ПАСТОР РАССЕЛ НЕ БУВ ЗАСНОВНИКОМ «СВІДКІВ ЄГОВИ»
На противагу певним поглядам стосовно «Свідків Єгови» пастор Рассел не є засновником цієї релігійної групи. Він ніколи не ототожнював себе зі «Свідками Єгови», ані не визнавав такої назви. Пастор Чарльз Т. Рассел помер в 1916 році. Назва «Свідки Єгови» з’явилася п’ятнадцять років пізніше – в 1931 році. Асоціювання пастора Рассела зі «Свідками Єгови» дає цілком помилковий погляд, ніби їх вчення і вірування є такими самими. Це не так.
Пастор Рассел заснував товариство, яке було назване Товариством Дослідників Біблії. Цей рух мав свої початки в м. Аллегейні в Пенсильванії, де ревні християни заснували біблійну групу з метою посиленого дослідження Біблії, щоб повстати проти наростаючої хвилі невіри. В 1879 році було засновано Вартову Башту Сіону, пізніше відому як Товариство Вартової Башти, Біблії і Брошур. Але Товариство не стало центральним авторитетом для дослідників Біблії, оскільки всі співпрацюючі збори дослідників Біблії стисло дотримувались зборового самоврядування. Товариство Вартової Башти, Біблії і Брошур служило лише для координування діяльності різних зборів.
Після смерті пастора Рассела в 1916 році цілі Товариства Вартової Башти, Біблії і Брошур цілковито змінились. Були відкинені Під впливом Товариства збори відійшли від конгрегаційних засад. Товариство стало центральним осередком і владою над усіма зборами, готовими віддати свою незалежність. Головні доктрини значно відійшли від учень пастора Рассела і невдовзі після того суддя Рутерфорд повідомив, що особи, пов’язані з Товариством Вартової Башти, Біблії і Брошур, є «Свідками Єгови» на землі. Саме тоді з’явилась ця назва, а не за днів пастора Рассела.
ДОСЛІДНИКИ БІБЛІЇ СЬОГОДНІ
Після смерті пастора Рассела Товариство Вартової Башти, Біблії і Брошур почало рости як ієрархія над колись незалежними зборами. Багато не хотіли відмовитися від своєї християнської свободи, і тоді почалися поділи. Вихід з Товариства розпочався вже з 1917 року, а ті дослідники, які оцінили чудову гармонію Біблії, як навчав пастор Рассел, сьогодні відомі як «Дослідники Біблії».
ДОКТРИНИ
Наступні доктрини є прикладом того, як дослідники Біблії весь час зберігають підставові вчення пастора Рассела на противагу до «Свідків Єгови», які цього не роблять.
Одним з головних вчень пастора Рассела було те, що всі будуть освічені знанням Божої правди, перш ніж будуть поставлені на пробу і остаточно засуджені на вічність. Для більшості людей це станеться після воскресіння з гробу в час загального воскресіння. Остаточний суд буде оснований на їх поступуванні, коли вони були освічені, а не на їх поступуванні, коли вони були в неосвіченості. Це вчення відокремило дослідників Біблії від усіх інших груп. Тепер воно відокремлює їх також і від «Свідків Єгови».
ПАСТОР РАССЕЛ НАВЧАВ ПРО МАЙБУТНЮ ПРОБУ
ДЛЯ НЕСПАСЕННИХ ПОМЕРЛИХ
Пастор Рассел прийшов до віри в майбутню пробу, оскільки мільйони померли, і надалі вмирають, не чувши про Євангелію. В розумах тих, які почули, панує непевність і замішання, оскільки теперішнє християнство обтяжене суперечними віруваннями і вченнями. «Свідки Єгови» не бачать жодної майбутньої проби для кого-небудь з теперішнього покоління, хто не погоджується з їх вченнями, а це означає, що великий відсоток людства має назавжди загинути в Армагеддоні. В цьому відношенні їх погляди є менш благородні, аніж більшості існуючих церков. Вони не бачать жодної надії не тільки для тих, котрі, живучи тепер, не схвалюють їх учень, але також і для значної частини тих мільйонів, котрі пішли до гробу з часу створення людини.
Наприклад, «Свідки Єгови» вважають, що жителі Содоми, Самарії, Гоморри і т.п. загинули навіки, без жодної надії на воскресіння, тоді як пастор Рассел вказував на вірші Святого Письма, такі, як, наприклад, Єзек. 16:55, де сказано, що всі вони «вернуться до свого попереднього стану». Наш Господь в Мат. 10:15 підтверджує цю думку, кажучи: «Легше буде країні содомській й гоморській дня судного, аніж місту тому!» (говорить про євреїв). Таким чином наш Господь вказав на день суду для тих людей, котрі померли впродовж минулих віків; і ще в Діях 17:31 сказано: «Бо Він визначив день, коли хоче судити поправді ввесь світ».
ПАСТОР РАССЕЛ НАВЧАВ, ЩО
АДАМ БУДЕ МАТИ МОЖЛИВІСТЬ ВОСКРЕСІННЯ
«Свідки Єгови» заперечують, що Адам коли-небудь воскресне, тоді як Святе Письмо повідомляє, що Ісус Христос «увінчаний честю… смерть скуштувати за всіх» (Євр. 2:9; 1 Тим. 2:5,6). Пастор Рассел вказав на ці цитати Святого Письма та багато інших, такі як 1 Кор. 15:22: «Бо так, як в Адамі вмирають усі, так само в Христі всі оживуть». А також Осія 13:14 говорить: «З рук шеолу Я викуплю їх, від смерти їх вибавлю. Де, смерте, жало твоє? Де, шеоле, твоя перемога? Жаль сховається перед очима Моїми!».
Згідно зі Святим Письмом пастор Рассел навчав, що теперішній час є «днем спасіння» для тих, котрі мають бути Нареченою Христа, Малою Черідкою, і що все людство чекає іншого дня – дня спасіння – у віці Тисячоліття – «часу відновлення всього, про що провіщав Бог відвіку устами всіх святих пророків Своїх!» (Дії 3:21). Цей погляд не погоджувався з уявленнями про спасіння в часи брата Рассела. В ті часи майже всі Євангелісти вчили про буквальні пекельні муки для тих, які в цьому житті не прийняли Христа. Вони вважали, що погроза пекельним вогнем була необхідна для обмеження зла, а також, коли б виникла необхідність, для приведення до спасіння через страх.
З того часу багато теологів також розширили своє розуміння про спасіння поза теперішнє життя, і лише «Свідки Єгови» міцно тримаються на позиціях, що ті, котрі відкидають їх післанництво, відкидають спасіння. Всупереч слову нашого Господа кожен «Свідок Єгови» стає місіонером життя або смерті, який вживає страх перед вічним знищенням другою смертю як їх («Свідків») останній аргумент.
ПАСТОР РАССЕЛ НАВЧАВ ПРО
НАДІЮ ДЛЯ ЄВРЕЙСЬКОГО НАРОДУ
Єврейський народ – це чергова різниця між пастором Расселом та «Свідками Єгови». Стосуючи до себе цитату Святого Письма: «ви ж свідки Мої, – говорить Господь» (Іс. 43:12), «Свідки Єгови» заявляють, що єврейський народ від смерті Ісуса не відіграє жодної особливої ролі в Божому плані.
Пастор Рассел навчав зовсім протилежно: що єврейський народ відіграє провідну роль в Божому Плані стосовно людини. Тому в 1910 році він промовляв до дуже численної єврейської аудиторії, потішаючи її згідно з цитатою Святого Письма з Іс. 40:2: «Промовляйте до серця Єрусалиму, і закличте до нього, що скінчилася його доля тяжка, що вина йому вибачена, що він за свої всі гріхи вдвоє взяв з руки Господа». Він заохочував євреїв, щоб вони не приєднувалися до жодної з існуючих сьогодні церков, а лише чекали на сповнення численних обітниць Старого Заповіту, які говорять про їх благословення як народу. Коли вони були ще розкиданим і розпорошеним народом, (на підставі тих обітниць) він сказав, що вони будуть знову згромаджені в Палестині і визнані незалежним народом. Час підтвердив, що так і сталося.
Хоча це заперечують «Свідки Єгови», сьогоднішні дослідники Біблії навчають, що держава Ізраїль повстала в результаті Божого провидіння і є вісником сповнення Божих обітниць щодо цього народу: «Бо приходять ось дні, – говорить Господь, – і Я верну народ Мій Ізраїлів та Юдин, – каже Господь, – і верну їх до Краю, що їхнім батькам Я був дав, і вони посядуть його» (Єрем. 30:3). [курсив наш].
Також Єрем. 24:6, 7 говорить: «І зверну Я Своє око на них на добро, і поверну їх до цього Краю, і збудую їх, а не розіб’ю, і засаджу їх, а не вирву. І дам Я їм серце пізнати Мене, що Я – Господь. І вони Мені будуть народом, а Я буду їм Богом, бо вони навернуться до Мене всім серцем своїм!», [курсив наш].
Є ще одна обітниця в Єрем. 31:27-34: «Як Я пильнував був над ними, щоб їх виривати та бурити, і щоб руйнувати, і губити, і чинити лихе, так Я попильную над ними, щоб їх будувати й садити, говорить Господь… і складу Я із домом Ізраїлевим і з Юдиним домом Новий Заповіт, не такий заповіт, що його з їхніми батьками Я склав був у той день, коли міцно за руку їх узяв, щоб їх вивести з краю єгипетського. Та вони поламали Мого заповіта… Бо це ось отой Заповіт, що… складу з домом Ізраїля… Дам Закона Свого в середину їхню, і на їхньому серці його напишу… вони ж Мені будуть народом… бо їхню провину прощу, і не буду вже згадувати їм гріха!».
З вище наведених фактів можна зауважити, що пастор Чарльз Т. Рассел ані в засадах, ані в дусі не був засновником «Свідків Єгови».
ПАСТОР РАССЕЛ
Ким і Чим Був?
найбільший автор, видавець, промовець, вчитель, пастор світу.
СПИСОК ПРАЦЬ ПАСТОРА РАССЕЛА ВПРОДОВЖ СОРОКА РОКІВ ЖНИВА
ВІКУ ЄВАНГЕЛІЇ. НАРОДИВСЯ В 1852 РОЦІ
ЙОГО ПРАЦЯ ЗАКІНЧИЛАСЬ РАЗОМ З ЙОГО
СМЕРТЮ 31 ЖОВТНЯ 1916 РОКУ.
ПУБЛІКАЦІЇ:
Назва | Дата видання | Тираж |
Ціль і спосіб повернення нашого Господа | 1878 | 50.000 |
Пожива для думаючих християн | 1881 | 1.400.000 |
Тіні Скинії | 1881 | 1.500.000 |
Божий План Віків | 1886 | 4.817.000 |
Надійшов Час | 1889 | 1.657.000 |
Нехай Прийде Царство Твоє | 1891 | 1.578.000 |
Велика Піраміда | 1891 | 1.578.000 |
День Помсти | 1897 | 464.000 |
Примирення | 1899 | 445.000 |
Нове Створіння | 1904 | 423.000 |
Брошура про ад | 1896 | 3.000.000 |
Парусія нашого Господа | 300.000 | |
Брошура про спіритизм | 500.000 | |
Разом: | 18.212.000 |
(З подякою братові Кеннету Равсону з Едісона, Нью-Йорк. Деякі підзаголовки додані Редактором)
Т.Р. ’93, 70-73.
Теперішня Правда № 7-8, липень 1996 р.
Дивися також: „Учения СИ рассмотренные в свете Св. Писания”