Випробовуваний, хай не каже ніхто: «Я від Бога спокушуваний». Бо Бог злом не спокушується, і нікого Він Сам не спокушує — Як. 1:13.
Існує різниця між спокусами, які наш Господь вважає за властиві, та спокусами, які походять від противника. Ті перші є випробовуваннями лояльності щодо Бога і засад праведності, і замірені вони як благословення та допомога для тих всіх, котрі встоять в них, і котрі таким чином виявлять свою лояльність щодо праведності. Спокуси від сатани, навпаки, в своїй природі є пастками і сильцями до чинення зла і гріха, спокусами, які подають зло за добро, а добро за зло, світло за темряву, а темряву за світло. В такому значенні фальшивих представлень чи пасток у злому Бог нікого не спокушує. – R 3296
* * *
Спокуси – це звабливі навіювання. Вони можуть бути як добрими, так і поганими. Ці останні походять від сатани, світу і нашого тіла, а перші походять від Господа за посередництвом Його Духа, Слова і Провидіння. Хоча Господь дозволяє на спокуси, котрі штовхають до чинення зла, щоб випробувати нас, то, однак, вони ніколи не походять від Нього, тому що такі навіювання супротивні Йому як Джерелу, Натхненнику досконалої мудрості, сили, справедливості і любові, супротивні Його характеру і цілям. Оскільки спокуси до зла взагалі не випливають з достоїнств Бога, то вони не можуть випливати з Його достоїнств як принади для Його створінь. Приписування Богу спокус до зла є богозневагою, а приписування Йому спокус до добра є хвалою. Приписуючи Йому з вдячністю наші спокуси до добра, стережімося приписування Йому наших спокус до зла. Приписуймо їх тим, кому вони слушно належать – дияволу, світу і тілу.
Співзвучні вірші: Бут. 3:1-13; Повтор. 13:3; Пс. 119:165; Пр. 1:10-17; 6:27; 14:27; Іс. 33:15,16; Мат. 4:1-11; 26:41; Лук. 11:4; 2 Кор. 11:3,14,15; Як. 1:14; 2 Пет. 2:9; 1 Кор. 10:13.
Пісні: 72, 29, 59, 60, 84, 65, 129 / 15, 124, 4.
Вірші Зоріння: 177. Статті з Вартової Башти: R 5799
Питання: Які особливі спокуси я мав на цьому тижні? Як я їх прийняв? Які були результати?