«Тож подумайте про Того, Хто перетерпів такий перекір проти Себе від грішних, щоб ви не знемоглись, і не впали на душах своїх» – Євр. 12:3.
«А ті, хто надію складає на Господа, … не помучаться!» – Iс.40:31.
Ми вибрали два біблійні тексти для наших роздумів у 2007 році. Представлені у цій статті думки стосуються текстів з Послання до Євреїв 12:2,3. У них йдеться про неприємні досвідчення нашого Господа і про те, як вони розвинули в Ньому чесноти характеру, приготувавши Його до майбутньої праці у небесній і земній сфері Царства. Звідси випливає, що ми так само мусимо зосереджуватися на своїх думках, словах і вчинках, щоб припасувати їх до принципів, про котрі вчить Слово. Якщо не будемо виправляти того, що в нас є невідповідним, можемо втратити наше становище в класі посвяченого Божого народу. Другий текст – Іс. 40:31: «А ті, хто надію складає на Господа, … не помучаться» буде обговорений в одному з номерів “Біблійного Прапора” (англ. і пол.).
«Думати про Того» здається означає помітити, звернути увагу, задуматися і не забувати про те, як наш Господь переносив різні проби і спротиви від грішників, спрямовані проти Нього. В наших власних досвідченнях, як послідовники Господа, ми вже перенесли певні противності від гріха і грішників, але ще не боролися аж до крові. Ми ще не пройшли тяжких досвідчень, які Він проходив. Коли пригадаємо собі, що ми бідні, недосконалі істоти, а Він був «святий, незлобивий, невинний, відлучений від грішників», то буде добре замислитись над тим, що Він терпеливо переніс противності від грішних людей. Коли на Нього приходили тяжкі досвідчення, Він не вважав, що вони походять лише від сатани, який започаткував їх, але вважав, що їх дозволив Отець і вони знаходяться під Його наглядом. Якщо Отець дозволяв, щоб такі досвідчення приходили на Нього, то Його завданням було довести Свою лояльність терпеливою витривалістю. Як сам Він сказав: «Чи ж не мав би Я пити ту чашу, що Отець дав Мені?» (Ів. 18:11).
Так само є з нами, духовним Ізраїлем. Якщо фальшивий учитель каже: «Ходімо ж за іншими богами, … то не слухайся слів того пророка або того сновидця, бо цим Господь, Бог ваш, випробовує вас» (Повтор. 13:2,3). В якій мірі ми здатні прийняти Божу точку зору на досвідчення в нашому житті, в такій мірі мусимо покоритися. Якщо Отець допускає тяжкі досвідчення, щоб випробувати нас чи інших таким способом, якого ми можемо не вповні розуміти, то ми повинні радіти, що діється Його воля. Як гарно і слушно цю думку виражає поет:
«Моя доля у руках Твоїх,
Боже, хочу, щоб завжди була у них».
Якщо вірно витримаємо до кінця, нагорода буде нашою. Якщо доведемо нашу лояльність і збережемо віру в те, що Бог наглядає наші справи і не відмовляє в жодній добрій речі тим, хто поступає праведно, то певного дня почуємо від Нього: «Гаразд, рабе добрий і вірний!»
Знаємо, що наш Господь переносив фізичний перекір. Однак слово «перекір» (як англійською, так і українською – перекл.) правильно передає зміст оригінального слова, котре насуває думку про словесний спротив, перекір Його словам. Коли розглядаємо ситуацію нашого Господа, бачимо, що люди противилися Йому не тільки фізично, але також Його словам, Його вченню. Це Первосвященик, Синедріон і солдати застосували до Нього фізичне насильство і завдали Йому смерть, а Він міг їм противитися, якби захотів. Тому Апостол, здається, має на увазі також заперечення Його словам. Про це згадує також і св. Петро, коли каже: «Коли був лихословлений, Він не лихословив взаємно» (1Пет. 2:23). Отож, коли розглянемо 3,5 роки служби Христа, переконуємося, що Його вчення оспорювали, а Його самого ганьбили. Євреї казали, що Він має демона, чинить чуда силою князя демонів і богохульствує. Їхні заперечення і спротив могли спонукати Його до певних справедливих і правдивих висловлювань на їх адресу. Він міг відплатити їм тим самим, відповісти їм так само, навіть більш виразно. Міг сказати їм, що через них діє диявол ітд. Завдяки своїм досконалим мовним здібностям Він міг би прекрасно порадити собі з ними. Коли намагалися Його уловити в Його словах, Він їх уловлював в їхніх словах. Але не ганьбив. Не віддавав злом за зло, ані образою за образу. Така поведінка, як вказує Апостол, є правильною.
Але в щоденних справах нашого життя, коли люди кажуть проти нас усілякі злі слова, ображають нас, то природно, що наше грішне тіло думає, яким же ж злом можна б відповісти. Таким чином це стає для нас пробою. Якщо ми піддаємося такому духу, то наслідуємо поведінку ворога, а не нашого Господа і Учителя.
ВИТРИМАЙТЕ СЕРЕД СПРОТИВУ
«Тож подумайте про Того, Хто перетерпів такий перекір проти Себе від грішних, щоб ви не знемоглись, і не впали на душах своїх». Коли нас атакує противник (незалежно від того, хто є його знаряддям і яка його зброя), то якщо ми вірно витримаємо, він не зможе нам зашкодити, а лише збільшить нашу цінність в Господніх очах, і не зможе завдати нам жодної зовнішньої кривди, якої Бог не міг би обернути на добро Своєї справи, хоча це добро може означати відділення «полови» і «куколю» від «пшениці». Обмова, наклеп і зневаги суворо заборонені Божому народу, бо вони цілком суперечні з Божим духом любові, навіть якщо те, що говориться, є правдою. Щоб запобігти усьому, що могло б мати природу обмови, Святе Письмо дуже докладно визначає той єдиний спосіб поведінки в ситуаціях, коли хтось почувається скривдженим – Мат.18:15-17. Багато, навіть з-поміж розвинутих християн, здається повністю не усвідомлюють цю Божу заяву і тому християни різних віровизнань часто є найбільшими розсіювачами пліток. А це ж одна з небагатьох особливих заповідей, які дав наш Господь, пов’язаних із твердженням: «Ви друзі Мої, якщо чините все, що Я вам заповідую» (Iв. 15:14). Постійне порушення цієї Господньої заповіді доводить, що багато хто не надто розвинутий в цій дружбі – учнівстві.
Уважно придивімося до цього принципу. Якби його застосовували, то він запобігав би пліткам, обмові і “зневажанню”. З його першої рекомендації, яка стосується розмови двох зацікавлених осіб, випливає, що обвинувач, який вважає, що був скривджений, в своїй поведінці є щирим. З нього також випливає, що обвинувач не думає погано про обвинуваченого. Вони зустрічаються як “брати” (кожен з яких вважає, що його поведінка є слушною), щоб обговорити справу і побачити, чи зможуть знайти порозуміння. Якщо помиряться – тоді все в порядку, справу залагоджено, мир перемагає, вдалося запобігти загрозі поділу і ніхто інший не довідався про всю справу. В переважній більшості випадків щира, відверта розмова між зацікавленими приведе до згоди. Але обоє мусять бути щирими, і обоє в своїй поведінці мусять керуватися Господнім духом.
Таким способом Господь убезпечив Своїх правдивих учнів від підступного гріха обмови, якийведе далі, до інших, більш разючих вчинків тіла і диявола, а також затримує ріст в Правді і дусі любові. Зауважмо також, що той, хто слухає обмови і таким способом підтримує обмовників в їхній поганій поведінці, є учасником їхніх злих вчинків, спільником в порушенні Господніх заповідей. Правдивий Божий народ повинен відмовлятися слухати обмови і вказати винному на Господнє Слово і на єдиний спосіб поведінки, який воно рекомендує. Чи ми мудріші за Бога? Досвід вчить, що ми не можемо довіряти нашим власним судженням і знаходимося на безпечному ґрунті тільки тоді, коли беззастережно прямуємо за голосом Пастиря.
ВІДМОВЛЯЙТЕСЯ СЛУХАТИ ПЛІТКИ І ОБМОВИ
Якщо якийсь брат чи сестра приносить вам погані звістки про інших, негайно стримайте його, ввічливо, але рішуче. ”І не беріть участі в неплідних ділах темряви, а краще й докоряйте” (Еф. 5:11). Відмовляйтеся брати участь в такому порушенні заповідей Учителя, яке завдає багато шкоди в Церкві. Якщо той брат чи сестра є тільки ”немовлям” в духовних справах, зверніть увагу на Господні вказівки на цю тему (Мат. 18:15; 1Тим. 5:19). Якщо дана розмова безпосередньо вас не стосується, а ви її тільки чуєте, то швидко відійдіть, показавши таким чином своє несхвалення.
Якщо після того, як ви звернули увагу на Господню заповідь на цю тему, обмовник не перестає обмовляти, ганьбити і розповідати вам про свої лихі припущення, то зробіть йому зауваження більш гостро, скажіть, наприклад: ”Не можу, не можна мені Тебе слухати, бо якби слухав, то був би в цій справі злочинцем, так як Ти, порушуючи заповідь Господа. А навіть якби вислухав те, що Ти хочеш сказати, то не міг би в це вірити, бо християнин, який не шанує Господнього Слова і не поступає згідно з Його способом поведінки в ситуаціях, коли хтось почувається скривдженим, проявляє так мало Господнього духа, що його словам не можна довіряти. Той, хто викручує і обминає слова Господа, не завагається викручувати і викривляти слова і вчинки співучнів”. Потім розірвіть спільність з такими особами аж до часу, коли вони визнають свою помилку і пообіцяють виправитися. Якщо ви в будь-якій мірі слухаєте таку розмову або схвалюєте її чи пліткаря, чи наклепника, то стаєте учасником цього гріха і всіхйого наслідків. А якщо такимспособом виросте ”гіркий корінь”, то ви майже напевно станете одними з тих, хто через нього ”опоганиться” (Євр. 12:15).
Будьте чистими. Утримуйте сумління вільним від проступків проти Бога і людей. Розпочніть із серця, не виховуйте думок, які були б злими в будь-якому значенні цього слова. Щоб зміцнити свою позицію, часто думайте про Ісуса Христа як взірця. Коли ззовні чи з середини до вашого розуму втискається зла думка, то піднесіть серце в молитві до Нього, прохаючи про обіцяну ласку під час кожної потреби. Завжди майте перед собою молитву: ”Нехай будуть із волі Твоєї слова моїх уст, а думки мого серця – перед лицем Твоїм, Господи, скеле моя й мій Спасителю!” (Пс. 19:15).
ДОДЕРЖУЙТЕСЯ ДОБРИХ ПРИНЦИПІВ
Стараючись додержуватися окремих заповідей Святого Письма, стараймося щораз більше розуміти і ототожнюватися з принципами, які лежать в основі Божого Права. Вони дадуть нам можливість оцінити правильність чи неправильність наших слів, думок і вчинків, які детально не перелічені в Господньому Слові. О, так! Наскільки ми доходимо до зрозуміння принципів Божого Слова і ототожнюємося з ними, настільки набуваємо духа Божого Слова. Зауважмо, що на цю тему каже Псалмист: ”Як я кохаю Закона Твого, цілий день він – розмова моя! Твоя заповідь робить мудрішим мене від моїх ворогів, – вона-бо навіки моя! Я став розумніший за всіх своїх учителів, – бо свідоцтва Твої – то розмова моя! Став я мудріший за старших, – бо держуся наказів Твоїх! Я від кожної злої дороги повстримую ноги свої, щоб держатися слова Твого. Я не ухиляюся від Твоїх присудів, Ти-бо навчаєш мене. Яке то солодке слово Твоє для мого піднебіння, солодше від меду воно моїм устам! Від наказів Твоїх я мудріший стаю, тому-то ненавиджу всяку дорогу неправди! Для моєї ноги Твоє слово – світильник, то світло для стежки моєї” (Пс. 119:97-105).
Уникайте вдачі, яка схильна сваритися і дошукуватися вад в інших, бо це протилежне духові, або вдачі Христа – протилежне любові. Для того, щоб поконати світ, тіло, диявола та різні їхні пастки, необхідна певна міра войовничої відваги. Така войовнича вдача може стати цінною допомогою для нас самих і для справи Учителя, якщо буде правильно і мудро спрямована проти гріха, насамперед в нас самих, а потім в інших, і якщо буде вживатися для Господа і Його народу, а проти сатани і всіхйого сил темноти і пересудів. В Святому Письмі це назване доброю боротьбою віри. Всі ми повинні бути відважними воїнами в цій боротьбі за Правду і Справедливість, з любов’ю захищаючи гідність нашого Вождя і свободу Його народу.
Таке добре вживання нами войовничості не подобається князеві цього світу, котрий старатиметься викривити те, чого не може безпосередньо вжити. Тому в декого він пробує вчинити войовничість головною чеснотою. Він заохочує їх боротися з усім і з усіма, більше з братами, ніж з силами темноти, більше з членами номінальних церков, ніж з помилками та неосвіченістю, які їх засліплюють і чинять їх такими. О, так! Він прагне зробити так, щоб ми ”боролися проти Бога”.
СТЕРЕЖІТЬСЯ
Стережімося на цьому пункті. Перш за все судімо самі себе, щоб ми не кидали в інших каменів спотикання, поборімо в нашому власному серці невідповідного духа, який намагається перебільшувати дрібниці і схиляє нас до того, щоб ми були критичними й сварливими в неістотних справах. Більшим є той, “хто панує над собою самим, ніж завойовник міста” (Прип. 16:32). Стережімося, щоб мотивом нашого захисту Правди було не вивищення себе, а любов до Правди, любов до Господа, до Його народу, до братів. Якщо нашою рушійною силою, нашою спонукою буде любов, то вона проявлятиметься у люблячій, ввічливій, терпеливій, покірній поведінці щодо усіх співслуг. Будьмо “привітними до всіх”. Нехай всі удари завдає гострий і потужний “меч духа, Слова Божого”.
Стережімося всяких думок, почуттів і стану серця, які безпосередньо чи більш віддалено споріднені із злосливістю, заздрістю, ненавистю і сварливістю. Не давайте їм місця в своєму серці ані на мить, бо вони напевно заподіють вам велику кривду. Більше того, вони доведуть до заподіяння кривди іншим. Нехай ваше серце, воля, наміри і прагнення завжди будуть повні любові до Бога і всіх Його створінь – найгарячішої любові до Бога, а потім, пропорційно, до всіх, які мають Його духа і прямують вказаною Ним дорогою.
Якби сумління було достатнім провідником, то ви не потребували б Святого Письма. Більшість людей мають нікчемне сумління, тому що їхні очі закриті на Божі принципи і права, дані для того, щоб керувати сумлінням. В іще гіршому становищі знаходяться ті, хто згаданий в 1Тим. 4:2. Тому необхідно докладно зважати на Господнє Слово і обережно поступати згідно з його світлом. Ми не повинні слабнути в нашому розумі, ані знеохочуватися через почуття, що так багато проти нас сказано, що мусимо піддатися. Навпаки, ми повинні почуватися запевненими, як наш Господь, що нічого на нас не спаде без волі Отця, який робить так, що все діє для нашого добра. Саме таким способом наш Господь був приготований до Свого вивищення. Так само і ми, якщо будемо відповідно навчені через наші різні досвідчення і будемо, наскільки можливо, точно додержуватися заповідей, поданих для нашого керівництва, то переконаємося, що навіть зневаги, наклепи і спротив справедливості принесуть нам благословення, так, як це було з Ісусом.
Але скільки ж з нас знемагають і перебувають в небезпеці втрати нагороди, тому що не роздумуємо про те, який перекір Господь вірно переносив! Якби ж ми роздумували, що Господь, бувши досконалим, страждав в кожному значенні несправедливо за справедливість, і що наша поведінка недосконала, то ми не втомлювалися б чинити добро, але навчилися б боротися і ”терпіти лихо, як добрі вояки Христа Ісуса”, Божий народ завжди ”боровся б доброю боротьбою віри” (Кул.). ”Бо ми маємо не такого Первосвященика, що не міг би співчувати слабостям нашим (”боліти серцем у немощах наших” – Кул.), але випробуваного в усьому, подібно до нас, окрім гріха” (Євр. 4:15).
Теперішня Правда №44, Літо 2007 р.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Мою голову Ти намастив був оливою, моя чаша – то надмір пиття! — Пс. 23:5.
Повна чаша, яка переливається, має подвійне значення. Це є чаша радості й чаша смутку, і в обох випадках вона переливається. Той, хто хотів би брати участь в радості Господа, мусить також брати участь в Його чаші страждань. Ми мусимо страждати з Ним, якщо хочемо царювати з Ним. Теперішні страждання ми вважаємо негідними навіть порівняння з славою, яка об’явиться в нас, і тому ми можемо радіти в терпіннях, бо як терпіння будуть переливатись, то подібно і радість теж буде переливатись, і ми зможемо повторити за Апостолом: «Радійте… і знову кажу: радійте!». – R 3268
* * *
Голова Церкви, наш Господь Ісус Христос, був помазаний Святим Духом без міри, і це помазання спливало додолу по Тілі. Досвідчення, встановлені Богом для цього класу, були чашею, що переливалась, багатою на благословенства від Господа, що вимірювалися смутком і радістю. Але висота радості була більшою, ніж глибина смутку, і цього слід було сподіватися.
Співзвучні вірші: Пс. 45:8,9; 92:11; Іс. 61:1-3; Мат. 3:16; Дії 10:38; Ів. 14:16,17,26; 15:26; 16:7; 15:11; 16:20-24,33; 17:13; Дії 13:52; Рим. 14:17; 15:13; 2 Кор. 12:10; Євр. 10:34; Як. 1:2; 1 Пет. 4:13; 2 Кор. 1:8,9; 4:7-12,16-18; 6:4-10; 11:23-30; Євр. 12:6-9; 1 Пет. 5:9.
Пісні:
Вірші Зоріння: 26. Статті з Вартової Башти: R 5653
Питання: Які я мав досвідчення на минулому тижні, пов’язані з думкою цього вірша? Як були сприйняті? Що мені в них допомагало або перешкоджало? В чому був результат?
Отже, як ви прийняли були Христа Ісуса Господа, так і в Ньому ходіть, бувши вкорінені й збудовані на Ньому, та зміцнені в вірі, як вас навчено, збагачуючись у ній з подякою — Кол. 2:6,7.
Загальна думка вчителів фальшивих доктрин, які вважають, що утвердження в вірі не є потрібним ані доцільним, є наступна: бути так утвердженим означає бути фанатиком. Це є правдою у випадку особи нечесної в своїх стремліннях щодо прийняття і непохитної оборони того, що ніколи не було доказане ані здоровою логікою, ані авторитетом Біблії. Але той, хто в простоті віри, опираючись на авторитет Бога, приймає Його Слово, не є немудрим фанатиком. І такі, і лише такі, що так роблять, є утверджені в Правді. Різниця між утвердженим і непохитним християнином та фанатиком полягає в тому, що один утверджений в Правді, тоді як інший – в неправді. – R 3215
* * *
Ми приймаємо Ісуса Христа як Господа, піддаючи свою волю і приймаючи Його волю як нашу власну. Так має бути завжди. Ми вкорінені в Ньому, коли з Нього черпаємо заспокоєння наших потреб. Ми на Ньому збудовані, коли будуємо характер, подібний до Його характеру. Ми утверджені в вірі, згідно з Його Словом, коли непорушно в ньому залишаємось. І збагачуємось в вірі з подякою, коли з вдячністю зростаємо в ній.
Співзвучні вірші: Ів. 1:12; Фил. 1:27; 1 Сол. 4:1; Юди 3, 20; Еф. 2:20-22; 3:17; 4:1; Кол. 1:23; 3:17; Іс. 61:3; 1 Кор. 3:9,11; 1 Пет. 2:5; 2 Пет. 2:12; Дії 20:32; 2 Кор. 1:21.
Пісні:
Вірші Зоріння: 23. Статті з Вартової Башти: R 5557
Питання: Які я мав досвідчення на цьому тижні, пов’язані з думкою цих віршів? Як я їх сприйняв? Що мені в цьому допомагало або перешкоджало? Який був результат?
А оце та обітниця, яку Він Сам обіцяв нам: вічне життя — 1 Ів. 2:25.
Ми всі повинні розуміти, що теж маємо щось робити, аби дорогоцінні Божі обітниці здійснювались в нас. У зв’язку зі справами теперішнього життя Він обіцяв, що хліб і вода будуть нам забезпечені, але це не означає, що ми маємо занедбувати відповідні нагоди, щоб їх здобути. Він також обіцяв нам участь в майбутньому Царстві, але ми самі повинні зробити так, щоб наш поклик і вибір був певним. Бог є цілком здатний і завжди охочий виконати все зі Свого боку в кожній справі. Але Він покликав нас, щоб ми показали нашу віру в наших ділах, нашій співпраці з Ним усіма розумними способами. – R 3204
* * *
Вічне життя не є природною вродженою властивістю людини, але даром, даним Богом тим, характери котрих перебувають в гармонії з Його характером. Для вірних ця обітниця є певна, підтверджена присягою Єгови. Якщо ми вірні, то наша віра може з непохитною певністю очікувати виконання Божих обітниць. Чи ж така обітниця не має нас надихати до лояльності щодо Бога?
Співзвучні вірші: Пс. 21:5; 133:3; Дан. 12:3; Мат. 19:29; Лук. 20:36; Ів. 3:14-17; 4:14; 5:24,25,29,39; 6:27,40,47,50-58,68; 10:10,28; 12:50; 17:2,3; Дії 13:46,48; Рим. 2:7; 5:21; 6:22,23; 1 Кор. 15:53,54; 2 Кор. 5:1.
Пісні:
Вірші Зоріння: 251. Статті з Вартової Башти: R 5608
Питання: Як цей вірш вплинув на мене на цьому тижні? Чому? З якими результатами?
І горе мені, коли я не звіщаю Євангелії! — 1 Кор. 9:16.
Ми повинні завжди бути готовими розповісти іншим найкращі новини, які знаємо. Співчуття до стогнучого створіння в його різних життєвих труднощах повинно привести нас до того, щоб ми завертали увагу на Господні обітниці щодо наступаючого Царства і благословенств, які будуть доступні всім народам землі. Хто щоденно не проповідує таким чином при будь-якій відповідній нагоді, той дає доказ, що йому або бракує знання чи віри в об’явлені речі, або не робить цього з причини самолюбства, яке Господь не може похвалити. Перебування в такому стані остаточно позбавить його участі в Царстві. – R 3204
* * *
Під Євангелією розуміється добра новина про спасіння в Ісусі і через Ісуса. Найвищий привілей, який може отримати людина, це – надання їй функції вісника Євангелії. Ті, котрі сповнені духом цього становища, дуже засмучуються в своєму серці, коли не можуть виконати своєї місії. Виконання цієї функції так глибоко укорінене в їх характері, що позбавлення їх привілею звіщання Євангелії робить їхні серця нещасними.
Співзвучні вірші: Пс. 40:9,10; Екл. 11:6; Мар. 8:38; 2 Тим. 1:8; Єр. 1:17; 20:7,9; 23:29; Ам. 3:8; 7:15; Ів. 18:37; Дії 4:20; 9:6,15; 26:16-20; 1 Кор. 1:18; 15:58; 2:4; 15:2; Кол. 1:5,6; 4:17; Рим. 1:14-16; 1 Сол. 1:5; 2 Тим. 4:2; Євр. 4:12.
Пісні:
Вірші Зоріння: 138. Статті з Вартової Башти: R 5893
Питання: Чи я проповідував Євангелію на цьому тижні? Як ? Чому? Що мені в цьому допомагало чи перешкоджало? Які були результати?
Бо всі, хто водиться Духом Божим, вони сини Божі — Рим. 8:14.
Отже, Дух є тим провідником, завдяки якому ми можемо пізнати наше справжнє становище, і не лише на початку бігу, але й при його кінці. Якщо ми є проваджені Духом Божим, – якщо це той напрямок, у якому ми прямуємо, якщо це те, чого ми шукаємо, – тоді ми є синами Божими. Він визнає і підтримує всіх, які приходять до Нього через Христа, які надіються на заслугу Господа Ісуса і які надалі перебувають в такому стані серця. – R 3200
* * *
В цьому вірші під Духом Божим розуміється Божа вдача в Його дітях. Його вдача поєднує в собі мудрість, справедливість, любов і силу в досконалій гармонії. Ті, чиї мотиви, думки, слова і вчинки є побуджені і підтримувані цією вдачею, мають Божу печатку, яка свідчить, що вони належать Йому. Через те вони мають, можливо, найсильніше свідоцтво Божого синівства. О, яка ж за знатна та родина, знаком і печаттю якої є Божий характер!
Співзвучні вірші: Вих. 33:13,14; Чис. 9:15-23; 2 Хр. 5:13,14; Пс. 5:9; 23:2,3; 25:5,9; 32:8; 143:10; Пр. 8:20,21; Іс. 48:17; Ів. 16:13; 1 Кор. 3:16; 6:19; Гал. 4:6.
Пісні:
Вірші Зоріння: 113. Статті з Вартової Башти: R 5582
Питання: Чи я маю свідоцтво Духа про яке говорить цей вірш? Як воно проявлялося? Які були результати?
Коли духом умертвляєте тілесні вчинки, то будете жити — Рим. 8:13.
Умови, на яких ми можуть тривати наші відносини з Господом і зберігатися надію участі в славі воскресіння, полягають, як це виразно зазначено, в умертвленні тілесних вчинків, стримуванні тілесних нахилів – умертвленні, розпинанні та вживанні їх в службі для Господа і Його справи. Таке умертвлення вчинків тіла, така боротьба проти слабостей тіла, є тим, про що Апостол в іншому місці говорить як про «війну», коли каже нам, що тіло воює проти духа, а дух проти тіла, тому що вони супротивні і будуть опонентами аж до кінця життя. Якщо, однак, дух є охочий і бореться в міру своїх можливостей проти слабостей тіла, то Господь зарахує таку боротьбу як повну перемогу через заслугу Відкупителя.
– R 3200
* * *
Під духом мається на увазі нове серце, розум і воля, а під тілом – людська натура. Під вчинками тіла маються на увазі самолюбні, світові, облудні і грішні нахили та їх вчинки. Вчинки тіла умертвляються особливо двома способами: через витіснення їх протилежними їм добрими якостями і вчинками і через обмежування вчинків тіла тими добрими якостями і вчинками, які не є їм протилежні. Хто так поступає – осягне життя.
Співзвучні вірші: Гал. 4:6; 5:16,17,22,25; 6:8; Еф. 3:16; Кол. 3:10; 1 Пет. 2:21; 3:4; Рим. 6:6-23; 8:11; 1 Кор. 3:16; 6:19; Еф. 4:22-32; Кол. 3:5-9; Повтор. 30:6; Єз. 18:21; 33:15,16; Зах. 4:6; Мат. 16:25; 19:12, 16, 21; Лук. 18:29,30; Ів. 12:25.
Пісні:
Вірші Зоріння: 144. Статті з Вартової Башти: R 5805
Питання: Які я мав досвідчення на цьому тижні, пов’язані з думкою даного вірша? Який ужиток я зробив з цих досвідчень? Якими були результати?
Бо Бог бачить не те, що бачить людина: чоловік бо дивиться на лице, а Господь дивиться на серце — 1 Сам. 16:7.
Якщо ми випустили з уваги той факт, що Бог дивиться на нас з точки зору волі, і якщо дійшли до того, що оцінюємо себе (і що Бог нас оцінює) за тілом, то напевно ми в такій же мірі впадемо в темноту, замішання та знеохочення. Але з іншого боку не забуваймо, що дух або воля вважається живою по причині її праведності, гармонії з Богом. Тому ніколи не будьмо недбалими щодо нашої волі чи намірів, які керують нашою поведінкою в житті, але пам’ятаймо, що кожна недбалість буде означати пропорційну втрату духовного життя. Для нас завжди є можливим правильне бажання, бо лише абсолютно лояльна воля може бути прийнята Богом в Христі. – R 3200
* * *
Критерій судження багато свідчить про характер особи, яка ним керується. Поверховість і помилковість, як риси характеру пересічної людини, проявляються в її судженні на підставі зовнішнього вигляду. Характер Єгови об’являється в Його способі судження. Замість оцінювати на підставі зовнішнього вигляду, Він проникає в суть справи і базує Свою оцінку на тому, що є дійсним, а не на тому, що тільки здається. Всі речі є оголені і відкриті перед Його всевидючим оком. Наскільки це можливо, ми повинні судити, опираючись не на тому, що здається, а на дійсності.
Співзвучні вірші: Повтор. 10:17; 2 Хр. 19:7; Йов 34:19; 37:24; Мат. 22:16; Ів. 7:24; Дії 10:34,35; Рим. 2:16; 2 Кор. 10:7; Гал. 2:6; Еф. 6:8,9; Кол. 3:25; Як. 2:1-6.
Пісні: 93, 64, 114, 27, 36, 40, 51 / 101, 126, 53.
Вірші Зоріння: 139. Статті з Вартової Башти: R 5652
Питання: Чи я на цьому тижні судив по вигляду чи згідно дійсності? Чому? Як? З якими результатами?
А страва тверда – для дорослих, що мають чуття, привчені звичкою розрізняти добро й зло — Євр. 5:14.
Ті, які мають правдиву і щиру віру в Бога, охоче довіряють Його словам. Ці підставові засади вчення повинні бути вже раніше в них утверджені. Будована ними будівля з золота, срібла і дорогоцінного каміння повинна вже бути в більшій мірі зведена, а пов’язана з нею праця повинна постійно просуватись вперед. Коли вони лояльні і вірні Богу, тоді вони здатні відрізнити правду від неправди. Ми повинні знати, у що ми віримо і чому так віримо, а тоді відважно і без компромісу це проповідувати, бо «коли сурма звук невиразний дає, – хто до бою готуватись буде?». – R 3199
* * *
Як буквальні діти не мають фізичних органів, достатньо сильних, аби перетравлювати тверду їжу, так і духовні діти не мають достатньо сильних органів, здатних засвоювати тверду духовну їжу. Треба бути добре розвиненим у Христі, щоб властиво правильно найглибші правди, а такий розвиток можна осягнути тільки через безперервне тренування розумових, моральних і релігійних здібностей в духовному значенні. Як фізичні, так і духовні м’язи зміцнюються через тренування.
Співзвучні вірші: Єр. 15:16; Єз. 3:3; Ам. 8:11-13; Рим. 16:19; 1 Кор. 2:6-16; 13:11; 14:20; 1 Пет. 2:2; Пс. 119:99; 131:2; Еф. 3:5; 4:13-15; Кол. 3:16; 2 Тим. 3:15-17; Євр. 6:1; 2 Пет. 3:16-18; Як. 1:18-25.
Пісні:
Вірші Зоріння: 8. Статті з Вартової Башти: R 5688
Питання: Як досвідчення минулого тижня підтвердили цей вірш? Яке добро з того вийшло?
Та й усі, хто хоче жити побожно у Христі Ісусі, – будуть переслідувані — 2 Тим. 3:12.
Слід сподіватися опозиції, і вона, без сумніву, буде тривати аж до закінчення нашого бігу в смерті. Терпеливо змиритися з цією опозицією означає пожертвувати своїми власними природними бажаннями щодо дружби та різних приємностей теперішнього життя, зносити труднощі як добрі воїни для справи Правди і переборювати перешкоди (в якому б вигляді вони не прийшли), прикладаючи наші зусилля, щоб чинити Божу волю і працю, пов’язану з просуванням інтересів Його Царства. Дійсне тривання в Господній службі – це, в першу чергу, постійне й уважне досліджування Божого Плану; по-друге, присвоювання його духа; а це веде, по-третє, до палкої ревності в реалізації цього плану, а також до активності в цій службі відповідно до наших здібностей, незалежно від ціни або жертви, якої це від нас вимагало б. – R 3199
* * *
Ті, що живуть у Христі Ісусі – це посвячені. Посвячення робить їх жертвувателями для праведності в світі, в якому перевага надається беззаконню, а невигоди – праведності. Посвячені не можуть інакше поводитись, як тільки переносити переслідування від тих, чиє самолюбство супротивне вчинкам посвячених. Отже всі вірні будуть переслідувані.
Співзвучні вірші: Бут. 49:23; Йов 12:4,5; Пс. 11:2; 37:32; 38:21; 44:16-19, 23; Пр. 29:10, 27; Іс. 29:20, 21; 51:12,13; 59:15; Єр. 20:8; Мат. 5:10-12,44; 10:16-18,21-23, 28; 24:8-10; Лук. 6:22,23; Ів. 15:18,19; 16:1,2; Дії 28:22; Рим. 8:17,35-37; 1 Кор. 4:9-13.
Пісні:
Вірші Зоріння: 121. Статті з Вартової Башти: R 5116
Питання: Чи побожне життя було для мене причиною переслідувань на цьому тижні? Що мені в цьому допомагало або перешкоджало? Як я це переносив? Які були результати?
Так само й Син Людський прийшов не на те, щоб служили Йому, а щоб послужити — Мат. 20:28.
Якщо ми посвятились Господу, тоді кожна жертва з наших слушних прав та інтересів на нашу власну користь як християн, або на користь чоловіка чи дітей, батька чи матері, сусідів чи друзів, братів у Христі, розцінюється Господом як зроблена для Нього; та якби ці самі послуги були зроблені з інших мотивів, – ким-небудь невиправданим і непосвяченим Господу, або зроблені лише для користі тих осіб, а не як жертва для Господа, – то такі речі не будуть нам, як посвяченим, зараховані як жертви.
– R 3265
* * *
Як чудово, що Син Людський, видатний нащадок Адама, прийшов не для того, щоб служили Йому, але щоб послужити іншим. Наскільки ж Син Людський перевершив людину Адама, бо Адам служив собі і зруйнував надію цілого людства, тоді як Ісус, служачи іншим, довершив спасіння для цілого людства. Він перевершив першого Адама настільки, наскільки безкорисливість є вищою від самолюбства. Тому Він є для нас прикладом, і якщо ми будемо Його наслідувати, то будемо надаватись до Царства.
Співзвучні вірші: 2 Кор. 8:9; Мат. 1:21; 4:23; 5:17; 9:13; 15:24; 18:11-14; 20:25-27; Мар. 1:38; Лук. 1:78; 4:18; 22:27; Ів. 4:34; 10:10; 13:4-17; 18:37; Дії 10:38; Гал. 5:13; Євр. 2:9,14,15,18.
Пісні: 112, 13, 20, 67, 93, 86, 116 / 63, 70, 76.
Вірші Зоріння: 163. Статті з Вартової Башти: R 5375
Питання: Яке значення мав для мене цей вірш минулого тижня? Як я його застосовував? Чому? Які були результати?
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: