Бо тіло бажає противного духові, а дух противного тілу, і супротивні вони один одному, щоб ви чинили не те, чого хочете — Гал. 5:17.
Це велика і постійна боротьба. Бо хоча нова воля утверджується, підкорює тіло і примушує його піддатися новому розумові, то, однак, смертне тіло, не будучи насправді мертвим, постійно контактує зі світом і противником, від яких постійно одержує підживлення і зміцнюється земними турботами, амбіціями, методами, боротьбою, конфліктами і непослухом щодо нашої нової волі. Немає святого без такого виду досвідів – боротьби зовні і зсередини. Ця боротьба мусять тривати до кінця, інакше ми не зможемо осягнути нагороду, за яку боремось. Бо хоча нове серце, розум і воля при допомозі Господньої ласки і сили багато разів подолають смертне тіло, то, однак, в цій боротьбі не може бути перерви до самої смерті. – R 3272
* * *
Під словом тіло тут мається на увазі людська схильність, вроджена чи набута; в той же час під словом дух розуміється нове серце, розум і воля, нерозвинена чи розвинена. Навіть тоді, коли б тіло не було деградоване, то і так було б неприязне духові, бо походить з землі, є земним, звідси і його стремління до земних речей. А дух походить з неба, є небесний, і прагне небесних речей, які можна осягнути лише відрікшись земних речей. В результаті весь час триває конфлікт між тілом і духом. Він робить неможливим пожадане нами досконале поводження. Цей конфлікт триватиме до смерті тіла або духа.
Вірші Зоріння: 199. Статті з Вартової Башти: R 5211.
Питання: Які я мав досвідчення на цьому тижні, пов’язані з цим віршем? Як я їх прийняв? Що мені в цьому допомагало або перешкоджало? Які були результати?
Щоб були ви бездоганні та щирі, «невинні діти Божі серед лукавого та розпусного роду», що в ньому ви сяєте, як світла в світі, додержуючи слово життя — Фил. 2:15,16.
Обов’язком кожної Божої дитини є велика активність в поширенні Правди, дозволяючи світити її світлу, підтримуючи її лампу в чистоті і горінні. «Чистота і горіння»! Що це означає? Це означає, що ми маємо приділяти багато уваги словам життя, щоб осягнути докладне знання Правди, а також старанно і вірно очищувати кожен слід омани відразу, як тільки ми його зауважимо, – чи то буде помилка в доктрині, чи в наших щоденних ділах, або ж в розмовах, – щоб чисте світло Божої Правди світило з якнайменшою перешкодою за посередництвом чистого і відкритого характеру. – R 3243
* * *
Стараймося, на скільки це залежить від нас, щоб наша поведінка не стала такою, що заслуговує догани, чи шкідливою. Ми повинні бути такими, яким був наш Господь, тобто маємо постійно бути зайняті чиненням добра. А якби тоді хтось побачив в нас вади, то вони не були б результатом зла з нашого боку, але злого стану сердець і розумів тих, які вишукують вади в інших. Як і наш Господь, серед злого оточення, ми повинні світити як світла в світі, стараючись благословляти, а не шкодити. Якщо ж через те світло, котре отримуємо, ми є зненавиджені дітьми темряви, то добре буде пригадати собі подібні досвідчення нашого Господа, щоб як Він, коли Його відкинули одні, могли шукати інших, яких можливо будемо мати привілей благословити земними чи небесними благами.