Питання і Відповіді. Другий прихід

  ПИТАННЯ І ВІДПОВІДІ 


Другий прихід Христа особистий

Питання: Чи Ісус приходить і дійсно і особисто на землю в своїм другім приході, чи Він залишається в небі, а на землі лише проводить працю для спасіння людського роду?

Відповідь: Біблія ясно показує, що Ісус дійсно приходить на землю особисто в часі свого другого приходу. З багатьох Писань, які стосуються цієї справи, зауважмо наступне:

 (1) В Ів. 14:2, 3 контраст між Його відходом та повторним приходом доводить, що Його другий прихід буде дійсний і особистий.

 (2) В Діях 1:11 Його повторний прихід в подібний спосіб як Він сходив до неба, доводить ті самі думки.

 (3) Дії 3:19-21 показують, що Він мав залишатися в небі аж до часів реституції всіх речей, що означає, що Він на той час залишить небо і прийде на землю.

 (4) Його сходження з неба (1Сол. 4:16) доводить Його особистий прихід.

 (5) 1Сол. 4:17 запевняє, що святі, які живуть, зустрінуть Його в атмосфері землі, а це доводить Його особисте повернення до атмосфери землі.

 (6) Притча про чоловіка славного роду (Луки 19:12-27) через контрастне представлення його відправлення в далеку країну, щоб отримати царство, і пізнішого повернення, демонструє, що повернення нашого Господа є так само особисте і фактичне, як особистим і фактичним було його залишення землі і відхід до неба.

 (7) Фил. 3:20-21 показує, що Його прихід є з неба («звідки»), звідки святі в згоді з науками Св. Письма виглядають прихід Ісуса для їх визволення. Якщо Він приходить з неба, то Його прихід звичайно мусить бути особистим.

 Виразні контрасти цих семи абзаців, до яких могли б бути додані інші, ясно показують, що повернення нашого Господа в Його другому приході є фактичне й особисте.


Ісус невидимий для людських очей

Питання: Чи другий прихід Ісуса видимий для людських очей?

Відповідь: Згідно з поглядами різних визнань наш Господь повернеться, будучи видимий для людських очей, на буквальній хмарі, зодягнений в палаючий огонь, сяючи буквальним світлом, яснішим за сонце і сурмлячи в буквальну сурму так голосно, щоб було чути по всій землі. Цей погляд має на меті налякати людей, щоб вони виявили покаяння. Це найбільш абсурдний погляд. Він не є в гармонії з Святим Письмом, розумом і фактами і порушує принципи біблійного тлумачення. Оскільки він узятий з буквальної інтерпретації символічних уривків, таких як притчі, символи й незрозумілі вирази, які згідно з вченням Біблії й правилами мови, ясна річ, мусять бути інтерпретовані символічно. Цей погляд основується на фальшивому методі інтерпретації, але на підставі логічного аналізу його абсурдність стає очевидною.

Наприклад, з огляду на округлість землі, яким чином люди на антиподах місця Його прибуття могли б бачити Його прихід? Навіть якби після свого прибуття, як дехто подає, залишався нерухомий в якомусь місці неба протягом 24 годин, щоб земля оберталася навколо осі, щоб Його можна було бачити по всій землі, від сходу до заходу, то однак округлість землі спричинила б Його невидимість на території кількасот миль на північ і на південь. Хмари, які формуються в межах атмосфери землі, округлість землі, як також її великий розмір, робили б Його невидимим вже з невеликої відстані.

 Буквальна сурма, що сурмить страшенно голосно, так щоб її було чути по всій землі, мусила б спричинити лопання барабанних перетинок у всіх в межах принаймні 12 000 миль. Якби світло від прославленого тіла Ісуса стало видиме для людей, то вони були б моментально осліплені, так як був осліплений Савл в дорозі до Дамаску, натомість, якби могли побачити тіло Ісуса, то моментально впали б мертві, бо ніхто не може бачити Його і жити (Вих. 33:20; Євр. 1:3; 1Тим. 6:16). І якби всесвіт потрібно було б розуміти буквально в уривках, які кажуть про небо і землю, що втікають перед Його лицем (Об. 20:11 і т.д.), то мусили б проминути давно тому (так!) відразу після створення, бо Його обличчя звернене на всі речі. Тому правильні методи інтерпретації Біблії, розум і факти, суперечать тій думці, що наш Господь Ісус в своїм поверненні явиться очам людей, так що буде видимий.

 Неупереджене, сповнене честі та уважне дослідження Св. Письма пояснює той факт, що повернення нашого Господа буде невидиме для людського зору, але видиме для їх розумового бачення, для їх очей зрозуміння.

 Біблія прямо вчить, що Ісус не буде більше видимий для фізичних очей людських створінь. «Ще не довго і світ Мене більше не побачить» (Ів. 14:19). Це пояснення нашого Господа є безперечно правильним. В той же час відповідні властивості, а також 1Ів 3:2 показують, що Господня Церква побачить Його, коли буде перемінена, Ів. 14:19 ясно навчає, що ніхто інший з людського роду не побачить Його. Звичайно Ісус говорить тут про Себе як про невидимого назавжди для людського роду в Своєму прославленому, воскреслому (з мертвих) тілі. Цей факт ясно показаний в твердженні святого Павла, яке відноситься до нашого Господа, відколи Він пішов щоб замешкати з Богом в славі: «єдиний, що має безсмертя, і живе в неприступному світлі, Якого (в Його прославленому стані) не бачив ніхто із людей, ані бачити не може» (1Тим. 6:16). Ці фрагменти дуже виразно показують, що наш Господь від Його вознесіння до слави був і назавжди залишиться невидимим для людей. Тому в Своїм поверненні Він є невидимий для фізичних людських очей.


Який рід очей побачать Ісуса

Питання: Як слід розуміти Об. 1:7, де сказано, що побачить Його кожне око?

Відповідь: В Об. 1:7 читаємо: «Ото Він із хмарами (терпіння в великому утиску) йде, і побачить Його кожне око, і ті, що Його «прокололи були». Коли б ми інтерпретували «хмари» з цього віршу буквально, то зробили б його текстом, який навчає абсурду, як ми показали це вище; також якби ми інтерпретували вираз віршу «кожне око» як такий, що стосується фізичних очей, то зробили б цей текст суперечним з 1Тим. 6:16; Ів. 14:19. Не має потреби казати, що пошана до Божого Слова повинна стримувати нас від інтерпретації Писань всупереч одне одному.

Яким чином ми можемо інтерпретувати цей і подібні фрагменти і зберегти гармонію Біблії? Відповідаємо, що 1Тим. 6:16 і Ів. 14:19 є однозначно буквальні і відносяться до буквального зору; тому очі з Об. 1:7 мусять бути символічні і відноситися до нашого зрозуміння. Тому цей вірш означає, що друга присутність нашого Господа поєднана з хмарами утиску, і що очі розуміння у всіх людей, включаючи навіть євреїв, будуть відкриті на відповідне знання про Нього. Власне, так розуміючи «бачення», святий Павло заявляє: «Бачимо [тепер] Ісуса» (Євр. 2:9). З певністю він не мав на думці, що ми бачимо Ісуса нашими природними очима, але скоріше нашими очима зрозуміння, нашими розумовими очима.

Така інтерпретація доводить не тільки її розумність і біблійне застосування в інших фрагментах, але також символічний характер книги Об’явлення. Наш Господь дав її Івану у вигляді знаків і символів. Тому також хмари, око і бачення з Об. 1:7 слід інтерпретувати символічно. Посилання у цьому вірші на євреїв, які Його прокололи і які мають Його побачити, розв’язує цю справу. А це тому, що Ісус в середу перед розп’яттям, тобто за два дні до того, як євреї востаннє Його бачили, сказав їм, що більше Його не побачать аж до Його другого приходу, коли привітають Його з окриком: «Благословенний, хто йде у Господнє Ім’я!» (Мат. 23:39). Цей фрагмент доводить, що не про фізичний зір тут іде мова, вони бачили Його фізичними очима через два дні після виголошення тих слів. Тому тут іде мова про розумовий зір, а це означає, що ті, які Його розп’яли, побачать Його під час Його другого приходу, тобто не своїми фізичними, а розумовими очима.

Додатково підтверджує це проповідь Ісуса два дні перед тим – тобто в день Його тріумфального в’їзду до Єрусалиму, чотири дні перед смертю – про їх розумове засліплення по причині гріхів (Лук. 19:42, 44); а святий Павло запевняє нас, що таке їх засліплення мусить тривати доти, аж буде знайдене повне число вибраних з поган (Рим. 11:7-10, 25-33 ). В той час в другім приході воно буде поступово усунене і євреї побачать (зрозуміють) Ісуса як Божого Месію й Спасителя. Дуже подібними до  Об. 1:7 текстами, як в значенні, так і в методі інтерпретації, є Мат. 26:64. Ці уривки, з поданої вище точки зору, гармонійні з ясними заявами 1Тим. 6:16 та Ів. 14:19, а будучи зрозумілі таким чином, доводять, що повернення нашого Господа є невидимим для фізичних очей людей, хоча помітним для їх розумових очей.

Теперішня Правда №58, січень-грудень 2012

Т.Р. ’89, 62 –63