І бачив я… душі стятих за свідчення про Ісуса й за Слово Боже — Об. 20:4.
Хоча це стинання є образним, а не буквальним, однак, воно має глибоке значення. Воно означає не тільки смерть власної волі кожного, але й відтяття від усіх інших голів, урядів і законодавців, і визнавання «Головою» не їх, але Ісуса, котрого Бог назвав Головою Церкви, яка є Його Тілом – Головою кожного Її члена. Це означає не тільки відтяття від усіх установлених голів і авторитетів, але й припинення визнавання власної голови і волі та прийняття на їх місце верховенства, волі нашого Господа Ісуса. Це та ж сама думка, на яку звертає нашу увагу Апостол в Посланні до Римлян 6:3, де він заявляє, що члени Малої Черідки були охрещені в Тіло Христове, як члени того Тіла, під керівництвом Голови, Христа, через хрещення в його смерть – через повну посвяту волі і цілковите складання життя, вірно аж до смерті. – R 2699
* * *
Стинання, про яке тут говориться, не може бути буквальним, бо тоді б виключило Ісуса, Петра, Степана, Івана, і Хому з Малої Черідки, щодо яких ми маємо натхнений доказ, що вони перемогли. Без сумніву, це виключило б з Церкви багатьох інших, про яких ми знаємо як таких. Це мусить бути символічне стинання, тобто віддання наших природних сердець, розумів і волі та прийняття серця, розуму і волі Ісуса як Голови. Піддаймося під це стинання і перебуваймо в ньому в послусі Правді, котра визначає Бога і Христа в зв’язку з нашим спасінням і спасінням світу!
Коли вас світ ненавидить, знайте, що Мене він зненавидів перше, як вас — Ів. 15:18.
Як наш Учитель був зненавиджений без причини, нехай так буде і з нами, наскільки це можливо, щоб ненависть, злість, заздрість і вбивство – які можуть бути звернені проти нас – були нами не заслужені; щоб наше життя було таке чисте, як тільки можливо. Так далеко, наскільки це можливо, нехай наші думки, слова і вчинки виявляють честь нашому Господу і говорять про нашу любов до всіх людей, а особливо до одновірних. В майбутньому, коли буде повністю запроваджена нова епоха, ті, які тепер нас ненавидять, головним чином по причині їх засліплення та зведення противником, вклоняться Господньому Помазанцеві, а ми матимемо велику радість підіймати та заохочувати їх, мати участь в їх благословенні та прощенні, а також будемо допомагати їм повернутися до повного Божого образу і подоби. – R 2880
* * *
Слово світ у Святому Письмі виступає в різних значеннях, а саме: Всесвіту, землі, порядку речей в суспільствах різних епох, згідних з ним людей і цілого людського роду. Очевидно цілий людський рід не мав ненависті до Господа, оскільки декілька поган, з якими Він зіткнувся, вшанували Його. А ненавиділи Його релігійні вожді євреїв і ті, на яких вони мали вплив. Ненавиділи Його тому, що Його науки висвітлювали їх помилки, Його приклад викривав їх лицемірство, а Його викривання шкодили їх престижу, Його реформи загрожували їх амбіціям, Його релігія розвалювала їхні секти, а Його вплив зменшував їх владу. Оскільки «темрява ненавидить світло», то вірний люд Божий під час віку Євангелії був зненавиджений номінальним людом Божим – з тих же самих причин, з яких зненавиджено Ісуса. І так буде аж до кінця.