СЛУЖІННЯ АНГЕЛІВ
«Ангел Господній табором стає кругом тих, хто боїться його, – і визволяє їх»
(Пс. 34:8).
Є певні труднощі у зв’язку з будь-якими спробами уявити собі великого Єгову, Його характер і Його силу. Здається, Святе Письмо вказує, що Бог використовує різні способи виявлення своєї сили своєму народові – євреям під час Єврейського Віку і християнській Церкві у Євангельському Віці.
Ми вважаємо, думка, що слово ангел може означати якусь діяльність або силу, оживлену чи не оживлену, яку Бог хотів би використовувати у зв’язку з служінням, не була б невластивою. Бог міг би зробити вітер чи полум’я вогню своїм посланником. Він міг би зробити своїм посланником того великого Архангела чи ангела нижчого рангу. Бог міг би використати як свого посланника будь-що або будь-кого, щоб наділити його необхідною силою. Подібно як представник Сполучених Штатів, їдучи до іншої країни, був би прийнятий, не дивлячись на його особисті здібності чи становище.
Святе Письмо не подає нам подробиць того, яким чином Всесильному відомі наші молитви, думки, слова і потреби, і, звичайно, це не є обов’язковим. Ми не думаємо, що обмежений розум може зрозуміти Бога. Він є занадто величний для нашого зрозуміння, більше того, занадто могутній, щоб ми могли цілком зрозуміти всі Його сили, Його здібності.
Тим не менше, ми можемо зрозуміти певні речі щодо Бога, і тому Святе Письмо запрошує нас досліджувати про Нього, згідно Його Об’явлення. Припущення, що Бог є на кожному місці, в кожному куточку всесвітнього простору, здається недоречним і Біблія про це не вчить.
Важко прийняти також припущення, що Бог знає про кожного малого головастика, комаху чи бактерію або, що Він навіть знає про кожен вчинок кожної особи з людського роду, яких є мільярди.
Якби ми обмежили Божу увагу до посвячених Йому осіб, їх і так було б надто багато, а якби Бог намагався зрозуміти багатьох людей і зайнятися ними особисто, то це й так здається нам неможливим. Тому ми не повинні сподіватися такого способу діяльності зі сторони Бога.
Людина, яка намагалася б займатися особисто тисячею осіб і знати все, що з ними відбувається, була б визнана за дуже нерозумну. Він швидше мав би різних посередників, через яких виконував би свою волю стосовно цієї тисячі людей, і завдяки їх посередництву знав би, що було зроблене, і ці люди дізналися б від них, яка є його ціль стосовно цієї праці. Його загальне знання про справи не означало б, що він був би присутній в кожній кімнати кожного дому чи, що звертав би увагу на кожну особу в один і той самий момент.
СЛОВО «АНГЕЛ» ВІДНОСИТЬСЯ ДО ДУХОВНИХ ІСТОТ
Ми схильні думати, що слово «ангел», використане Псалмистом в процитованому вірші, відноситься до духовних істот. Причиною такої думки є те, що перед П’ятидесятницею Господні об’явлення давалися майже виключно за допомогою духовних істот.
Ці останні часто матеріалізувалися, а потім підлягали дематеріалізації, зникаючи з очей. Святе Письмо зазвичай вказувало, що Бог в ті часи займався своїм народом через службу ангелів.
Що стосується Віку Євангелії, який, власне, закінчується, ми віримо, що Бог виявив таку велику турботу в поступуванні з духовним Ізраїлем, як це чинив по відношенню до тілесного Ізраїлю, однак, духовний Ізраїль більше зближується до Бога, як Дім Його Синів, аніж тілесний Ізраїль, як Дім Слуг. Але Бог очікує від Дому Синів набагато кращого способу поступування, ходіння вірою, а не видінням. Отже тому Божі об’явлення для них не скеровані до їх природних почуттів. Тим не менше вони є так само правдиві.
«ОЧІ ГОСПОДНІ»
Ми читаємо, що «очі Господні дивляться по всій землі, щоб зміцнити тих, у кого все їхнє серце до Нього»; і також, що «очі Господні на кожному місці – позирають на злих та на добрих» (2 Хр. 16:9; Йов. 34:21; Прип. 15:3; Єр. 16:17; 32:19; Зах. 4:10). З тих слів не виникає думка, що Бог особисто бачить кожний індивідуальний вчинок кожної особи на землі, але що Бог черпає знання про справи цілого світу через свою силу, своїх представників. Він є надто потужний і надто мудрий, щоб дозволити на розвиток всесвіту без забезпечення засобів для утримування контакту з ним.
Ці «очі», про які тут ідеться, є Господнім впливом, Його силою комунікації за допомогою різних чинників. Немає різниці, чи Його сила проявляється і чи Його воля виконується через ангелів чи через інші сили або чинники – не інакше було б з нами у виконанні наших прагнень. Наприклад, якби ми хотіли знати про певні справи, що діються у віддаленому місці, ми могли б використати задля цього різні методи. Ми можемо з’єднатися з кимось по телефону, переслати повідомлення поштою чи в електронному вигляді, можемо зв’язатися через Інтернет, вислати посланця чи поїхати туди особисто. Отож, навіть в людському суспільстві існує багато способів комунікації і перевірки інформації.
В теперішньому часі, коли людство володіє різними способами реалізації своїх намірів, ми можемо більше оцінити нашого Небесного Отця, роздумуючи про Нього як про Істоту, яка має досконалу здібність комунікації зі своїми дітьми і використовує для цього різні засоби зв’язку. Бог має засоби, які, без сумніву, набагато перевищують наші. Він не об’явив нам цього виразно, поза твердженням, що Він поінформований про все, що стосується нас, як також про всі справи, що стосуються світу.
ЯК СЛУЖАТЬ АНГЕЛИ
Бог каже нам, що ангели є Його слугами і що вони опікуються Його народом. «Чи не всі вони духи служебні, що їх посилають на службу для тих, хто має спасіння вспадкувати?» (Євр. 1:14). Вони не служать в значенні безпосереднього постачання нам хліба, приготування їжі чи будування наших будинків – вони не служать в жоден з тих способів. Отже, як вони нам служать? Ми не можемо знати достовірно, як вони нам служать, окрім того, що каже наш Господь Ісус, що ангели Божих «малих» завжди дивляться на обличчя Отця і завжди мають доступ до Нього (Мат. 18:10).
Факт, що ці ангели є представниками Божих «малих», означав би, що вони мають прямий доступ до Бога і є негайно вислухані. Яка була б інша користь з прийняття ангелів перед Божим лицем, якби вони не мали нічого переказати? Згідно нашого зрозуміння, Бог отримує знання про наші справи і задіяність за допомогою способів, з якими ми не ознайомлені. Однак ми можемо вважати, що посередниками, які використані для цього, є, головним чином, ангельські посланці.
Директори кожної корпоративної чи фінансової установи мають певні закони і правила, які регулюють всю діяльність підприємства. Також Бог має певні закони, які керують природою. Тому не треба, щоб ми молилися до Бога про обертання землі навколо власної осі чи про прихід наступного дня. Ми можемо бути впевнені, що Всемогучий, Той Єдиний, який представляє точну Справедливість і безкінечну Мудрість, має закони, які управляють цілим Його всесвітом, що ангели мають розуміння цих законів і що вони є посланниками Єгови, так як земний суд може визначити когось для засідання в архіві і збирання інформації.
НАШ ГОСПОДЬ ІСУС Є ГОЛОВНИМ ПОСЛАННИКОМ
Якщо в поєднанні з нашим віршем ми також збережемо в розумі слова, які наш Господь сказав перед своїм вознесінням: «І ото, Я перебуватиму з вами повсякденно, аж до кінця віку» (Мат. 28:20), то ми зрозуміємо, що Господь Ісус є Головним Посланником, тобто Ангелом Єгови. Він, звичайно, також був Головним Посланником до Євангельської Церкви. Тому, згідно нашої думки, Бог управляє світом через ангелів та інших посередників, а особливо опікується своїм народом через нашого Господа Ісуса Христа, який є Головою всіх Божественних духовних сил і наглядає над усіма справами Єгови.
Ми були прийняті до школи Христа. Він є нашим Учителем. Коли ми в молитві приходимо до Отця, то не легковажмо цього Учителя, але приходьмо через Його ім’я і не думаймо, що Отець Його легковажить. Ісус є представником Отця, коли займається нами. Однак ми не повинні думати, що Господь Ісус має під своїм особистим наглядом кожну деталь цього світу, але радше, що ангели інформують Його про все, що є необхідним, і що тут діють певні принципи. Нам здається, що це є розумним і логічним порядком Божих дій.
В світлі факту, що Церква була піддана спеціальному керівництву Господа Ісуса, не буде перебільшеною думка, що Єгова стає табором довкола свого люду через Ісуса, і що ангели є під Його управлінням. Як сатана є вождем своєї групи ангелів, так наш Господь має ангелів під своїм керівництвом і є їх Князем.
Ми читаємо про те, що зробив Олександр Великий і що зробив Наполеон Бонапарт. Незважаючи на те, що вони мали тисячі підвладних, які виконували їх накази. В такий самий спосіб ми думаємо про духовних істот, які знаходяться під наглядом і керівництвом Ісуса Христа. В Його руку Бог дав велику силу на небі і на землі (Мат. 28:18). Всі Божі ангели були Йому піддані (Євр. 1:6), і через них, під керівництвом Господа, ведеться нагляд за всіма справами Божого люду.
ВИЗВОЛЕННЯ РІЗНИМИ СПОСОБАМИ
Наш вірш далі розвиває цю думку, що ангел, який оточує опікою Господній народ, «визволяє його». В минулому Господні діти інколи визволялися в чудесний спосіб. Деякі були звільнені з в’язниці, а інші ні. Деякі були визволені від меча, а інші не були.
Ми повинні приймати Божу волю, якою б вона не була. Але, щоб ми були здібні це зробити для нашого духовного добра, нашого остаточного добра, ми мусимо собі усвідомити, що умови і вимоги, завдяки яким ми були прийняті Богом, основувалися на нашому повному відданні в Його руки. Належний страх, тобто честь, для Господа напевно допровадить нас до повного піддавання під Його опіку, керівництво й головування. Наші життєві досвіди показали, які ми нездатні належно керувати собою. Господь визволить кожного з нас таким способом, який принесе нам найбільшу міру благословенств.
В часи Апостолів Святий Петро був звільнений із в’язниці через Господнього ангела, який з’явився йому у людській подобі. Це принесло користь не лише для Апостола, але також для цілої Церкви, показуючи їй, що Господь є цілком здібний опікуватися своїм народом, даючи йому цінні уроки.
І хоча ці зовнішні маніфестації не відбуваються в теперішньому часі, ми, однак, отримуємо інші благословенства, які є більше ніж винагородою за ті зовнішні докази, які тепер не були б для добра посвячених. Ми можемо сказати за Апостолом, що все допомагає на добро тим, які люблять Бога, покликаним згідно з Божою «постановою» (Рим. 8:28). Ми повинні покладати цілковиту довіру на Нього за те, що ми знаходимося завжди під Його найкращою опікою.
КОЖЕН СВЯТИЙ МАЄ СВОГО АНГЕЛА СЛУЖИТЕЛЯ
Ми віримо, що кожен з Божого народу, відповідно до того, наскільки він є правдивою Божою дитиною, має услуговуючого духа, істоту, ангела, який опікується його справами. Цей ангел далі звітує перед Господом. Якщо Бог бачить, що таке поступування є мудрим і слушним, то це означає, що ми повинні повністю довіряти Його Мудрості. Все, що Бог не наказав би, повністю нас задовольняє, ми є впевнені, що це є слушно і в повній згоді з Божим характером.
Ми вважаємо, що цей принцип є показаний в Книзі Пророка Даниїла. Даниїл молився і невдовзі його молитва була вислухана. Ангел Гавриїл, який був Господнім посланником до Даниїла, вияснив йому певні справи. Вже на початку його прохань Господь мав намір дати йому відповідь. Гавриїл був посланий перед усім для того, щоб поінформувати Даниїла, але його затримали певні інші обов’язки. Факт спізнення ангела не повинен насувати нам думки, що Даниїл чи хтось інший з Господнього народу коли-небудь був знехтуваний. Тоді як менш суттєві справи Даниїла були під керівництвом ангела нижчого рангу, його важливі справи були довірені самому Гавриїлу, як уповноваженому, який діє для добра Даниїла та інших важливих справ. Сталося певне зволікання і Гавриїл згадав, чому воно мало місце, а саме, що князь Персії чинив йому опір на протязі 21 дня.
В іншому місці ми вказали, що теперішній Вік Євангелії відрізняється від Єврейського Віку і попередніх віків; що після початку віку Євангелії припинилися зовнішні маніфестації, такі як дари Святого Духа – дари уздоровлення, говоріння мовами, перекладання мов, розпізнавання духів – і відвідини ангелів (подробиці в нашій брошурі «Говоріння Мовами»). Під час Віку Євангелії Божою волею було, щоб Духовний Дім Ізраїлю ходив вірою, а не видінням, і що через те після повного зорганізування Церкви було б невластивим чекати на з’явлення ангелів з метою зовнішньої маніфестації їх присутності.
Але, не дивлячись на це, Господні ангели сьогодні продовжують опікуватися Господнім народом. Господь завжди цікавиться духовним Ізраїлем. Тому ці ангели дбають про нас, наглядають наші справи і є для нас Божими посередниками чи каналами спільності, через які ми пізнаємо Його волю. Це є спільність в значенні провидіння над нами, що веде до тієї чи іншої провіденціальної події, але діє вона не тими способами, які виражаються листом чи такими звуками, як мова.
СВЯТІ АНГЕЛИ НЕ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ НАШИМ ЧУТТЄВИМ ОРГАНАМ
Ми не подаємо думки, що ангели шепочуть до наших вух. Ми вважаємо, що ангели, які тепер шепчуть до вуха, це ті самі, що влаштовують сеанси, піднімають столики, спілкуються за допомогою дощок уіджа (з алфавітом, аби отримати відповіді під час спіритичних сеансів), маятників, автоматичних листів та інших видів спілкування зі спіритичними медіумами, і саме вони є злими духами, упавшими ангелами. Зростаюча популярність поглядів Нью Ейдж (Нового Віку) широко відкриває двері для тих злих духів, щоб вони мали вплив на великі маси людей і зводили їх. Згідно нашого розуміння, святі ангели не робили б нічого подібного.
Господній народ теперішнього віку повинен знаходити інструкції у Його Слові. Немає жодної потреби звертатися до гороскопів, книги Мормонів, Розенкрейцерів, спіритизму чи Нової Думки, до ясновидців чи сили надприродного слуху, чи будь-яких інших особистих речей за допомогою яких багато хто намагається вказати Господню волю в кожній справі. Всі вони є сільцями противника і його демонів. Господній народ не повинен брати участі в таких справах (деталі в наших брошурках «Спіритизм – це демонізм», «Сучасний і Стародавній Спіритизм», «Сатана, Сатанізм, Демонізм і Екзорцизм»).
Послідовники Христа мають Біблію і невидиму опіку святих ангелів, які заспокоюють їх потреби, передбачливо стережуть і керують їх справами. Це для нас дуже важливо і є великою потіхою. Ми маємо запевнення Його Слова, що жодна волосина не впаде з нашої голови без відома нашого Отця. Нехай наші розуми відпочивають, усвідомлюючи той факт, що Бог, через служіння ангелів, успішно і досконало реалізує свої цілі у Христі для своїх дітей.
SB №114, ’97, 57-61; BS №731, ’97, 9-12
Біблійний Прапор №3, вересень-грудень 2015
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: