Воскресіння – Чи воно неймовірне?

ВОСКРЕСІННЯ – ЧИ ВОНО НЕЙМОВІРНЕ?

«Чому ви вважаєте за неймовірне, що Бог воскрешає померлих?» (Дії 26:8).

    Питання з нашого тексту можна було б задати багатьом людям, оскільки значна їх частина, включаючи навіть конфесійних християн, вважає воскресіння дуже неправдоподібним, дуже невірогідним або зовсім неможливим. Хоча доктрина про воскресіння є однією з найважливіших в Новому Заповіті. Не дивлячись на це, питання воскресіння або загально нехтувалося, або настільки перекручувалося, що воно повинно було виглядати безсенсовним, і тим самим руйнувати віру багатьох людей.

Зверніть, наприклад, увагу на руйнівний для віри нонсенс, що проповідується славетним «доктором теології». Преса описала його пояснення, що воскресіння полягатиме на зібранні і поверненні знову до життя усіх костей, стегон, плоті, шкіри і т.д., які колись становили людські організми, незалежно від того, як вони були знищені – вогнем, в результаті розпаду чи якимось іншим чином; і не дивлячись на те, чи їх частини були знищені в аварії, чи були з’їдені рибами, м’ясоїдними тваринами чи людожерами, чи підлягали розпаду і як перегній ввійшли до складу різних фруктів, овочів, трав і т.п., а тому багато разів переформувалися в субстанції в інших тілах.

Цей проповідник пояснив, що «останній день» означає 24-годинний день перед спаленням світу і представив завершальну частину цих 24 годин як присвячену праці судження світу, тоді як початкову їх частину зайняла б праця воскресіння. Він описав сонце, яке закривають долоні, руки, стопи, ноги, пальці рук і ніг, кості, стегна і т.п. мільярдів тих, які жили і померли, що літають в повітрі, щоб поєднатися з іншими частинами їхніх тіл. В цей момент душі залишать небо і огнисте пекло і будуть ув’язнені в ці воскреслі тіла.

Таке небіблійне і нерозумне уявлення про воскресіння є абсолютно абсурдним та неправдоподібним. Так вчать багато людських віровизнань, які стверджують, що тут іде мова про «воскресіння тіла». Але Біблія не містить таких слів і цей висновок є безпідставним. У відповідь на питання: яким чином будуть воскрешені померлі і в якому тілі, Біблія дуже чітко заявляє: «І коли сієш, то сієш не тіло майбутнє» (1 Кор. 15:35-37).

Але деякі швидко вловлюють і погано розуміють слова з Рим. 8:23 (Хом.): «Ми самі в собі стогнемо, очікуючи… визволення нашого тіла» – одного Тіла, Церкви, визволення якого обіцяне в Першому Воскресінні під час другого приходу Ісуса. З усією впевненістю це не відноситься до тіл (Павло сказав тіла, а не тіл) мільярдів представників грішного людства. Це воскресіння, яке має настати, не буде здаватися неправдоподібним тим, які стисло тримаються Біблії та відкидають людські вчення.

ДУШІ  ВОСКРЕСАЮТЬ

Звернімо увагу на кілька текстів Святого Письма, які пояснюють про воскресіння. Пророк Давид сказав про воскресіння Христа, що «Його душа [Його істота – Бут. 2:7] не була зоставлена в аді [гадес – небуття, несвідомість, стан сну смерті], ані його тіло не бачило зітління» (Дії 2:31, Хом.). Апостоли «навчали народ та звіщали в Ісусі воскресіння з мертвих» (Дії 4:2). В Афінах Павло «їм звіщав Євангелію про Ісуса й воскресення… Як почули ж вони про воскресення мертвих, то одні насміхатися стали» (Дії 17:18,32). Христос «об’явився Сином Божим у силі… через воскресення з мертвих» (Рим. 1:4).

Павло також написав: «Коли ж про Христа проповідується, що воскрес Він із мертвих, як же дехто між вами говорять, що немає воскресення мертвих? Як немає ж воскресення мертвих, то й Христос не воскрес! Коли ж бо Христос не воскрес, то проповідь наша даремна, даремна також віра ваша! Ми знайшлися б тоді неправдивими свідками Божими… Бо як мертві не воскресають, то й Христос не воскрес… тоді то загинули й ті, що в Христі упокоїлись…Та нині Христос воскрес із мертвих, первісток [в грецькій первоплід] серед покійних. Смерть бо через людину [Адама], і через Людину [Христа] воскресення мертвих [настане]» (1 Кор. 15:12-21).

Слово «загинути», вжите в 1 Кор. 15:28 і в інших місцях Біблії, не означає стану відлучення від Бога, про що дехто каже нам вірити, хоча відлучення від Бога часто міститься в утраті життя. Загинути означає померти, перестати існувати тимчасово або навіки. Дивись, наприклад: Чис.  17:27;  24:20;  Повтор. 28:20,22; Пс. 37:20; 49:11,13; Овд. 16; Мат. 8:25, 32; Лук. 11:50,51; 13:1-5, 33; Ів 3:15,16.

По відношенню до Першого Воскресіння Петро сказав: «Бог і Отець Господа нашого Ісуса Христа, що великою Своєю милістю відродив нас до живої [існуючої] надії [надії життя] через воскресення з мертвих Ісуса Христа» (1 Пет. 1:3). Павло ж сказав: «Тож усе я вважаю за втрату… щоб пізнати Його [Христа] й силу Його воскресення… аби досягнути якось [головного] воскресення з [головних] мертвих» (Фил. 3:8-11). «Блаженний і святий, хто має частку в першому воскресінні» (Об. 20:6).

Далі читаємо: «що настане воскресення праведних [виправданих, посвячених, віруючих] і неправедних [невиправданих, світу загалом]» (Дії 24:15). Деякі «погрішилися в правді, казавши, що воскресіння було вже» (2 Тим. 2:18).

В світлі вище процитованих текстів (а їх можна було б процитувати значно більше) ми не повинні думати, що пробудження мертвих Богом є неймовірним. Дійсно, Христос з Божої ласки смерть скуштував «зав всіх» (Євр. 2:9) і є «викупом за всіх» (2 Тим. 2:6). Тому кожна особа з Адамового роду має одержати одну повну, достатню, вільну можливість скористатися життям Христа, даним для неї (Ів. 6:51). Ісус є «світлом правдивим… Хто просвічує кожну людину, що приходить на світ». Він обіцяв, що настане «відновлення» і що Він «всіх притягне» до Себе, бо «Він ублагання за наші гріхи [Церкви], і не тільки за наші, але й за гріхи всього світу» (Ів. 1:9; 12:32; Мат. 19:28;  1 Ів. 2:2). Насправді, неправдоподібним і невірогідним було б, якби Бог не воскресив мертвих і не дав їм шансу почути про єдине «Ймення, дане людям, що ним би спастися ми мали» (Дії 4:12).

BS №481, ’76, 26; SB №351, ’85,58

Біблійний Прапор № 8, травень-серпень 2017