“Хай небо радіє, і хай веселиться земля, і хай серед народів говорять: Царює Господь!”
1 Хронік 16:31
Текст Девізу; який ми обрали на цей рис, описує умови в світі, що торкаються посвяченого люду Божого. Святі пророки Старого та Нового Заповіту подають нам численні описи наших часів і подій, що мають сьогодні місце в світі. Вищенаведений текст говорить пророчо про майбутнє з точки зору спостерігача подій. Він став дійсністю, коли наш Господь Ісус, повернувшись на землю в своєму Другому Проході, щоб заснувати своє Царство, посів цю велику владу. Але його славне панування буде помітно виражене лише тоді, коли його Царство буде вповні установлене на землі
Те, що пророк Давид відноситься особливо до теперішніх часів, від 1878 р. аж до повного встановлення Царства, видно з його наступного твердження: “Хмара [хмари в перекладі КJV] та морок круг Нього, справедливість та право підстава престолу Його. Огонь іде перед лицем Його, і ворогів Його палить навколо” (Пс. 97:2,3). Як же правдивим є те, що грозові хмари є всюди навколо нас в цей день присутності Царя, могутнього Представника Єгови та Виконавця Його прекрасних замірів! З дня на день темрява мороку та замішання поглиблюються з усіх сторін для тих, котрі не ознайомлені з цілями Єгови.
ОГОНЬ ІДЕ ПЕРЕД НИМ
Якщо запитати: чому цей день Його присутності є часом такого утиску й горя народів, то відповідь звучить: тому що справедливість та право є підставою Його Престолу, а Він судить народи та важить їх на вазі. Суд виконується по мірилу, а справедливість за вагою (Іс. 28:17), для того щоб вже незабаром справедливі засади Його урядів могли бути встановлені по всій землі. Не лише вся несправедливість буде явна, але огонь іде перед Ним і палить його ворогів (символічно, Пс. 97:3). Всі, котрі свідомо та вперто чинять опір Його справедливому поступуванню, будуть відтяті, знищені, спалені і поглинуті огнем Його ревності – Соф. 3:8, оскільки це діло суду та час утиску, що з цього виникає, становлять необхідне Приготування до славного панування справедливості, що настане після них; і оскільки всі будуть мудро навчені через Величного і Святого, котрий є надто мудрий, аби чинити зло, надто добрий, аби бути немилосердним – пророк заохочує нас, аби ми зауважили в цьому велику причину до радості та задоволення (Пс. 96:9-13; 98:1-9). Справді, є поважні причини до радості не лише серед люду Божого по всій землі, а привілеєм правдивих християн є оповідання доброї новини усім, котрі бажають слухати.
Але незалежно від того, чи люди слухають, чи не розуміють, ми оповідаємо її, а незабаром, коли великі нещастя цієї години суду почнуть витискати уроки на серцях людей, то радісне свідоцтво буде як лікувальний бальзам. Тоді вони побачать, що той, котрий шмагав їх в своїм гніві та бичував їх в своїй ревності, є також милосердний та ласкавий, і не хоче, щоб вони загинули, але прагне, щоб звернулися до Нього, додержувалися Його рад і жили.
БЛИСКАВКА З ПРЕСТОЛУ
Слова пророка: “Освітили вселенну Його блискавиці; те бачить земля [суспільство] та тремтить” виявляються правдивими, власне, серед хмар і темряви цього дня утиску, що супроводжує закладання Царства Месії.
Як вдало підібраний цей образ! Справді, так як блискавка світить серед мороку й замішання цього похмурого дня, до людей доходять незвичайні проблиски прекрасних засад Правди та справедливості, що так відрізняються від пануючої сьогодні в світі метушні, що є так очевидна! Сяйво блискавки з невидимого престолу викриває тут один блуд, там зле поступування, а ще десь гріх.
Незабаром весь світ буде пробуджений, і вже тепер поступово пробуджується. Кожен день посилює інтенсивність утиску, а цілий світ тремтить від страху, не знаючи, який буде результат, але побоюючись найгіршого. Статті на перших сторінках наших найбільших газет звучать так, ніби це писалося з точки зору Правди Жнива, в такий незвичайний спосіб провіщають те, що на їхню думку майже напевно станеться після теперішньої страшної війни. Всюди передбачають, що революція та чорна анархія (тероризм) будуть попереджувати період великого відновлення. Для того, аби показати контраст, велику Французьку Революцію вони прирівнюють до квітневого дощику, а наступаючі події – до нищівного тропічного урагану. Як вірно виконуються слова Месії, що стосуються цього часу – “люди будуть мертвіти від страху й чекання того, що йде на ввесь світ” (Лук. 21:26)!
Незвичайною річчю є те, що спалахи блискавки безперестанку звертають увагу на Слово Боже, на Золоте Правило, на рівні права і привілеї людського братерства, на нетлінний характер, люблячу та жертвенну схильність Ісуса Христа, на Право Любові на відміну від загально пануючого права самолюбства. Здається також незвичайним те, як часто в сьогоднішній час війн і стресу світські люди звертають увагу на пророцтва Святого Письма і задумуються, чи теперішні умови та проблеми, які всі розумні люди бачать вже перед собою, не є виконанням тих біблійних пророцтв. Все це провадить людей до того, що вони задумуються над справедливістю і наступаючим судом (Дії 24:25), маючи надію і віру, що тоді теперішнє зло буде направлене якимось чином, а справедливість буде встановлена.
Через несподівані, а тепер щораз частіші спалахи світла, що виходять з грозових хмар, що оточують невидиму духовну присутність нашого славного Царя, ці засади Божого Слова є освітлювані і виводяться на поверхню на розсуд всіх людей. Вони обговорюються не лише в щоденній пресі, але в Інтернеті, на телебаченні, в популярних часописах, в офіційних спілкових органах, в магазинах і на фабриках, а також на публічних зібраннях. Навіть поганські народи обговорюють їх і також порівнюють, як щоденне життя конфесійних християн, так і теперішнє поступування конфесійних християнських народів з характером та вченнями великого Засновника християнської релігії, вихваляючи останніх та висміюючи перших.
ЧОГО ВИ ТАКІ ПОЛОХЛИВІ
Внаслідок спалахів блискавок, які посилає Бог, які освітлюють світ, всюди виразно видно велике замішання. Ніколи раніше не панували такі умови. Чути зловісні нарікання, відбуваються страйки та неспокій, а цілий круговорот загальної думки по всій землі є звернений в революційному напрямку. Спалахи блискавок виказують зіпсуття в світі, зле поступування в релігії, нечесність урядів, і показують світові, що він живе набагато нижче людської гідності. Не дивлячись на це, урядові керівники та особи, що займають високі церковні посадові становища, не в стані побачити, як направити це сучасне зле суспільство. Суперечні погляди, голоси, теорії та погрози виявляють факти, що були провіщені пророками, оскільки народи є розірвані, погани бунтують, а вся земля тремтить від шуму словесного конфлікту та від ударів, що вже тепер починають пробуджувати світ.
ПОЧУВ І ЗВЕСЕЛИВСЯ СІОН
Але серед усього цього утиску та замішання в світі, яка є підстава для правдивого посвяченого і вірного люду Господнього? Чи він теж полохається? Коли тяжко спадають Господні суди на самолюбних та неслухняних, так, що вся земля хитається як п’яна (Пс. 107:27), то чи посвячені вражені і пригноблені? О, ні, бо є написано: “Почув і звеселився Сіон, і потішились Юдині дочки через Твої присуди, Господи”. То грішники в Сіоні бояться. Чому святі раділи і мали спокій в серці та розумі під час свого земного розвитку, як сказано в Псалмі 91 і 96, тоді як інші засмучені й плачуть? Тому що жили в таємному місці Всевишнього (представленому в Святая типічної Скинії) і мешкали в тіні Всемогутнього (так як типічна скинія була закрита стовпом хмари вдень і стовпом огню вночі). Так було тому, що Бог був їх Охороною і Твердинею. Таємниця Господня була з тими, хто цінує Його, а Він ознайомив їх зі Своїми Завітами (Пс. 25:14).
Ці сплоджені від духа нові створіння представлені як такі, що замешкують таємне місцеВсевишнього (Святая), але тепер живуть в стані народження від духа (Святая Святих), були наділені в теперішні небезпечні часи ясним знанням Божого Плану, з його часами та порами, що дало їм можливість зауважити як необхідність Божественної методи наведення дисципліни в світі, так і повних спокою плодів праведного життя, яке з них випливає.
МОЛОДІ ГІДНІ ТА ПОСВЯЧЕНІ ТАБІРНИКИ ЕПІФАНІЇ
Тепер, коли ці два сплоджені від духа класи закінчили свій земний біг і є духовими істотами, що служать разом зі своїм Господом в духовому царстві – який є наш зв’язок з Господом як потенційних Молодих Гідних та Посвячених Табірників Епіфанії, котрі є в процесі приготування до нашого уділу в земній фазі Тисячолітнього Царства? Ми маємо пам’ятати, що Господь надалі планує і що працює при допомозі прославленого класу Церкви та Великої Громади над поваленням злого царства сатани, котре запустило коріння в кожному аспекті людського суспільства. Ворог не здається без боротьби, і тому світ зустрічає багато перешкод.
Серед бур та боротьби цього великого Дня Господа ми чуємо голос Господа, що видає накази, котрий виражений в Святому Письмі і наші серця радіють, оскільки ми маємо повну довіру щодо того, що Він є в стані вивести порядок з цілого цього замішання. Ми зрозуміли, що в судах цього Дня саме Господь промовляє з неба – з високого місця панування та влади, тому ми складаємо подяку на пам’ятку Його святості (Пс. 30:5) – Його справедливості, любові та силі, які гарантують, що Він усе зробить правильно й справедливо.
ТІ, ЩО НЕ ПОЧУЮТЬ
Але псалмист дав зрозуміти, що хоча світ в більшості буде занурений в незнання щодо правдивого значення теперішніх подій, і тому буде в страху та боязні, і хоча люд Божий, що має ясне знання, буде радіти та підіймати голову, оскільки бачить результат, то деякі – що не зважають ані на утиски світу, ані на голос, що говорить з Неба – вони надалі будуть пишатися своїми божками. Бог каже: “Нехай посоромлені будуть усі, хто ідолам служить, хто божками вихвалюється”. Ці слова приводять на думку остереження Апостола Павла: “Глядіть, не відвертайтеся від того, хто промовляє… з неба” (Євр. 12:25). Святий Павло звертається з цими словами до тих, котрі знають голос Господа І розпізнають його, остерігаючи їх від того, щоб ніколи не переставали бути Йому слухняними, коли він промовляє у гніві й суді.
Але! Є такі, котрі не є послушні тому остереженню і котрі, хоча розпізнають голос Господа, відмовляються бути і надалі послушні йому. Вони відвертаються від Того, котрий промовляє з неба стосовно ідолів, що їхнє свавільне серце поставило замість Бога. Ці ідоли є по суті ділом їх власних рук – людською філософією та теоріями, що фальшиво названі наукою, – витвором теперішнього злого світу. А ті з нас, котрі відкидають свідоцтво Бога, коли вже раз його почули і зрозуміли, неминуче потрапляють в одну з багатьох форм ідолопоклонства, що тепер поширюються, або в противному випадку вони дрейфують в бік блуду в такій чи іншій його формі.
Всі такі будуть засоромлені, засмучені та розгублені; їхні ідоли будуть знищені. Самолюбний грішник, що був один раз просвічений та благословенний святим впливом Святого Духа та Правди, як заявляє Апостол, не уникне справедливої кари за свої вчинки (Євр. 12:14- 19]. Він вказує Божим дітям на це благословення та остерігає їх перед страшними карами за відвернення від даної їм святої заповіді. Апостол Павла описує тут сцени, що супроводжували інаугурацію Старого Закону, та показує, що вони є образом подій, що супроводжуватимуть установлення Нової Угоди Закону при кінці теперішнього віку під керівництвом вождя, що є більшим від Мойсея – нашого Господа Ісуса Христа.
Гора (Царство) Дому Господнього встановлюється тепер на вершині гір, витискуючи великі царства цього світу і вивищується понад згір’я – менші уряди (Іс. 2:2). Хмари та темрява, утиск і замішання, а також пригнічення народів мають місце всюди довкруги, а громи та блискавки (утиск і неспокій) призводять до того, що ціла земля трясеться так, як Ізраїль при Горі Сінай (Вих. 19:1-25). А тепер від весни 1878 р. Бог настановляє свого царя на своїй Святій Горі Сіон (Пс. 2:6). Тому якщо ті, котрі відмовилися від послуху Мойсеєві і зухвало зганьбили обряди, виконувані тоді на Сінаї, зустрілися з негайною смертю, як же ми зможемо втекти, якщо легковажимо голос великого Посередника Нової Угоди та незвичайні обставини, що супроводжують його встановлення.
ЗАВЕРШАЛЬНІ ДУМКИ
Ми бачимо щораз густіші хмари утиску. Чуємо голоси громів суду, що кличуть землю від сходу сонця аж до його заходу (Пс. 50:1) – від сходу до заходу. Ми бачимо спалахи блискавки Правди і Справедливості і спостерігаємо, як теперішнє суспільство всієї землі є в процесі потрясіння, котре завершиться повним поваленням усіх несправедливих існуючих на сьогодні інституцій, систем та урядів. Теперішні події направду говорять голосом сурми. Як ми маємо дивитися на ці речі? Звичайно, дорогі брати, з роздумуванням та честю в серцях! Звичайно ми маємо пильнувати та молитися, щоб ніхто з нас не втратив даної нам обітниці входу до Його відпочинку (Євр. 4:1)! Ми маємо слідкувати за своєю поведінкою з більшою старанністю для того, щоб могли зробити наші поклик та вибір певними.
В цьому сповненому подій періоді все, чим можна потрясти, потрясеться для того, щоб могли залишитися лише непорушні речі правди та справедливості (Євр. 12:25-29). Кожен, хто був покликаний до уділу в наступаючому Царстві, чи то в його небесній, чи земній частині, мусить бути кимось, хто пильнує справедливість, кимось, хто відважно та з любов’ю стане на бік Правди, незалежно від того, з яким великим спротивом він зустрінеться. Всі, хто не буде послушний його вимогам Правди та Справедливості, відпадуть зі своїх становищ в кожному з його класів. Пастки та звідництва цього злого дня, власне, роблять цю річ. Вкінці кінців залишаться лише праведні. Оскільки ми бачимо ці речі, то стараймося, щоб могли бути знайдені Ним в мирі, без плями і без вини, готові до входу до того відпочинку, який ще залишається (2Пет. 3:14). Хвала нехай буде нашому Всемогутньому Єгові за прекрасні перспективи на майбутнє, що сьогодні стоять перед нами.
Теперішня Правда №39, Весна 2006
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Мою голову Ти намастив був оливою, моя чаша – то надмір пиття! — Пс. 23:5.
Повна чаша, яка переливається, має подвійне значення. Це є чаша радості й чаша смутку, і в обох випадках вона переливається. Той, хто хотів би брати участь в радості Господа, мусить також брати участь в Його чаші страждань. Ми мусимо страждати з Ним, якщо хочемо царювати з Ним. Теперішні страждання ми вважаємо негідними навіть порівняння з славою, яка об’явиться в нас, і тому ми можемо радіти в терпіннях, бо як терпіння будуть переливатись, то подібно і радість теж буде переливатись, і ми зможемо повторити за Апостолом: «Радійте… і знову кажу: радійте!». – R 3268
* * *
Голова Церкви, наш Господь Ісус Христос, був помазаний Святим Духом без міри, і це помазання спливало додолу по Тілі. Досвідчення, встановлені Богом для цього класу, були чашею, що переливалась, багатою на благословенства від Господа, що вимірювалися смутком і радістю. Але висота радості була більшою, ніж глибина смутку, і цього слід було сподіватися.
Співзвучні вірші: Пс. 45:8,9; 92:11; Іс. 61:1-3; Мат. 3:16; Дії 10:38; Ів. 14:16,17,26; 15:26; 16:7; 15:11; 16:20-24,33; 17:13; Дії 13:52; Рим. 14:17; 15:13; 2 Кор. 12:10; Євр. 10:34; Як. 1:2; 1 Пет. 4:13; 2 Кор. 1:8,9; 4:7-12,16-18; 6:4-10; 11:23-30; Євр. 12:6-9; 1 Пет. 5:9.
Пісні:
Вірші Зоріння: 26. Статті з Вартової Башти: R 5653
Питання: Які я мав досвідчення на минулому тижні, пов’язані з думкою цього вірша? Як були сприйняті? Що мені в них допомагало або перешкоджало? В чому був результат?
Отже, як ви прийняли були Христа Ісуса Господа, так і в Ньому ходіть, бувши вкорінені й збудовані на Ньому, та зміцнені в вірі, як вас навчено, збагачуючись у ній з подякою — Кол. 2:6,7.
Загальна думка вчителів фальшивих доктрин, які вважають, що утвердження в вірі не є потрібним ані доцільним, є наступна: бути так утвердженим означає бути фанатиком. Це є правдою у випадку особи нечесної в своїх стремліннях щодо прийняття і непохитної оборони того, що ніколи не було доказане ані здоровою логікою, ані авторитетом Біблії. Але той, хто в простоті віри, опираючись на авторитет Бога, приймає Його Слово, не є немудрим фанатиком. І такі, і лише такі, що так роблять, є утверджені в Правді. Різниця між утвердженим і непохитним християнином та фанатиком полягає в тому, що один утверджений в Правді, тоді як інший – в неправді. – R 3215
* * *
Ми приймаємо Ісуса Христа як Господа, піддаючи свою волю і приймаючи Його волю як нашу власну. Так має бути завжди. Ми вкорінені в Ньому, коли з Нього черпаємо заспокоєння наших потреб. Ми на Ньому збудовані, коли будуємо характер, подібний до Його характеру. Ми утверджені в вірі, згідно з Його Словом, коли непорушно в ньому залишаємось. І збагачуємось в вірі з подякою, коли з вдячністю зростаємо в ній.
Співзвучні вірші: Ів. 1:12; Фил. 1:27; 1 Сол. 4:1; Юди 3, 20; Еф. 2:20-22; 3:17; 4:1; Кол. 1:23; 3:17; Іс. 61:3; 1 Кор. 3:9,11; 1 Пет. 2:5; 2 Пет. 2:12; Дії 20:32; 2 Кор. 1:21.
Пісні:
Вірші Зоріння: 23. Статті з Вартової Башти: R 5557
Питання: Які я мав досвідчення на цьому тижні, пов’язані з думкою цих віршів? Як я їх сприйняв? Що мені в цьому допомагало або перешкоджало? Який був результат?
А оце та обітниця, яку Він Сам обіцяв нам: вічне життя — 1 Ів. 2:25.
Ми всі повинні розуміти, що теж маємо щось робити, аби дорогоцінні Божі обітниці здійснювались в нас. У зв’язку зі справами теперішнього життя Він обіцяв, що хліб і вода будуть нам забезпечені, але це не означає, що ми маємо занедбувати відповідні нагоди, щоб їх здобути. Він також обіцяв нам участь в майбутньому Царстві, але ми самі повинні зробити так, щоб наш поклик і вибір був певним. Бог є цілком здатний і завжди охочий виконати все зі Свого боку в кожній справі. Але Він покликав нас, щоб ми показали нашу віру в наших ділах, нашій співпраці з Ним усіма розумними способами. – R 3204
* * *
Вічне життя не є природною вродженою властивістю людини, але даром, даним Богом тим, характери котрих перебувають в гармонії з Його характером. Для вірних ця обітниця є певна, підтверджена присягою Єгови. Якщо ми вірні, то наша віра може з непохитною певністю очікувати виконання Божих обітниць. Чи ж така обітниця не має нас надихати до лояльності щодо Бога?
Співзвучні вірші: Пс. 21:5; 133:3; Дан. 12:3; Мат. 19:29; Лук. 20:36; Ів. 3:14-17; 4:14; 5:24,25,29,39; 6:27,40,47,50-58,68; 10:10,28; 12:50; 17:2,3; Дії 13:46,48; Рим. 2:7; 5:21; 6:22,23; 1 Кор. 15:53,54; 2 Кор. 5:1.
Пісні:
Вірші Зоріння: 251. Статті з Вартової Башти: R 5608
Питання: Як цей вірш вплинув на мене на цьому тижні? Чому? З якими результатами?
І горе мені, коли я не звіщаю Євангелії! — 1 Кор. 9:16.
Ми повинні завжди бути готовими розповісти іншим найкращі новини, які знаємо. Співчуття до стогнучого створіння в його різних життєвих труднощах повинно привести нас до того, щоб ми завертали увагу на Господні обітниці щодо наступаючого Царства і благословенств, які будуть доступні всім народам землі. Хто щоденно не проповідує таким чином при будь-якій відповідній нагоді, той дає доказ, що йому або бракує знання чи віри в об’явлені речі, або не робить цього з причини самолюбства, яке Господь не може похвалити. Перебування в такому стані остаточно позбавить його участі в Царстві. – R 3204
* * *
Під Євангелією розуміється добра новина про спасіння в Ісусі і через Ісуса. Найвищий привілей, який може отримати людина, це – надання їй функції вісника Євангелії. Ті, котрі сповнені духом цього становища, дуже засмучуються в своєму серці, коли не можуть виконати своєї місії. Виконання цієї функції так глибоко укорінене в їх характері, що позбавлення їх привілею звіщання Євангелії робить їхні серця нещасними.
Співзвучні вірші: Пс. 40:9,10; Екл. 11:6; Мар. 8:38; 2 Тим. 1:8; Єр. 1:17; 20:7,9; 23:29; Ам. 3:8; 7:15; Ів. 18:37; Дії 4:20; 9:6,15; 26:16-20; 1 Кор. 1:18; 15:58; 2:4; 15:2; Кол. 1:5,6; 4:17; Рим. 1:14-16; 1 Сол. 1:5; 2 Тим. 4:2; Євр. 4:12.
Пісні:
Вірші Зоріння: 138. Статті з Вартової Башти: R 5893
Питання: Чи я проповідував Євангелію на цьому тижні? Як ? Чому? Що мені в цьому допомагало чи перешкоджало? Які були результати?
Бо всі, хто водиться Духом Божим, вони сини Божі — Рим. 8:14.
Отже, Дух є тим провідником, завдяки якому ми можемо пізнати наше справжнє становище, і не лише на початку бігу, але й при його кінці. Якщо ми є проваджені Духом Божим, – якщо це той напрямок, у якому ми прямуємо, якщо це те, чого ми шукаємо, – тоді ми є синами Божими. Він визнає і підтримує всіх, які приходять до Нього через Христа, які надіються на заслугу Господа Ісуса і які надалі перебувають в такому стані серця. – R 3200
* * *
В цьому вірші під Духом Божим розуміється Божа вдача в Його дітях. Його вдача поєднує в собі мудрість, справедливість, любов і силу в досконалій гармонії. Ті, чиї мотиви, думки, слова і вчинки є побуджені і підтримувані цією вдачею, мають Божу печатку, яка свідчить, що вони належать Йому. Через те вони мають, можливо, найсильніше свідоцтво Божого синівства. О, яка ж за знатна та родина, знаком і печаттю якої є Божий характер!
Співзвучні вірші: Вих. 33:13,14; Чис. 9:15-23; 2 Хр. 5:13,14; Пс. 5:9; 23:2,3; 25:5,9; 32:8; 143:10; Пр. 8:20,21; Іс. 48:17; Ів. 16:13; 1 Кор. 3:16; 6:19; Гал. 4:6.
Пісні:
Вірші Зоріння: 113. Статті з Вартової Башти: R 5582
Питання: Чи я маю свідоцтво Духа про яке говорить цей вірш? Як воно проявлялося? Які були результати?
Коли духом умертвляєте тілесні вчинки, то будете жити — Рим. 8:13.
Умови, на яких ми можуть тривати наші відносини з Господом і зберігатися надію участі в славі воскресіння, полягають, як це виразно зазначено, в умертвленні тілесних вчинків, стримуванні тілесних нахилів – умертвленні, розпинанні та вживанні їх в службі для Господа і Його справи. Таке умертвлення вчинків тіла, така боротьба проти слабостей тіла, є тим, про що Апостол в іншому місці говорить як про «війну», коли каже нам, що тіло воює проти духа, а дух проти тіла, тому що вони супротивні і будуть опонентами аж до кінця життя. Якщо, однак, дух є охочий і бореться в міру своїх можливостей проти слабостей тіла, то Господь зарахує таку боротьбу як повну перемогу через заслугу Відкупителя.
– R 3200
* * *
Під духом мається на увазі нове серце, розум і воля, а під тілом – людська натура. Під вчинками тіла маються на увазі самолюбні, світові, облудні і грішні нахили та їх вчинки. Вчинки тіла умертвляються особливо двома способами: через витіснення їх протилежними їм добрими якостями і вчинками і через обмежування вчинків тіла тими добрими якостями і вчинками, які не є їм протилежні. Хто так поступає – осягне життя.
Співзвучні вірші: Гал. 4:6; 5:16,17,22,25; 6:8; Еф. 3:16; Кол. 3:10; 1 Пет. 2:21; 3:4; Рим. 6:6-23; 8:11; 1 Кор. 3:16; 6:19; Еф. 4:22-32; Кол. 3:5-9; Повтор. 30:6; Єз. 18:21; 33:15,16; Зах. 4:6; Мат. 16:25; 19:12, 16, 21; Лук. 18:29,30; Ів. 12:25.
Пісні:
Вірші Зоріння: 144. Статті з Вартової Башти: R 5805
Питання: Які я мав досвідчення на цьому тижні, пов’язані з думкою даного вірша? Який ужиток я зробив з цих досвідчень? Якими були результати?
Бо Бог бачить не те, що бачить людина: чоловік бо дивиться на лице, а Господь дивиться на серце — 1 Сам. 16:7.
Якщо ми випустили з уваги той факт, що Бог дивиться на нас з точки зору волі, і якщо дійшли до того, що оцінюємо себе (і що Бог нас оцінює) за тілом, то напевно ми в такій же мірі впадемо в темноту, замішання та знеохочення. Але з іншого боку не забуваймо, що дух або воля вважається живою по причині її праведності, гармонії з Богом. Тому ніколи не будьмо недбалими щодо нашої волі чи намірів, які керують нашою поведінкою в житті, але пам’ятаймо, що кожна недбалість буде означати пропорційну втрату духовного життя. Для нас завжди є можливим правильне бажання, бо лише абсолютно лояльна воля може бути прийнята Богом в Христі. – R 3200
* * *
Критерій судження багато свідчить про характер особи, яка ним керується. Поверховість і помилковість, як риси характеру пересічної людини, проявляються в її судженні на підставі зовнішнього вигляду. Характер Єгови об’являється в Його способі судження. Замість оцінювати на підставі зовнішнього вигляду, Він проникає в суть справи і базує Свою оцінку на тому, що є дійсним, а не на тому, що тільки здається. Всі речі є оголені і відкриті перед Його всевидючим оком. Наскільки це можливо, ми повинні судити, опираючись не на тому, що здається, а на дійсності.
Співзвучні вірші: Повтор. 10:17; 2 Хр. 19:7; Йов 34:19; 37:24; Мат. 22:16; Ів. 7:24; Дії 10:34,35; Рим. 2:16; 2 Кор. 10:7; Гал. 2:6; Еф. 6:8,9; Кол. 3:25; Як. 2:1-6.
Пісні: 93, 64, 114, 27, 36, 40, 51 / 101, 126, 53.
Вірші Зоріння: 139. Статті з Вартової Башти: R 5652
Питання: Чи я на цьому тижні судив по вигляду чи згідно дійсності? Чому? Як? З якими результатами?
А страва тверда – для дорослих, що мають чуття, привчені звичкою розрізняти добро й зло — Євр. 5:14.
Ті, які мають правдиву і щиру віру в Бога, охоче довіряють Його словам. Ці підставові засади вчення повинні бути вже раніше в них утверджені. Будована ними будівля з золота, срібла і дорогоцінного каміння повинна вже бути в більшій мірі зведена, а пов’язана з нею праця повинна постійно просуватись вперед. Коли вони лояльні і вірні Богу, тоді вони здатні відрізнити правду від неправди. Ми повинні знати, у що ми віримо і чому так віримо, а тоді відважно і без компромісу це проповідувати, бо «коли сурма звук невиразний дає, – хто до бою готуватись буде?». – R 3199
* * *
Як буквальні діти не мають фізичних органів, достатньо сильних, аби перетравлювати тверду їжу, так і духовні діти не мають достатньо сильних органів, здатних засвоювати тверду духовну їжу. Треба бути добре розвиненим у Христі, щоб властиво правильно найглибші правди, а такий розвиток можна осягнути тільки через безперервне тренування розумових, моральних і релігійних здібностей в духовному значенні. Як фізичні, так і духовні м’язи зміцнюються через тренування.
Співзвучні вірші: Єр. 15:16; Єз. 3:3; Ам. 8:11-13; Рим. 16:19; 1 Кор. 2:6-16; 13:11; 14:20; 1 Пет. 2:2; Пс. 119:99; 131:2; Еф. 3:5; 4:13-15; Кол. 3:16; 2 Тим. 3:15-17; Євр. 6:1; 2 Пет. 3:16-18; Як. 1:18-25.
Пісні:
Вірші Зоріння: 8. Статті з Вартової Башти: R 5688
Питання: Як досвідчення минулого тижня підтвердили цей вірш? Яке добро з того вийшло?
Та й усі, хто хоче жити побожно у Христі Ісусі, – будуть переслідувані — 2 Тим. 3:12.
Слід сподіватися опозиції, і вона, без сумніву, буде тривати аж до закінчення нашого бігу в смерті. Терпеливо змиритися з цією опозицією означає пожертвувати своїми власними природними бажаннями щодо дружби та різних приємностей теперішнього життя, зносити труднощі як добрі воїни для справи Правди і переборювати перешкоди (в якому б вигляді вони не прийшли), прикладаючи наші зусилля, щоб чинити Божу волю і працю, пов’язану з просуванням інтересів Його Царства. Дійсне тривання в Господній службі – це, в першу чергу, постійне й уважне досліджування Божого Плану; по-друге, присвоювання його духа; а це веде, по-третє, до палкої ревності в реалізації цього плану, а також до активності в цій службі відповідно до наших здібностей, незалежно від ціни або жертви, якої це від нас вимагало б. – R 3199
* * *
Ті, що живуть у Христі Ісусі – це посвячені. Посвячення робить їх жертвувателями для праведності в світі, в якому перевага надається беззаконню, а невигоди – праведності. Посвячені не можуть інакше поводитись, як тільки переносити переслідування від тих, чиє самолюбство супротивне вчинкам посвячених. Отже всі вірні будуть переслідувані.
Співзвучні вірші: Бут. 49:23; Йов 12:4,5; Пс. 11:2; 37:32; 38:21; 44:16-19, 23; Пр. 29:10, 27; Іс. 29:20, 21; 51:12,13; 59:15; Єр. 20:8; Мат. 5:10-12,44; 10:16-18,21-23, 28; 24:8-10; Лук. 6:22,23; Ів. 15:18,19; 16:1,2; Дії 28:22; Рим. 8:17,35-37; 1 Кор. 4:9-13.
Пісні:
Вірші Зоріння: 121. Статті з Вартової Башти: R 5116
Питання: Чи побожне життя було для мене причиною переслідувань на цьому тижні? Що мені в цьому допомагало або перешкоджало? Як я це переносив? Які були результати?
Так само й Син Людський прийшов не на те, щоб служили Йому, а щоб послужити — Мат. 20:28.
Якщо ми посвятились Господу, тоді кожна жертва з наших слушних прав та інтересів на нашу власну користь як християн, або на користь чоловіка чи дітей, батька чи матері, сусідів чи друзів, братів у Христі, розцінюється Господом як зроблена для Нього; та якби ці самі послуги були зроблені з інших мотивів, – ким-небудь невиправданим і непосвяченим Господу, або зроблені лише для користі тих осіб, а не як жертва для Господа, – то такі речі не будуть нам, як посвяченим, зараховані як жертви.
– R 3265
* * *
Як чудово, що Син Людський, видатний нащадок Адама, прийшов не для того, щоб служили Йому, але щоб послужити іншим. Наскільки ж Син Людський перевершив людину Адама, бо Адам служив собі і зруйнував надію цілого людства, тоді як Ісус, служачи іншим, довершив спасіння для цілого людства. Він перевершив першого Адама настільки, наскільки безкорисливість є вищою від самолюбства. Тому Він є для нас прикладом, і якщо ми будемо Його наслідувати, то будемо надаватись до Царства.
Співзвучні вірші: 2 Кор. 8:9; Мат. 1:21; 4:23; 5:17; 9:13; 15:24; 18:11-14; 20:25-27; Мар. 1:38; Лук. 1:78; 4:18; 22:27; Ів. 4:34; 10:10; 13:4-17; 18:37; Дії 10:38; Гал. 5:13; Євр. 2:9,14,15,18.
Пісні: 112, 13, 20, 67, 93, 86, 116 / 63, 70, 76.
Вірші Зоріння: 163. Статті з Вартової Башти: R 5375
Питання: Яке значення мав для мене цей вірш минулого тижня? Як я його застосовував? Чому? Які були результати?
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: