Коли хоче хто йти вслід за Мною, — хай зречеться самого себе, і хай візьме свого хреста, та й іде вслід за Мною — Мат. 16:24.
Несення хреста тісно пов’язане з самозреченням, однак, між ними можна помітити різницю. Самозречення стосується швидше пасивного пocлyxy i витривалості в Господній справі. Несення хреста ж пов’язане, радше, з діяльністю в Господній службі, яка, як ми бачимо, супротивна нашим природним нахилам. Вірність у самозреченні вказує на відвагу і ревність; несення хреста означає перемогу, звитягу. Наше самозречення може бути перемогою в наших власних серцях, про яку інші можуть нічого не знати, і про це вони не повинні знати, якщо ми хочемо мати повноту Господнього благословенства. Однак, наше несення хреста можуть бачити, принаймі до певної міри, ті, які є в близькій сполуці з нами, а особливо ті, які поступають тою самою «вузькою дорогою». – R 2615
* * *
Самозречення в християнському значенні не означає просто відмови від своїх прав, а відмову від своїх прав на користь Господа. Нести хрест означає піддаватися волі Господа в службі під впливом віри, надії, любові і послуху у всіх справах життя, особливо в неприязних обставинах. Лише ті, котрі практикують таке самозречення і таке несення хреста, є правдивими послідовниками Христа, і як такі при кінці своєї дороги вони будуть нагороджені Господом, беручи участь в славному Царстві Христа.
Коли вас світ ненавидить, знайте, що Мене він зненавидів перше, як вас — Ів. 15:18.
Як наш Учитель був зненавиджений без причини, нехай так буде і з нами, наскільки це можливо, щоб ненависть, злість, заздрість і вбивство – які можуть бути звернені проти нас – були нами не заслужені; щоб наше життя було таке чисте, як тільки можливо. Так далеко, наскільки це можливо, нехай наші думки, слова і вчинки виявляють честь нашому Господу і говорять про нашу любов до всіх людей, а особливо до одновірних. В майбутньому, коли буде повністю запроваджена нова епоха, ті, які тепер нас ненавидять, головним чином по причині їх засліплення та зведення противником, вклоняться Господньому Помазанцеві, а ми матимемо велику радість підіймати та заохочувати їх, мати участь в їх благословенні та прощенні, а також будемо допомагати їм повернутися до повного Божого образу і подоби. – R 2880
* * *
Слово світ у Святому Письмі виступає в різних значеннях, а саме: Всесвіту, землі, порядку речей в суспільствах різних епох, згідних з ним людей і цілого людського роду. Очевидно цілий людський рід не мав ненависті до Господа, оскільки декілька поган, з якими Він зіткнувся, вшанували Його. А ненавиділи Його релігійні вожді євреїв і ті, на яких вони мали вплив. Ненавиділи Його тому, що Його науки висвітлювали їх помилки, Його приклад викривав їх лицемірство, а Його викривання шкодили їх престижу, Його реформи загрожували їх амбіціям, Його релігія розвалювала їхні секти, а Його вплив зменшував їх владу. Оскільки «темрява ненавидить світло», то вірний люд Божий під час віку Євангелії був зненавиджений номінальним людом Божим – з тих же самих причин, з яких зненавиджено Ісуса. І так буде аж до кінця.