Чого пожадає від тебе Господь, – нічого, а тільки чинити правосуддя, і милосердя любити, і з твоїм Богом ходити сумирно — Мих. 6:8.
Усі погодяться, що ці вимоги є цілком обґрунтованими. Це є очевидним, що Бог не може вимагати менше від тих, кого Він приготовляє на майбутніх суддів світу. Ці три вимоги, перераховані пророком, містяться в одному слові: Любов. Любов вимагає, щоб ми справедливо поступали щодо наших ближніх, братів, родини і самих себе; щоб ми старалися більше розвивати наше оцінення прав інших – їх фізичних, моральних та інтелектуальних прав, їх свобод; а також, щоб, оцінюючи їх, ми в жодному значенні цього слова не намагалися їх обмежувати чи заперечувати. – R 3020
* * *
Сумою всіх обов’язків християнина є виконання права любові щодо Бога й людини. Віддавання людині того, що їй належить, виявлення співчуваючої любові до слабкого, нещасного і стражденного, а також глибоке оцінення Божого характеру, основане на знанні своїх власних слабостей і обмежень в контрасті до Божої досконалості, провадять до властивого поводження щодо Бога й людини.
Хто занедбує Господні накази, які стосуються «лукавих здогадів», той снує павутину для своєї власної пастки, незважаючи на те, як «обережно» він може поводитися в інших справах. Це тому, що серце, наповнене сумнівом і підозрою супроти ближніх, є більше чим наполовину приготоване до сумніву щодо Бога. Дух невдоволення і гіркоти веде боротьбу з духом Господа, духом любові. Один з них осягне перемогу. Невластивий дух мусить бути усунений, бо інакше він опоганить християнина і зробить його «негідним». З іншого боку, якби нова природа перемогла, виявившись «переможцем», то результат був би наступний: якщо лукаві підозри поконані, то половина боротьби проти теперішніх труднощів і облоги злого була виграна. – R 3594
* * *
Любов в остаточному аналізі є доброю волею, яка проявляється різними способами, залежно від обставин. Коли той, хто має любов, є скривджений, то своєму кривднику він приписує добрі наміри, хоча може і не мати про це докладних відомостей. Такий дух не може таїти підоздри, і не буде приписувати поганих намірів словам і вчинкам іншої особи.