одним, багато правдивих біблійних пояснень, даних братом Расселом, і заміняв їх блудами, які сам створив. Це відступництво було показуване на сторінках цього видання в міру його розвитку (див., зокрема Е 6, Мераризм). Серед правд, які усунув Дж.Ф.Р., була правда з Об. 12, викладена братом Расселом в попередньому періоді Парусії (див. передруки Z 55, 56, 306, 307; Веріянські коментарі). Ми віримо, що ця правда повинна бути підтверджена і повинна оборонятися, отже тому ми розглянемо її тут.
В Watch Tower в 1925 році, в статті під запозиченою з театрального світу назвою – «Народження народу» – Дж.Ф.Р. представив свій помилковий «новий погляд». Він помилково стверджував, що Об. 11:17-19 відноситься до Об. 12. На цій фальшивій основі заложив своє помилкове пояснення Об. 12, стосуючи цей розділ до кінця Віку Євангелії і намагаючись таким чином вивищити самого себе і своє діло, натомість правдиве пояснення охоплює виповнення, яке розпочинається в Єврейському Жниві і розвивається далі у Віці Євангелії.
Як ми представили у виданні за вересень-жовтень (1981), сьома сурма почала звучати, коли почалося тисячолітнє царювання Христа, осінню 1874 року (а не лише осінню 1914 року, як навчав Дж.Ф.Р. та інші вожді «СЄ»). Гнів народів випереджав, а також наступав після осені 1914 року, а інші події, згадані в Об. 11:18, охоплюють довгий період часу, включаючи знищення сатани та його посланців, що станеться при кінці Малого Періоду.
Об 11:19 відноситься до представлення Правди з 1874 року на тему Церкви, правдивої святині Бога, надання в перспективі Правди щодо Божих замірів і Плану, об’явлених в Ньому Самому і в Христі – втілення усіх Його розпоряджень – з виступаючими у зв’язку з тим блискавками світських та релігійних правд, проголошенням Правди, суперечками, революціями (особливо з великою революцією з Об. 16:16, 18-21) і зливою твердих засуджуючих правд (див. РТ’81, 78, 79).
12 розділ Об’явлення очевидно не пов’язаний з 11:17-19. Він є, звичайно, окремим видінням, яке люд Божий з Духовного Ізраїлю Віку Євангелії бачив в цьому житті, як це представив Апостол Іван на Патмосі. Щось нове і чудове (велике чудо [по грецькі сіміон, знак – див. на полях, в.1]) почало показуватися їм в Єврейському Жниві і пізніше в сфері влад, що здійснюють духовний контроль (небо).
ВИЗНАЧЕННЯ ЖІНКИ ТА ЇЇ ЗВ’ЯЗКІВ
Жінка з 1 вірша – це рання християнська церква. 12 Апостолів і 70 євангелістів були перспективними членами Церкви і мали свої імена написані в небі (Луки 10:20). Однак, правдива Церква почала своє існуванні і виступила на яв не раніше, як в Зелені Свята. Тоді вона була сплоджена від Духа, уповноважена через помазання Духом і відтоді була відповідно організована, не для будь-якої і для кожної місії, але для її спеціальної місії.
Церква в додатку до Писань Старого Заповіту потребувала тільки інструкцію, яку отримала через Господа Ісуса, і того, що в ній зв’язали і розв’язали Апостоли (Мат. 18:18). Старий і Новий Заповіт ігнорує будь-яку організацію, за виключенням тієї, що Господь і Апостоли постановили для Церкви, що є необхідна для виконання її діла, постановленого Богом. Бог, описуючи цілу організацію Церкви, навмисно не зробив жодної згадки про інші організаційні тіла, товариства, компанії чи корпорації в Церкві, як необхідних для неї, для виконування цілей її існування, що намагаються контролювати її працю. Тому Церква повинна відмовити прийняття служби всіх тих організаційних витворів (включаючи такі, як Товариство Вартової Башти), якщо вони намагаються контролювати її працю, і не піддаватися їх контролю. (див. «Досконало Організована Церква» – Т.П. № 37).
Рання Церква є представлена як зодягнена в Сонце, тобто «оточена повним і ясним світлом незатемненої Євангелії» (Р-4*, 591), в результаті отримання знання про «життя і безсмертя», виведених на денне світло через Євангелію (2Сол. 1:10), включаючи «велике спасіння [високий поклик], яке проповідувалося спочатку від Господа» (Євр. 2:3), і решту славних правд Нового Завіту.
«Місяць під її ногами означає, що закон, на який вона опирається, не є джерелом того світла». Старий Завіт є повний типів, обіцяючи надходження добрих речей, які належать не тільки до речей, зв’язаних з Віком Євангелії, але також з тисячолітнім і післятисячолітнім періодом.
«Дванадцять зір над її головою, у вигляді вінка, представляють її призначених Богом і натхнених вчителів – дванадцять Апостолів». Ці дванадцятеро згадані також в Об. 21:14 як ті, чиї імена записані на 12 підвалинах Нового Єрусалиму. Апостол Павло був остаточно вибраний нашим Господом, щоб зайняти місце Юди, як один із Дванадцятьох. Господь ніколи не уповноважив, ані не визнав намагання інших Апостолів когось вибрати на місце Юди (Дії 1:15-26; див. BS 325; Дж.Ф.Р. та інші вожді «СЄ» також розповсюджують науку про «13 апостолів» – див. Р-6, 213-216. Цих Дванадцять не мають також наступників. Папи, архієпископи, мормони, вожді або інші, які стверджують, що є такими, є «фальшивими апостолами», «обманцями» (2Кор. 11:13; Об. 2:2).
ЖІНКА, ЩО МАЛА В УТРОБІ
Церква є представлена в Святому Письмі з різних точок зору, як, наприклад, Наречена, Тіло Христове (Головою якого є Христос), і т.д. Але в Об 12:2 Церква представлена як вагітна жінка. Святе Письмо доводить, що мати в позаобразі представляє думку про угоду і слуг, які стосують обітницю угоди до інших (Гал 4:19; 22-31).
Зазвичай ми думаємо про Церкву як про позаобразну матір, яка є слугами, які стосують обітниці угоди для розвитку правдивого Божого народу – Малого Стада, Великої Громади, Молодих Гідних і т.д. (Е 13:19,20,31). Ми могли б природно сподіватися, що це є, власне, те, що вагітна жінка в 2 вірші могла б представляти. Але, як ми побачимо, тут є зовсім інший образ.
Мати, рання Церква, як слуги, які стосують обітниці, в цьому образі є показана як вагітна, по причині «таємниці беззаконня», яка вже діяла в ній (2Сол. 2:7). Це було започатковано в ній сатаною, який спонукав вождів в Ранній Церкві до узурпації влади і нав’язування своє волі Церкві (наприклад, Діотреф; 3Ів. 9,10). Це більше зросло в смирнському періоді, після того, як заснули Апостоли (Дії 20:30); на приклад, коли деякі узурпували собі право навіть до апостольського уряду (Об. 2:2). Церква, в особі правдивих слуг, більше терпіла і зазнавала мук по причині того розвитку, сильно прагнучи звільнення від наявності «таємниці беззаконня» серед себе.
Дж.Ф.Р. відкинув правдиве пояснення вагітної жінки (Об. 12:2) і на його місце подав твердження, що вона представляє «організацію Бога», яка видає «новий народ або уряд», тисячолітній уряд землі. Це неправдиве визначення жінки відкрило пізніше дорогу для Дж.Ф.Р. до поступового запровадження погляду, що організація Вартової Башти – це «жінка» Бога тут на землі, і що її залишення означає залишення організації Бога чи жінки.
Дж.Ф.Р. неправильно застосував народження сина з Іс. 66:7 до народження тисячолітнього уряду землі. Але, як це показав брат Рассел (див. наприклад Веріянські коментарі), і як це багаторазово ми стверджували на сторінках цього видання, народження сина представляє типічне народження класу Христа. Ми показали, що він представляє Мале Стадо, всіх тих, хто залишає – через типічне народження – номінальний Сіон, Вавилон, перед віянням «вітру» (Об. 7:1-4). Цей «вітер» представляє світову війну в 1 фазі (див. Веріянські коментарі), яка почалася в Європі осінню 1914 року і охопила всі країни, включно з Америкою, до весни 1916 року.
ІНШЕ ЧУДО – ВЕЛИКИЙ ЧЕРВОНООГНЯНИЙ ЗМІЙ
Другим дивом, яке з’явилося разом з жінкою в духовній сфері, був великий червоноогняний змій (в. 3), який мав сім увінчаних голів і десять рогів. Як показав брат Рассел, він представляє Рим, як цивільну владу, представлений в його різних окремих успішно пануючих головах – Рим як Республіка, Римська Імперія, Західна Імперія, Герулі, Остроготи, Папство і Савойське Королівство. Поганський Рим (який пізніше перетворився на так звану Християнську Римську Імперію) був при владі в період ранньої Церкви. Десять рогів представляють десять мовних груп народів Європи – французька, італійська, слов’янська, іспанська, англійська, німецька, грецька, скандинавська, угорська і турецька – а не десять народів Загального Ринку, як багато хто неправильно припускає і навчає (див. Т.Р. ’81, 76-80).
Дж.Ф.Р. залишив правдивий погляд про цього змія, вияснений братом Расселом, і дав йому невизначене загальне значення: «диявольська організація, що діє в характері пожирача», з десятьма рогами і сімома головами, які представляють тільки її в загальному в семи не вказаних проявах. Дж.Ф.Р. залишив також правильне зрозуміння брата Рассела щодо «зірок» з 4 в., стверджуючи, що вони представляли «вождів в Церкві, що мають знання теперішньої правди», і що «третя частина» з них була тими, які «виступили проти справив Царства Господа» – а насправді, проти нього та інших вождів Товариства і їх помилок і практик, через які вони заводили братів в блуд. Це було згідно з його практикою віднесення всього, що добре і корисне в Біблії, до себе і своїх послідовників, а все, що в ній недобре. до опонентів. Яким невиразним і хитким було його пояснення, особливо коли його порівняти з правдивою інтерпретацією, даною Господом за посередництвом брата Рассела.
Поганська Римська Імперія взяла під своє панування не тільки світських володарів і вождів, але також поступово притягнуло що раз більше, в якості своїх прибічників, у великій мірі (третю частину, 4 в.), освічених вчителів і вождів (зірки) ранньої Церкви, в міру як поступало велике відступлення і коли вони намагалися уникати переслідувань через відповідні компроміси, що спихнуло їх з їхньої позиції вчителів і вождів Правди на значно нижчий, дещо світський рівень. Дяка Богу за тих вождів ранньої Церкви, які не пішли на компроміс, але рішуче були слухняні Божому Слову і Його принципам, підтримуючи свою праведність і становище перед Богом!
Брати ранньої Церкви вірили, загально кажучи, і голосили, що Другий Прихід Христа, звільнення Церкви і початок тисячолітнього панування Христа наступлять за їх життя. Серед великої праці народження, страждань, Церква чекала народження нового порядку Христа на землі, обіцяного насіння жінки, яке зітре голову змію (Бут. 3:15; Рим 16:20). Вожді поганського Риму дізналися про це чекання і приготувалися до поглинення такого повсюдного нового уряду на землі, який знаходиться на початковій стадії, який би образно народився.
НАРОДЖЕННЯ АНТИХРИСТА
Багато хто, намагаючись пояснити 5 вірш, стосує його до народження Ісуса чи класу Христа, і ці погляди, трактовані поверхово, можуть видаватися правильними, але коли глибше досліджуємо, то бачимо, що це не так. Народження сина, чоловіка, представляє швидше образне народження антихриста, фальшивого або підробленого Христа, папства, яке пізніше мало панувати над народами із залізною владою і так робило в ранньому середньовіччі. Спочатку папство було відносно слабке і нездібне повстати проти поганської Римської Імперії з її імператорами, які мали бажаний титул Pontifex Maximus – головний релігійний володар.
Папство було поступово вивищуване до становища, титулів, вшанування і слави як уявно правдиве «насіння» жінки, так що піднеслося «над усе, зване Богом чи святощами, так що в Божому храмі він сяде, як Бог, і за Бога (theos, бог, означає потужний, володар; це слово часто є вжите в Біблії по відношенню до когось іншого, ніж Єгова – Ів. 10:34,35; Дії 7:40,43; 17:23; 1Кор. 8:5) себе видаватиме» – 2Сол. 2:4. Таким чином папство було взяте до Бога і до Його престолу. З помпезними і блюзнірськими великими словами воно привласнило собі становище Бога на землі, пануючи замість Христа (Дан. 7:25; Об 13:5; Р-2, 292-299).
Правдива Церква, яка протестувала проти папства і його блудів, які випливали з доктрин і практик, втекла в стан ізоляції, коли папство було вивищене (6 в.). Бог мав там таємне місце (Пс. 90:1 «під покровом»), приготоване для неї (Він завжди готує його для Своїх!), в якому розпорядився, щоб вона була підтримувана співчуваючими сектантами під час 1260 років папського домінування, від 539 року по Христі до 1799 року (Р-2, 316; Р-3, 56). В цьому він образно показаний в Іллі, якого годували круки під час 3 ½ роки (1Цар. 17:4,6; Як. 5:17,18).
ВЕЛИКА БИТВА НА ДУХОВНОМУ НЕБІ
І сталася велика війна на символічному небі (7 в.). Папство (і його нижче духівництво та упереджені прихильники, антихрист, фальшивий, підроблений Михаїл, який як Бог (Михаїл означає такий, як Бог) сів у церкві, святині Бога (2Сол. 2:4), вело війну проти цивільних влад – римських імператорів – які, разом зі своїми підвладними, чинили опір папству, але не перемогли. Вони не могли залишитися, як перед тим, в духовній сфері (8 в.).
Швидше, римські імператори були скинені (9 в.) зі становища головного релігійного вождя (Pontifex Maximus). Разом зі своїми прихильниками, як частина диявольської системи, вони були скинені до світської сфери і стану підпорядкування, а папство стало найвищою релігійною владою. Таким чином перешкода, щоб здобути папством верховенство, була усунена (2Сол. 2:7; Р-2, 275-276). Поганський Рим був витіснений папський Римом, який зайняв його місце.
Навчання Дж.Ф.Р. та інших вождів «СЄ», що після (разом з упадком Адама і Єви) гріхопадіння (Іс. 14:12-14) сатани (як Люцифера) і перед 1914 роком, сатана не був усунений з неба, але з’явився на небі – мешканні Бога – є фальшивим. Це є помилкою, бо Ісус противиться цьому, говорячи про те, що сталося задовго перед Його першим приходом, коли Він був у Своєму перед людському існуванні: «Я бачив того сатану, що з неба спадав, немов блискавка» (Лук. 10:18). Якби сатана залишився в небі після гріхопадіння, тоді не було б правдою говорити, що тільки воля Бога могла там діяти після того, як сатана згрішив (Мат. 6:10). Твердження Дж.Ф.Р. та інших вождів «СЄ», що сатана був скинений з неба в 1914-1918 рр., є очевидною серйозною помилкою.
Як у випадках інших ангелів, що згрішили, подібно Люцифер (сатана), як тільки згрішив, – в зв’язку з упадком Адама і Єви, – був скинений з неба, вкинутий до тартару, ув’язнений в атмосфері, яка оточує Землю (2Пет. 2:4), де він, як «князь, що панує в повітрі [в нашій атмосфері]» (Еф. 2:2), разом зі своїми упавшими ангелами тримав людство в неволі і вів боротьбу з Божим народом, намагаючись його перемогти. Тепер, в кінці Віку, пробуджені святі поєдналися з нашим Господом «на повітрі» (1Сол. 4:16,17), де Він в’яже і скидає сатану.
Згадка про сатану «мандрував по землі» і «перейшов її» (Йова 1:7), є в повній гармонії з його ув’язненням разом з пов’язаними з ним упавшими ангелами в атмосфері землі. Його прихід між Божих синів і те, що він став перед Єговою (6 в.), не означає, що сатана вийшов з атмосфери землі і увійшов до неба, де перебуває Бог. Тому бути перед Господом або стати перед Господом означає в Біблії увійти в якийсь вид діяльності в зв’язку з Богом, якимось чином, подібно як Ізраїль, Левити і Священики ставали перед Господом, що не означає, що вони особисто йшли до неба (ТР ’25, 78). Таким чином, сатана не з’явився особисто перед Єговою, але через свою чинність і становище.
ВЕЛИКЕ ПРОГОЛОШЕННЯ ЦАРСТВА
Далі є представлене велике проголошення Царства в духовній сфері (10 в.). Дж.Ф.Р. та інші вожді «СЄ» віднесли це до часу, який починається від 1914 року, до проголошення «народження нового народу, нового порядку, який має бути спасінням світу». Але згідно з установленим часом контексту, замість цього стосується це особливо до подій після 799 р., коли почалося папське Тисячоліття (Р-2, 339-342).
Це проголошення стверджувало, що тоді наступило спасіння, мир на землі, через сильний уряд, обіцяне Царство Бога і Христа на землі, з Його авторитетом, який виконувався папою та ієрархію. Проголошено, що причиною цього результату було скинення цивільної поганської влади, яка безупинно оскаржувала їх (неодноразово слушно по причині їх великих гріхів) і переслідувала їх та тих, які визнавали християн.
Вони стверджували (11 в.), що перемогли поганських володарів силою Христової крові і своїм засвідченням. Вони були повні віддачі в саможертовних намаганнях проголошування цього підробленого послання про Царство і службу на користь великої системи антихриста.
З установленням правдивого «нового неба» буде виданий заклик до великої радості, яка буде щедро дана (Іс. 65:17-19). Імітуючи це, папи та їх ієрархія закликали нижче духовенство (12 в.), підроблені «нові небеса» та всіх, які знаходилися під їхнім впливом до радості, як наслідок їх битви з поганським Римом. Вони проголошували нещастя (біду) в цьому житті (і після смерті) для тих людей в суспільстві і серед неспокійних мас людства, які не єдналися в тому, що вони вважали за початок Божого Царства на землі. Вони не говорили під час приходу до влади, що сатана, який діє через цивільну владу, був цілком безсильний.
Але вони виказували, що сатана, що діяв через скинені цивільні влади, був дуже розгніваний, розуміючи, що цивільні влади будуть скоро повністю переможені папським підробленим Царством Божим, яке надходить.
Коли диявол, чинний у цивільних владі і через неї, зрозумів, що став усунений з володіння в релігійній сфері (13 в.), то випустив свій гнів в переслідуванні правдивої Церкви в особах реформаторів та інших слуг Правди, які противилися папським блудам в межах доктрини і практики.
Протестуюча Церква згадана (14 в.) як така, що утікає по причині переслідування до приготованого їй місця в стані пустині і годована там 1260 років папського домінування (539-1799 рр.) та підтримувана Божим провидінням зі Старого і Нового Заповіту, два крила великого орла.
Дж.Ф.Р. та інші вожді «СЄ» застосували втечу жінки на пустиню і 1260 днів до себе, після звільнення з в’язниці, як втечу до спеціального стану, приготованого Богом під час 1260 буквальних (!) днів від березня 1919 року до вересня 1922 року; остання згадана дата припадає на час конвенції в Седер Поінт, можливо спеціально організованій на той час Дж.Ф.Р. або під його керівництвом. Це, звичайно, було в згоді з політикою Дж.Ф.Р. – відношення практично всього доброго в Біблії до себе і своїх прихильних поплічників і послідовників.
Але є очевидним, що «час, і часи, і пів часу» тут і в Дан. 7:25 не відносяться до 3½ буквальних років, але швидше до 3½ символічних часів (3 і ½ х360), або 1260 років, або 42 символічних місяці (Об. 13:5), від 539 до 1799 р.
Коли закінчилося 1260 років перебування на пустині і протестуюча Церква почала набирати значення і займати помітну позицію, «спираючись [на плече] на свого коханого» (Пісні 8:5), сатана в своїй хитрості (15 в.), репрезентативно представлений в своїй системі – в папстві і разом поєднаних цивільних владах – випустив у Французькій Революції зі своїх уст річку гострих правд, які відносяться до священства і особистих прав та свобод для всіх.
Сатана очевидно замірив, щоб ці правди діяли як блювотний засіб, викликали реакцію і відкинення тих правд в розумах людей і таким чином спричинили застосування суворих репресивних засобів, які подіяли б несприятливо по відношенню до протестуючої Церкви.
Але замір сатани не вдався, бо суспільство (16 в.), люди, які люблять порядок, допомогло Церкві, випиваючи річку правди. Набагато більше правди, яка відноситься до 15 і 16 віршу, подано в Р-3, 56-61.
Сатана, діючи в цивільних владах і через них, був розгніваний по причині його даремних зусиль перемогти Божу Церкву і в період з 1799 року вів боротьбу в спеціальний спосіб проти тих, хто залишилися слухняні Правді на часі і через посідання Духа демонстрували свою приналежність до класу Христа (17 в.).
Таким чином, ми бачимо, що пояснення брата Рассела Об. 12 є біблійним, логічним і розумним, особливо коли його порівняти з надуманим, фантазійним, самовивищувальним і явно помилковим поясненням, представленим Дж.Ф.Р. та іншими вождями «СЄ». Ми дякуємо Богові і славимо Його за цю Правду, дану через брата Рассела!
Р* – Студії Святого Письма, 1-6 Томи
РТ №576,’81,90-93; ТР №325,’82, 93-96
Теперішня Правда №51, весна 2009